Головна » Хімія

Класифікація, склад і назви основних класів неорганічних сполук

МЕТА 

НАВЧАЛЬНА: узагальнити  і  систематизувати  знання  набуті  в  ході  вивчення   теми : давання  назв  речовинам   відповідно  до  сучасної  номенклатури, розрізняти речовини відповідно  до  класифікації   основних  класів  неорганічних  сполук,розв’язування  задач  за  допомогою  хімічних  рівнянь.

РОЗВИВАЮЧА: розвивати  логічне  мислення, пізнавальну  активність, увагу, самостійно аналізувати  результати  своєї  роботи  в групах і  передавати  інформацію.

ВИХОВНА:виховувати   взаємоповагу,  свідому  дисципліну, вміння  спілкуватися.

ПЛАН

1.Організаційний  етап.                                                                              

2.Повідомлення теми,мети,завдань уроку. Мотивація.                                               

3.Актуалізація  опорних  знань.                                                               

4.Узагальнення  знань.                                                                                     

5.Самостійна  робота.                                                                                     

6.Підведення  підсумків.                                                                                            

7.Д/з                                                                                                                   

ХІД   УРОКУ

 На попередніх  уроках  ви  ознайомились  з класифікацією, складом, назвами   та  фізичними  властивостями  основних класів  неорганічних  сполук.  Завданням   сьогоднішнього   уроку  є  повторити  і    узагальнити ці  знання.

Оголошення   теми уроку      

   Ми живемо  в  час  змін. Для  одужання  нашого  суспільства  потрібні  люди, які  вміють  творчо  мислити, приймати  нестандартні  рішення. Тому  сьогодні  ви   по працюєте  у групах, і  покажете, як   вмієте   діяти і  мислити.                        

Налаштуйтесь  на  співпрацю, взаєморозуміння  та  допомогу  один  одному.

 Роботу  у  групах  розпочнемо  з  формування  самих  груп.                                     

-Які  ви   знаєте  класи  неорганічних  сполук?                                                          

Є   5 груп  це: основні  оксиди,   кислотні  оксиди,    кислоти,  основи  і  солі.  Зараз  кожен  з  вас  обере  собі  аркуш   із  записаною  формулою. Відповідно    до  цієї  формули  обере  групу.

Перед  вами  на  столах    і   на  слайді  є    8  кроків, які  ви  повинні  пройти    щоб  досягти  мети  уроку – підготуватись  до  контрольної  роботи. Ознайомтесь  з ними.                                                                                              

Кожний  крок оцінюється  певною  кількістю   балів. Кожен  з  вас повинен  себе  оцінити  і поставити  бали   на  полях  за  кожен  крок  виконаної   роботи. 

1.Формування  груп.     --------       1б                                                                            

2.Вибір  координатора   -----          3б                                                                                          

2. Всезнайка                    -------       3б                                                                                                 

3.Відгадай  де  я?             -------      5б                                                                                       

4. Біла  ворона                --------     5б                                                                             

5.Підступні  рівняння.   ---------      6б                                                                                   

6.Логічні  завдання.        ---------     3б                                                                              

7.Індивідуальні  завдання. ------     5б

Якщо  ви  правильно  вказали  клас  неорганічних  речовин    у  вас вже  є  1 бал.                                                                                                                            

        2.  Наступний   крок  це  Вибір  координатора.  Координатор  координує  і контролює  роботу в  групі, слідкує  щоб  в усіх   учнів  були  поставлені  бали  за  кожен  крок  роботи.   Координатором  буде  учень, який  швидше  розв’яже  задачу.    (  крок  №2          Дане  завдання  оцінюється   у    3 б.

3.   Третій  крок    Всезнайка.   3 б                                                     

       Є  в  мене  запитання  на  які  ви  повинні  знати  відповіді. Максимальна   кількість  балів     3 б. За  кожну  правильну  відповідь    по  1-балу.Кожна  група  відповідає  по  черзі. Якщо  немає  відповіді  відповідає  інша  група. Координатор  слідкує, щоб  у всіх  учнів  стояли  бали.

    4.      Наступний  крок   Відгадай де  я?            5 б          

У  вас на  столах  є  крок    під  №4. .                                                                        

У  цьому  завданні  слід  відмітити  речовини  за  належністю  до  певного  класу сполук. Обведіть  букву  у  тому  стовпці, у  якому  є  правильна  відповідь. Якщо  ви  дасте  правильну  відповідь, то з  обведених  літер  отримаєте  слово. А  склавши  слова  з  кожної  групи  ми  прочитаємо відомий вислів.  (хімія – мудрість  конденсує,  а дурість  розчиняє)

   5.    У  наступному  кроці  будемо  шукати   білу  ворону.                                                                                     

Біла  ворона  крок  №5.        5б                       

У  даному  завданні  слід  вибрати  зайву  речовину  з  кожного  рядка. Цій  речовині  дати  назву, вказати  до  якого  класу    сполук   вона   належить та  про класифікувати.      Оцінюється  у  5б (кожна  група  читає  по  1  речовині).

   6.          Кожного  уроку  хімії  ми  розв’язуємо  рівняння. Тому  наступним  кроком  є   Підступні  рівняння, які  подані у  кроці  № 6.                                                                                           

Підступні  вони  лише  тому, що  подані  у  вигляді   перетворення. Закінчіть  рівняння,розставите   коефіцієнти. Порахуйте  суму  коефіцієнтів  у  кожному  рівнянні.        Макс.  Кількість   балів     6б.                                                                                                                                    

  7.   Логічні  завдання.    Крок № 7.                                                               

Розв’язуємо  задачу     -  5б                                                                                                      

Цифра,  яку  ви  одержали  у  відповіді   до  цієї  задачі   буде  відповідати  літері  української  абетки.   З’єднавши   всі  літери  ми  одержимо  прізвище  видатного  філософа .(ВОЛЬТЕР )

Підрахуйте   суму  ваших  балів  за  кожен  крок.

   ----- до  12балів   ------------  4

13 --------17балів  ------------- 5

18--------21бал      ------------- 6

21--------25балів  ------------- 7

Ще 5б ви отримаєте  за тестові завдання

 

   8.   Останнім   кроком  нашого  уроку  є  Тестові   завдання

На  столах  є  конверти, вибираємо  варіант  по  бажанню.    Всі  завдання  тестові.          

ПІДВЕДЕННЯ  ПІДСУМКІВ  УРОКУ

Ось  ми  і  наблизились  до   завершення  нашого  уроку.

-  Яка мета  була поставлена  перед  вами? 

-  Чи  досягнули  ви  її? 

- Зробіть  коротенький  підсумок  сьогоднішнього  уроку. Скажіть  з  якими  завданнями  вам  було  легко, а яким  слід  приділити  більше  уваги  дома    

 

КРОК    №2              «ВИБІР  КООРДИНАТОРА»       ( 3б)

Обчисліть  масову  частку  ОКСИГЕНУ  в  сульфатній  кислоті  ( 65,3%)

КРОК  №3                          «ВСЕЗНАЙКА»                       ( 3б)

Які  речовини  називають оксидами
Які  речовини  називають кислотами.
Дайте   визначення солей.
Дайте  визначення  основ.
Як   класифікують основи?

 

Які  речовини  називають  лугами?
Як   класифікують   оксиди?
Які  оксиди  називають  основними?
Про класифікуйте сульфатну кислоту
В чому різниця між сульфатами та сульфітами?

 

Яку  кислоту  містить  шлунковий сік?
Які речовини називають хамелеонами?  Чому?
По таблиці розчинності знайдіть нерозчинну у воді сіль – хлорид
Яка  формула кухонної  солі?
Яку речовину Леонардо-да-Вінчі  назвав соком життя?

 КРОК  № 4    

У  цьому  завданні  слід  відмітити  речовини  за  належністю  до  певного  класу сполук.  ОСНОВНІ  ОКСИДИ. Обведіть  букву  у  тому  стовпці, у  якому  є  правильна  відповідь. Якщо  ви  дасте  правильну  відповідь, то з  обведених  літер  отримаєте  слово.  

 

КРОК  № 4                           КИСЛОТНІ  ОКСИДИ  

 

КРОК  № 4                                     КИСЛОТИ.

 

КРОК  № 4                           ОСНОВИ

 

КРОК  № 4                                          СОЛІ

 

КРОК   № 5                               біла  ворона              5б                                                                                               

У  даному  завданні  слід  вибрати  зайву  речовину  з  кожного  рядка. Цій  речовині  дати  назву, вказати  до  якого  класу    сполук   вона   належить та  про класифікувати.            Оцінюється  у  5б

MgSO3,     MgCl2,   MgO
HNO3,       HCl,       H2S
NaNO3,     KBr,      Al2O3
H2О,         CO2,      СаO

NaOH,      KOH,     Al(OH)3

 

КРОК  № 6                          6 б

ПІДСТУПНІ  РІВНЯННЯ

Зробіть  схему  перетворень. Порахуйте  суму  коефіцієнтів у  кожному  рівнянні. Знайдіть  загальну  суму  коефіцієнтів.

Н2О             О2              СО2         СаСО3

                                   СаО

 

КРОК  № 7                                          

ЛОГІЧНІ  ЗАВДАННЯ          

Обчисліть   кількість   речовини   карбон(ІV)оксиду,  яка  містить  18,06 *10 23 молекул ?                                   

Обчисліть  якій  масі  відповідає маґній  оксид  кількістю  речовини  0,475 моль?

Обчисліть  якій    кількості  речовини відповідає  сульфідна  кислота   масою  556,58 г?

Обчисліть  якій   кількості  речовини відповідає  натрій  гідроксид  об’ємом  530,88 л ?

Якому  об’єму   відповідає  розчин  натрій  хлориду  кількістю  речовини   0,9375 моль?


Теги: неорганічні сполуки, Іванус І.М.
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 828/154


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar