Головна » Географія |
Мета: поглибити та систематизувати знання про основні форми рельєфу Землі; сформувати вміння учнів проводити систематизацію географічних об'єктів за різними ознаками; показати різноманітність та способи утворення гір на суходолі; продовжити формування навичок роботи з картографічними матеріалами та додатковими джерелами географічних знань; розвивати первинні уміння характеризувати географічне положення гір на фізичній карті, складати їх комплексну характеристику; виховувати допитливість та любов до географії. Тип уроку: засвоєння нових знань Обладнання: атлас, настінна карта, презентація, відеофрагменти Опорні поняття: форми рельєфу, гори, рівнини. Базові поняття: гірська країна, частини гірської країни, класифікація гір, географічне положення гір. Хід уроку І. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Прийом «Географічний крос» Закінчити фрази. Основними формами рельєфу є… Рівнини за висотою поділяються на… Рівнини, абсолютна висота яких від 0 до 200 м, називають... Вторинні рівнини утворюються на місці... Нанесеннями річок утворені такі рівнини, як... Найбільшою низовиною світу є… III. Мотивація навчальної діяльності «Учитель». Відомий поет і співак Володимир Висоцький в одній зі своїх пісень написав такі рядки: «Лучше гор могут быть только горы, на которых еще не бывал». Багато альпіністів, які підкорили гірські вершини, стверджують, що немає нічого прекраснішого у світі, ніж краса. гірських вершин. І, незважаючи на постійні небезпеки, вони знову прагнуть підкорити нові недоступні висоти. Чим же так приваблюють їх гори? Слайд1 Сьогодні на уроці ми спробуємо розгадати деякі загадки природи, з’ясувавши, як утворюються гори, які процеси беруть участь у їх формуванні, де на Землі можна побачити найвищі гірські вершини. IV. Вивчення нового матеріалу Учитель. Діти, хто з вас був у горах? Хто може схематично її намалювати? Визначення поняття « гори» (ділянки земної поверхні з розчленованим рельєфом, високо підняті над прилеглою поверхнею) Слайд 2 На малюнку гори учень прикріплює таблички з написами складових частин гори (вершина, підошва, схил, пік), а учні – у своїх картках.(завдання1) Слайд 3 (пік) Учитель. Гори займають близько 40 % суші. Поодиноких гір дуже мало. Частіше за все зустрічаються скупчення гірських хребтів. 1. Аналіз зображення гірської країни та її складових частин. Декілька гірських хребтів утворюють гірські країни. Слайд 8 Розповідь учителя. 1) низькі (до 1000м); 2) середні (від 1000 до 2000м); 3) високі (понад 2000м). Картографічний практикум Як на карті позначають гори? Чи можна за допомогою карти визначити, до якої групи за висотою відносять гори? Учні працюють з атласами і записують назви гір у таблицю(завдання 3) Учитель. До нас завітала Енциклопедія і хоче розповісти про найвищі гори світу (повідомлення учня та відеофрагмент про Еверест) Найвища гірська система світу — це Гімалаї. Вона розташована між Тибетським нагір’ям (на півночі) та ІндоГангською рівниною (на півдні). Протяжність гір — понад 2400 км, ширина — до 350 км. Серед гребенів заввишки близько 6000 м розташована найвища точка Землі — г. Джомолунгма (Еверест), також тут розташовані Слайд 9 Фізкультхвилинка. Всі встають з-за парт и показують гори високі ( руки вверх, гори середні - руки опускають, гори низькі - присідають ). А тепер за назвою гір покажіть які вони за висотою: Кримські, Гімалаї, Карпати. Пошукова система ГУГЛ передала нам цікаву інформацію з Інтернету про найвищі гори материків, але вірус пошкодив деякі файли. Давайте спробуємо відновити інформацію. Робота з картою в атласі. Слайд 10,11 Наша гостя - Енциклопедія має інформацію про найдовші гори світу (повідомлення учня та відео фрагмент про Анди). Анди – найдовша гірська система світу, її протяжність 9000км вздовж тихоокеанського узбережжя Південної Америки. Вони проходять через територію 5 країн. Це молоді гори, тут знаходиться велика кількість діючих вулканів. «Дахом Америки» та всієї західної півкулі вважають гору Аконкаґуа висотою 6959 м, найвищу вершину гір Анди. В перекладі з іспанської Анди означають «мідні гори». Так їх назвали через значні поклади мідних руд. Географічний тренінг. Гра "Най-най" 1.Найдовші гори на Землі. (Анди) 2. Найвищі гори на суходолі. (Гімалаї) 3.Найвища гора світу. (Джомолунгма або Еверест) Слайд12 4. Найбільша гірська країна в Азії. (Тибет) 5. Найвища гора України. (Говерла) Слайд 13 Закінчіть завдання 4 вашої картки Гори за походженням можуть бути: Складчасті Слайд 14 Бесіда з використанням карти. Як утворилися гори Карпати, Кордильєри? Знайдіть гори Тянь-Шань, Алтай, вони за походженням складчасто-брилові. Гора Кіліманджаро, Мауна-Кеа ( 10 203 м, із яких лише 4205 м височіє над водою) мають вулканічне походження Учитель. Гори, як люди, народжуються, ростуть і вмирають, тому за віком вони можуть бути молоді і старі. Завдання. Порівняйте зображення Уральських гір і Кавказу, чим вони відрізняються? Слайд 15 Картографічний практикум. Знайти на карті старі і молоді гори. Старі: Уральські, Аппалачі, Скандинавські Молоді: Альпи, Анди, Кордильєри. Слайд16 Работа в парах: Розподіліть речення на 2 групи, де говориться про молоді гори, ставимо букву «М», де старі – букву «С» Гострі вершини Округлі вершини Низькі гори Високі гори Пологі схили Круті схили На вершинах лежить сніг Є вулкани Немає вулканів Добре освоєні людьми Поточні висновки. Слайд 17 Робота в групах. Характеристика окремих гірських систем. Охарактеризувати за планом ГП гір: 1 і 4 група – Кавказ; 2 і 5 група – Уральські гори; 3 і 6 група –Альпи; Звіт груп. Після виступу групи «Альпи» Енциклопедія дає коротку інформацію про альпінізм. Гора Монблан – найвища точка Альп, приваблює численних альпіністів. Треба відмітити, що вперше на Монблан піднявся швейцарський селянин Жак Бальма 7 серпня 1786 року. Тепер цю дату вважають початком світового альпінізму. Картографічний практикум. Пояснення слайд 18,19.20 Учитель. На Землі є 2 гірскі пояси: Тихоокеанський та Альпійсько-Гімалайський. На контурній карті позначити гори Карпати, Кримські, Альпи, Уральські, Кордильєри, Кавказ, Гімалаї з вершиною Джомолунгма, Анди Індивідуальна задача. Гори Кавказ почали підніматися близько 15 млн. років назад. Розрахуйте, якою має бути висота гір, якщо швидкість підняття 1 мм у рік. Відповідь: 15 км. А яка висота цих гір насправді7 Чому дані не співпадають? Учитель. Гори змінюються під впливом внутрішніх і зовнішніх сил Саме зовнішні сили намагаються стерти, вирівняти гірські системи. І рано чи пізно у них це виходить. V. Закріплення вивченого матеріалу Гра «Лабіринт» (додаток 1) VI. Підсумок уроку Прийом «П’ять речень » Кожна група формулює по 5 реченню стосовно теми уроку.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |