Головна » Хімія |
Мета: Освітня: поглибити знання про фізичні і хімічні явища; з’ясувати їхні істотні відмінності; сформувати поняття про хімічні реакції, вивчити ознаки хімічних реакцій і умови їх протікання. Розвиваюча: Розвивати навички проведення експерименту, спостереження за ним, самостійно робити висновки, логічне мислення учнів. Виховна: розвивати культуру розумової праці та культуру комунікації, інтерес до предмету і потребу в набуванні знань. Учні повинні знати: відмінності фізичних і хімічних явищ, ознаки хімічних явищ, умови виникнення і перебігу реакцій. Учні повинні вміти: розрізняти фізичні і хімічні явища, наводити приклади хімічних явищ у природі і побуті. Методи і прийоми навчання: інформаційно-рецептивні: - словесні – бесіда, - наочні – робота з роздатковим матеріалом, демонстрація відео фрагментів. репродуктивні – робота біля дошки, робота в зошитах. Тип уроку: комбінований з використанням інтерактивних технологій Базові поняття: явища, фізичні явища, хімічні реакції, реагенти, продукти реакцій. Обладнання і реактиви: штатив для пробірок, пробірки, спиртівка, дерев’яна скіпка, кальцій карбонат, оцтова кислота, вода, мідний дріт, фенолфталеїн, купрум(ІІ)сульфат, натрій гідроксид. ХІД УРОКУ І. Організація класу: Привітання, перевірка відсутніх та підготовки учнів до заняття. Учитель. Для успіху на уроці нам потрібен ваш хороший настрій. Тому подивіться на сусіда по парті, усміхніться один одному та побажайте всього доброго. ІІ. Оголошення теми уроку, мети, завдань та очікуваних результатів: Учитель. Що таке явища? Всі зміни, які відбуваються навколо нас називаються явищами. Саме про явища ми і будемо говорити на сьогоднішньому уроці. (запис теми уроку у зошит) ІІІ.Мотивація навчальної діяльності: Асоціація «Квітка» Учитель. Згадайте, які явища ви вивчали на уроках природознавства і запишіть їх на пелюстках квітки.
• Наведіть приклади таких явищ, що відбуваються навколо нас щодня. (Дощ, сніг, вітер, гроза, ріст дерев, скисання молока, приготування чаю тощо) (Записуємо коротко всі запропоновані учнями явища на дошці.) Спробуймо зрозуміти, до яких явищ їх віднести — суспільних, біологічних, фізичних, хімічних чи інших? (Усна фронтальна робота) ІV. Вивчення нового матеріалу: Учитель. З речовинами, що вивчає хімія можуть відбуватися фізичні та хімічні явища. (Робота з підручником с.102-109) Учні. Знаходять у підручнику та записують у зошит визначення фізичних та хімічних явищ в асоціативну схему: «Фізичні та хімічні явища.
Учитель. Хімічне явище – це хімічна реакція.
Потрібно знати ознаки хімічних реакцій та уміти визначати хімічні реакції за цими ознаками. Хімія – наука експериментальна. Тому виконаємо для здобуття нових знань ряд експериментів, бо дослід – це основа пізнання. Лабораторні досліди. Учитель. Уважно спостерігайте за змінами, пам’ятаючи про техніку з безпеки життєдіяльності при роботі з хімічними речовинами та обладнанням. (інструкції до лабораторних дослідів лежать на столах учнів ) (в ході виконання дослідів, учні у зошиті, а вчитель на інтерактивній дошці заповнюють таблицю) Ознаки хімічних реакцій Учитель. Які явища ви спостерігали? (фізичні та хімічні) Чому ви вирішили, що це хімічні реакції? Висновок. Ознаки хімічних реакцій: • Виділення газу. • Утворення чи зникнення осаду. • Зміна забарвлення. • Поява чи зникнення запаху. • Виділення чи поглинання тепла. • Випромінювання світла.
Учитель. За яких умов виникають хімічні реакції. Учні. Працюють з підручником і записують у зошит умови виникнення й перебігу хімічних реакцій. Умови винекнення хімічних реакцій: Нагрівання реагентів IV. Закріплення нового матеріалу: демонстрація відео дослідів. Відео №1: Демонструємо дослід: «Плавлення парафіну» —Що спостерігаємо спостерігаємо? (фізичне явище, зміна агрегатного стану)) Відео №2: Демонструємо дослід «Фараонова змія». — Які ознаки хімічної реакції спостерігаємо? (Зміна забарвлення,виділення газу) Відео № 3: Демонструємо дослід «Хімічний вулкан». Учні описують ознаки хімічної реакції: зміна забарвлення; V.Підсумок уроку. Рефлексія. Фронтальна бесіда. Які явища називаються фізичними? Вправа «Підіб´ємо підсумки». Закінчіть речення: На уроці я:………………………………………………………………………. дізнався………………………………………………………………………….. зрозумів…………………………………………………………………………. навчився…………………………………………………………………………. найбільші труднощі я відчув…………………………………………………… не вмів, а тепер умію……………………………………………………………. на наступному уроці я хочу…………………………………………………….. VІІ.Домашнє завдання. Вивчити параграф підручника №14, вправа № 3,4.
Додаток №1: Інструкція № з безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторного досліду №2: «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.» лабораторного досліду №3: «Проведення хімічних реакцій.»
Перш ніж приступити до виконання практичної роботи підготуйте для цього робоче місце. Нічого зайвого на робочому місці не повинно бути.
Розроблено: вчитель хімії ЗОШ№57________ ___________О.Д.Демченко Додаток №2: Презентація «Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та ознаки, що їх супроводжують»
Джерела: 1. Усі уроки хімії. 7 клас / І. Ю. Старовойтова, О. В. Люсай. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 140, [4] с. — (Серія 12-річна школа). 2. Хімія. 7 клас. Дидактичні матеріали до курсу / Упоряд. К.М.Задорожний.— Х.: Вид. група «Основа», 2007.— 112с.— (Б-ка журн. «Хімія»; Вип. 6(54)).
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |