Головна » Історія України |
Мета: розглянути напрями морських походів козаків; Обладнання: карта «Запорізька Січ к. 16-п. п. 17ст. », Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Структура та хід уроку. І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів: - фронтальна бесіда: - Про кого ми вивчаємо у 8класі? (про козаків); - Хто такі козаки? - Які причини виникнення козацтва? - З ким воювали козаки? (поляками, турками) ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Мотивація теми та мети уроку. План «Доба героїчних походів» козаків. І. -А) Інформація вчителя: -Б)робота в групах (3):(фон - пісня «Гей, на горі женці жнуть) Завдання: -І група: Виписати роки татарсько-турецьких набігів на українські землі (Шв., с. 72); - ІІ група: Виписати як поводили себе ординці на українських землях (роздатковий матеріал, додаток №2); - ІІІ група:Виписати нові терміни і знайти їх значення (Історія України. Експрес – підготовка, с. 54). Висновки. Хто протистояв туркам? Перші ІІ десятиліття 17ст. називають «доба героїчних походів козаків». Саме в цей період були здійснені успішні морські походи проти Османської імперії. В) робота з документом (Боплан. Підготовка козаків до походу, додаток №1). - Зачитати якою була підготовка козаків до походу. Г)перегляд уривку з проекту 1+1 «Країна. Історія українських земель» (Морські походи козаків) +робота з Шв., с. 73. - заповнити на дошці хронологічні сходинки (приклеїти стіки). (приклад) 1602-захоплена Кілія 1606-Варна 1608-Перекоп 1609-Ізмаїл, Кілія 1614-Трапезунд Д)робота з картою, атласами - показати морські походи козаків. Е)робота з документом(Вл., с. 83) – підтвердження героїзму козаків. - Яке значення морських походів козаків? - сприяли ослабленню Туреччини; - перешкоджали загарбницьким планам турків; - сприяли активізації національно-визвольних рухів підкорених народів). ІІ. А) метод «Телефон». - Відгадайте хто водив козаків у морські походи? 031-36-937-426 (Сагайдачний) Б) Повідомлення про Сагайдачного(1 учень). В)Робота з підручниками: -Вл., с. 84; Шв., с. 75. –Складання схеми «Діяльність П. К. - Сагайдачного». ІІІ. А) Інформація вчителя про Хотинську війну. Б)робота з ілюстрацією Б)робота з картою – показати Хотин. В) перегляд уривку з проекту Інтер «Країна. Історія українських земель» (Хотинська війна)+робота з Шв., с. 78-79. - Складання таблиці: «Хотинська війна». Приклад Г) робота з документом (Шв., с. 79) - про П. Сагайдачного. ІV. Закріплення. А) Метод «Мікрофон» Б)Хронологічна задача. - Скільки років минуло від захоплення козаками Кафи до початку Хотинської війни?(1621-1616=5) - Скільки років тому козаки захопили Константинополь?(2010-1615=395). В)Впізнай історичну постать. - Змалку привчився натягати лук, зброї та коня з рук не випускати.., був відважний вояк і добрий вождь. Від козаків вимагав послуху й дисципліни… Щороку водив козаків на Чорне море проти турок і татар…Сам з усім козацьким військом записався до Київського братства і помагав по різних містах утримувати школи…(П. Сагайдачний). V. Оцінки. Їх мотивація. VІ. Домашнє завдання, §11, завд. 1, 2;скласти сенкан до слова Сагайдачний, заповнити контурну карту. Додатки: 1)роздатковий матеріал 2) Г. -Л. Боплан про організацію козаками морських походів проти турків Коли козаки задумують свій морський похід, то не мають дозволу від коро- ля, але дістають його від свого гетьмана і скликають військову раду. На ній обирають наказного гетьмана, який має очолити їхній похід… Будують човни з верби або липи…Кожен козак озброєний двома рушницями шаблею. На кожному човні є 4-6 фальконетів (невеликих гармат), порох, свинець, ядра, компас… Література: 1. Власов В. С. Історія України:8кл.:підруч. для загальноосвіт. навч. закл. - К.:Генеза, 2008. -с. 82-88. 2. Гісем О. О., Мартинюк О. О. Історія України. Експрес-підготовка. 7-12 класи. - Тернопіль:Навчальна книга - Богдан, 2010. -с. 53-54. 3. Єрмоленко А. О. Історія України. 8клас. Готові дидактичні набори. -Х.:Основа, 2008, с. 45. 4. Україна. Історичний атлас:8 клас. К.:Мапа. 2006. -с. 16. 5. Хрестоматія з історії України. Практичний довідник/уклад. Воропаєва В. В. -Х.:ФОП Співак В. Л., 2010. -с. 77-80. 6. Швидько Г. К. Історія України. ХV І- ХV ІІ століття. -К.:Генеза, 1997, с. 71-80
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |