Головна » Історія України |
Мета: визначити вплив Берестейської унії на церковне життя України; розглянути діяльність митрополита Петра Могили; розвивати вміння працювати з підручником та історичними документами, виховувати інтерес до історії та повагу до минулого українського народу. Тип уроку: комбінований урок. Обладнання: підручник, атласи та контурні карти, роздатковий матеріал. Структура та хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів:
Фронтальна бесіда: -Коли була прийнята Берестейська церковна унія? -Чому більшість українського населення не прийняло унії? - Які наслідки вона мала для України? ІІІ. Вивчення нової теми.Мотивація мети уроку. План 1. Вплив Берестейської унії на розвиток церковного життя в Україні. 2. Відновлення православної ієрархії. Митрополит І.Борецький 3. Митрополит П.Могила та його внесок в розвиток православної церкви. 4. Греко-католицька церква І.А) Розповідь вчителя. Б)Робота з роздатковим матеріалом(додаток №1)
Скласти схему: «Утиски православ’я”
ІІ. А)Робота з документом, с.78(Власов),завданя1,2. Б)Прослухати повідомлення учня «Йов Борецький». В)Робота з підручником,с.78: -Читання тексту у ролях.
ІІІ.А)Розповідь вчителя.
Б)Розгадування шаради. -Відомий церковно-культурний діяч п.п.17 ст.
В)Робота в групах:
Група І. Заповніть таблицю: «Реформи Петра Могили» Група ІІ. Складіть простий план до теми: «Наслідки діяльності П.Могили». Група ІІІ. Уявіть себе сучасником П.Могили. Про що б у вас виникла розмова під час зустрічі?Складіть короткий діалог. ІV. А)Розповідь вчителя. Б)Робота з ілюстраціями, с.79. В) Робота з підручником, с.79. -Виписати діяльність Іпатія Потія, Йосипа- Вельяміна Рутського. V. Закріплення вивченого матеріалу А)Метод «Мікрофон». -Яку тему ми вивчали на уроці? -Коли відновлена вища православна ієрархія в Україні? -Хто став православним митрополитом в Україні? -Назвіть роки життя Петра Могили. -Коли утворено Києво-Могилянський колегіум?
Б)Хронологічна задача: -Скільки років минуло від підписання Берестейської церковної унії до відновлення в Україні вищої православної ієрархії?(1620-1596=24р.). VІ.Оцінки та їх мотивація. VIІ. Домашнє завдання: § 9 с.58-63;завдання 1-3.
Додаток Виступу православного шляхтича з Волині Лаврентія Деревинського на Вальному сеймі у Варшаві(1620р.) У великих містах церкви запечатані, церковні маєтки зруйновані, у монастирях замість монахів тримають худобу. Перейдемо до князівства Литовського: там у прикордонних із боку Москви містах робиться те саме. У Могильові та Орші церкви запечатані, попи розігна ні. У Пінську зроблено ге саме. Із монастиря Лещинського зробили корчму... Придивіться ще до образ і нечуваного гноблення — хіба не гноблення народу нашого руського те, що, крім інших міст, робиться у Львові? Хто дотримується грецької віри і не перейшов в унію, той не може проживати в місті, міряти ліктем і квартою і бути прийнятим у цех; не дозволяється проводжати за церковним обрядом жителям міста... Крім того, монахів, які не пристали до унії, уніати хапають по Новогрудку й по інших містах, роздягають на вільному шляху і заарештовують. Так само в міські ради не притягаються люди достойні та вчені, які не належать до унії, а простими мужиками, не освіченими до того, що дехто не розуміє визначити, що таке є правосуддя,заповню-ють ці місця на сором руському суду.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |