Головна » Хімія |
Мета: ознайомити учнів зі складом, будовою та фізичними властивостями етилену й ацетилену; сформувати поняття про нові гомологічні ряди – алкени та алкіни; розвивати вміння складати структурні формули за назвами речовин; виховувати інтерес до вивчення предмету, відповідальність, взаємоповагу. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: ПСХЕ Д.І. Менделєєва, роздатковий матеріал, демонстрація досліду добування етилену.
Спробуй відшукати себе в прекрасній науці – хімії. М. Гузик
Хід уроку. І. Організаційний етап. Звучить музика. Вступне слово вчителя. Представлення керівників інформаційних центрів( керівників груп) ІІ. Актуалізація навчальної діяльності. Ми вже вивчили один клас органічних сполук – насичені вуглеводні. Пропоную пригадати все, що ви пам'ятаєте про них. Для цього ми виконаємо невеличку тестову роботу. ( додаток №1)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Різноманітність вуглеводнів пояснюється ще й тим , що існують вуглеводні, які містять менше атомів Гідрогену, ніж необхідно для насичення чотиривалентності Карбону. Це - ненасичені вуглеводні.
ІV. Вивчення нового матеріалу. Вчитель: пропоную вам ознайомитися з будовою ненасичених вуглеводнів. ( моделювання молекули етилену та ацетилену).
До ненасичених вуглеводнів належать вуглеводні в молекулах яких між атомами Карбону є подвійні або потрійні зв'язки. Найпростіші ненасичені вуглеводні – етилен і ацетилен мають такі формули : Вони дали назви гомологічним рядам: вуглеводні з подвійним зв'язком називають етиленовими(алкенами) , а з потрійним –ацетиленовими ( алкінами).
Ви на сьогодні мали випереджувальне домашнє завдання. Вивчення нового матеріалу розподілено на етапи.
1 етап. Завдання для групи 1. Скласти гомологічний ряд та вивести загальну формулу алкенів.
2 етап. Завдання для групи 2. Скласти гомологічний ряд та вивести загальну формулу алкінів.
3 етап. Завдання для групи 3. Пояснити явище ізомерії у ненасичених вуглеводнів.
4 етап. Завдання для групи 4. Розповісти про фізичні властивості алкенів і алкінів.
Захист завдань групами. Під час захисту робіт учні записують все на спеціальний бланк. (Додаток № 2)
Сьогодні до нас завітала в гості мудра наука хімія та її подруга дослідниця.
Вчитель: Ой, вы гости господа, Долго ль ездили, куда? Ладно в школе в нас иль худо? И какое в школе чудо? Хімія: В школе житие не худо. В школе вот каное чудо: Жидкость в колбе закипит, Газ из колбочки валит Ярким пламенем горит. Дослідниця: Там еще другое диво: Жидкость вздуется бурливо, Закипит, и газ пойдет. ( демонстрація досліду через мультимедійну систему). Он без запаха и цвета. Обесцветит всех с успехом. Хімія: Чудеса творит кузен Все друзья его на – Ен. Передал он всем привет.
Вчитель: Дякуємо Вам Ваша Величність та Ваша Високість за цікавий дослід.
V. Узагальнення і закріплення знань.
А тепер я пропоную вам виконати завдання , які покажуть як ви засвоїли матеріал. За допомогою можна звертатись до свого інформаційного центру. ( тих хто пояснював матеріал). (Додаток № 3)
VI. Домашнє завдання. VII. Підсумок уроку.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |