Головна » Хімія |
Мета: повторити класифікацію речовин; поглибити знання учнів про хімічний елемент Оксиген та його просту речовину кисень, з’ясувати способи добування і збирання кисню, його фізичні властивості; сформувати поняття «реакція розкладу», «каталізатор»; розвивати вміння учнів працювати з текстом підручника, логічно мислити, спостерігати, робити висновки та узагальнення. Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, презентація Power Point; опорні конспекти, картки «Лабіринт»; Н2О2, МnО2, пробірки, штатив, корок з газовідвідною трубкою, скіпка, сірники. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Форми роботи: робота в групах, самостійна робота з опорним конспектом, еврістична бесіда, елементи гри «Морський бій», «Гронування», демонстраційний експеримент.
Хід уроку
І. Організація класу до роботи Сіли зручно за парти, приготувались до роботи. Посміхнулись. У нас сьогодні на уроці гості. А в Україні існує традиція доброзичливого, шанобливого ставлення до них. Тож нехай на сьогоднішньому уроці проявом гостинності будуть бадьорий настрій, кмітливий розум, творче мислення і натхненна праця протягом всього уроку. Давайте спробуємо спрогнозувати ваші оцінки за сьогоднішній урок. Зверніть увагу, будь-ласка, на «дерево успіху», на якому розміщені таблички з вашими прізвищами. З конвертів, що знаходяться у вас на партах дістаньте різнокольорові смайлики. Кожен колір смайлику відповідає певному рівню знань: червоний-високому, жовтий- достатньому, голубий- середньому, білий- якщо ви думаєте,що оцінку не отримаєте. ПРИКРІПІТЬ ДО «ДЕРЕВА УСПІХУ» СМАЙЛИК ТОГО КОЛЬОРУ, ЯКИЙ ВІДПОВІДАЄ ОЦІНЦІ, НА ЯКУ ВИ СПОДІВАЄТЕСЬ.
ІІ. Актуалізація опорних знань А тепер давайте пригадаємо ті знання, які потрібні будуть на сьогоднішньому уроці. Робота в групах . Гра Морський бій»( нагадати за листи оцінювання) Запитання для групи 1 З яких частинок може складатися речовина? Запитання для групи 2 Чим відрізняється проста речовина від хімічного елемента? Виставити бали в листи оцінювання ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Щоб з'ясувати тему сьогоднішнього уроку я пропоную відгадати загадку: слайд 1 Я живу і не тужу, З ким зустрінуся – дружу, Ми удвох з моїм сусідом Називаємось оксидом. Друзями моїми стали І метали, й неметали. Феєрверк влаштую вмить, Бо у мене все горить. Мною дихать – всяк мастак Називають мене як? (Речовина кисень та елемент, що його утворює – Оксисен) Отже, тема уроку «Оксиген. Кисень. Добування та фізичні властивості кисню».слайд 2 (тема написана в опорних конспектах) Завдання: слайд 3 скласти «досьє» на хімічний елемент Оксиген; - Зверніть увагу на опорні конспекти, з якими ви будете сьогодні працювати, тобто складати « досьє».Щоб скласти дане « досьє» перед нами стоять такі завдання:
вивчити поширення Оксигену в природі;
Слайд 4( девіз) Девізом нашого уроку будуть слова Я. А. Коменського: «Вважай невдалим той день або той час, в який ти не засвоїв нічого нового і нічого не додав до своєї освіти».
ІV. Засвоєння нових знань
- Що ви знаєте про кисень? Колективна робота.
На дошці заповнюється схема.
Слайд 5 Характеристика Оксигену. Самостійна робота учнів в групах з періодичною системою і опорним конспектом. Розглянемо будову атома Оксигену. Дізнаймося як утворюється молекула кисню. Конструктор –слайд 1( будова атома Оксигену) пояснює вчитель. Робота в групах. Робота в групах з підручником Н. Буринської. Хімія, 7 клас –К.: Академія, 2007. І група – Відкриття кисню (с.84) Обговорення роботи в групах, заповнення опорного конспекту [*] Відкриття кисню.(конструктор- слайд 2) - Хто першим добув кисень? - Чому відкриття кисню належить двом вченим? - Яка заслуга А.Лавуазьє? [*] Фізіологічна дія кисню( конструктор-слайд 5) - У якому важливому процесі в організмі бере участь кисень? -Через який орган кисень потрапляє у кров? - Що відбувається в організмі за рахунок вивільненої енергії? (Підтримується стала температура тіла, пересування, р-та мязів) - Розглянемо поширення Оксигену в живій та неживій природі. (Конструктор –слайд 3)( вчитель пояснює)
Хімічний елемент ОКСИГЕН може існувати у природі у вигляді ДВОХ ПРОСТИХ РЕЧОВИН: КИСНЮ О2 І ОЗОНУ О3. ( записати формули на дошці,наголосити на кількості атомів у молекулах) Значення кисню в природі( конструктор-слайд 4)( пояснює вчитель -Яке значення озонового шару? ( озоновий шар захищає землю та все живе на ній від радіоактивного сонячного випромінювання) Тепер перевіримо як ви запам’ятали поширення Оксигену в природі та ЗАПОВНИМО ОПОРНІ КОНСПЕКТИ. Обговорення: - У вигляді яких простих речовин зустрічається Оксиген? - Де в природі перебуває Оксиген як хімічний елемент? - Де в природі перебуває кисень як проста речовина? РОЗГЛЯНЕМО ЯК ЖЕ ДОБУВАЮТЬ КИСЕНЬ [*] Добування кисню в промисловості( слайд 6,7,8,9)
Чому в промисловості кисень добувають з повітря? Добування кисню в лабораторії [*] ДЕМОНСТРАЦІЯ ЛАБОРАТОРНОГО ДОСЛІДУ - Яку речовину використали для добування кисню? Що потрібно зробити з речовиною? Запис рівняння Слайд 11 2KMnO4 = K2MnO4 + MnO2 + O2 перманганат манганат манган кисень калію калію (IV)оксид Як видно із рівняння реакції, нагріваючи одну речовину, з неї ми одержали три нових речовини: манганат калію,манган(IV) оксид і кисень. Слайд 12 Така реакція називається реакцією розкладу.(записуємо в конспекти) Також кисень можна добути з речовини, що є практично в кожній оселі – з гідроген пероксиду. Чому зберігається в темній посудині? З часом гідроген пероксид перетворюється на воду, виділяючи при цьому кисень. 2Н2О2 = 2Н2О + О2 ( записати на дошці) гідроген пероксид Але чекати так довго ми не можемо, тому скористаємось спеціальною речовиною, яка прискорює хід хімічної реакції.
Каталізатори ( заповнення опорного конспекту)
Ми в процесі досліду спостерігали за фізичними властивостями кисню. Тепер давайте ще розглянемо деякі фізичні властивості кисню Фізичні властивості кисню. 17 конструктор-слайд 6( пояснює вчитель) Робота в групах. Завдання: Узагальнимо отриману інформацію щодо фізичних властивостей кисню і заповнимо схему.( слайд13) Обговорення заповненої схеми. V. Закріплення знань А зараз декілька хвилин передивіться свої опорні конспекти і повторіть отриману інформацію сьогоднішнього уроку.(1-2 хв) Спробуємо перевірити як ви засвоїли матеріал сьогоднішнього уроку. І ви таким чином можете отримати додаткові бали. Слайд 14 Вправа «Спіймай помилку» Молекула складної речовини кисень утворена двома атомами Оксигену. ПІДРАХУЙТЕ БАЛИ В ЛИСТАХ ОЦІНЮВАННЯ( експерти рахують) Учні виконують вправу із підручника с.89 № 6 Перевірити вправу 6 с.89 VI. Підсумки уроку Оцінювання роботи учнів. ЗМІНА СМАЙЛИКІВ НА «ДЕРЕВІ УСПІХУ» VII. Домашнє завдання Вивчити § 12 виконати вправу 3 с.89;творче завдання: скласти кроссворд або загадку з теми «Оксиген. Кисень». Опорні конспекти п.9- заповнити А тепер давайте повернемось до девізу нашого уроку( слайд 4) Що може сказати кожен з вас про сьогоднішній день?Чи вдалий він? Чому? У МЕНЕ ТЕЖ ВДАЛИЙ ДЕНЬ БО НОВОГО Я ДІЗНАЛАСЬ ПРО ВАС, ЩО ВИ РОЗУМНІ, ПРАЦЬОВИТІ ТА КМІТЛИВІ. ДЯКУЮ ЗА УРОК!
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ
Тема: Оксиген. Кисень. Добування та фізичні властивості
Характеристика Оксигену Хімічний символ – _____________ Порядковий номер – ____________ Період – _____________ Номер групи, підгрупа – _______________ Відносна атомна маса – ________________ Валентність – ________________________ Відкриття кисню 1771 р. - ____________________ 1774 р. - ____________________ 1775 р.- _____________________ В чому полягає заслуга А. Лавуазьє?________________________________ 3. Фізіологічна дія кисню Кисень в організмі бере участь у процесі________________. Кисень потрапляє в кров через _______________. Що в організмі відбувається за рахунок вивільненої енергії?___________________________________________. 4. Поширення в природі Оксиген перебуває у вигляді простих речовин _________________ Оксиген в природі: Кисень в природі: _________________ ________________ _________________ ________________ _________________ ________________ 5.Добування кисню в промисловості в лабораторії Запис рівняння реакції _____________________________________________________ .Хімічні реакції, під час яких з однієї речовини утворюються дві або більше нових речовин називаються___________________________. 7. Речовини, що змінюють швидкість реакції, але не входять до складу її продуктів називаються ____________________ 8. Фізичні властивості кисню
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |