Головна » Географія |
Мета уроку: формування первинних знань учнів про етнічний склад населення Африки, особливості його формування, динаміку і розміщення; сприяти розумінню демографічних проблем Африки та шляхи їх вирішення. Формувати первинні практичні вміння характеризувати загальні риси населення материка; вдосконалювати практичні вміння працювати з тематичними картами атласу. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: карта «Раси та народи», підручник, атлас, додаткова література. ХІД УРОКУ І. Організація класу до навчання ( привітання, побажання хорошого настрою) ІІ. Актуалізація опорних знань. --- Материк Африка, який ми вивчаємо є надзвичайно різноманітний, цікавий і загадковий. Кожен мандрівник перш ніж здійснити подорож знайомиться з містом чи країною. Так, як у нас є на уроці гості я пропоную учням класу пригадати найцікавіше про материк, щоб скласти відповідну екскурсійну візитну карту Африки. (учні відповідають по одному або два реченні з усіх вивчених тем) -А що насправді є візитною карткою материка? (пустеля Сахара, водоспад Вікторія, вулкан Кіліманджаро ) Я пропоную вам перенестися в один із цікавих куточків Африки --- пустелю Сахара. (показ фільму «Сахара») - Чим ще цікавий материк? ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів. Зміст курсу «Географія материків і океанів» передбачає не тільки вивчення природи материків, але й ознайомлення з характеристиками населення материків та його господарською діяльністю. Любиме запитання географії « Чому? Чому саме у цьому курсі вивчати населення материка? Людина використовує природу для задоволення своїх потреб; Людина - невідємна частина природи. Не так назва важлива для країни І обриси не так важливі, Як важливо те, хто в тому краю живе, Для чого живе і чим живе НАРОД. Аяльнех Мулату Ефіопський поет. Давайте пригадаємо з шостого класу Яка чисельність населення світу? ІУ. Вивчення нового матеріалу. Запишіть у зошитах тему уроку: НАСЕЛЕНЯ АФРИКИ --Що вас буде найбільше цікавити у цій темі? 1. Історія заселення материка - Що вам відомо про історію освоєння та заселення Африканського континенту? (повідомлення учнів ) 2. Кількість і розміщення населення. За допомогою підручника 23 ст. 99 виконати таке завдання: 1. Встановити кількість населення і його густоту на материку? 2. Як розміщується населення по материку Африка? Кількість населення Африки становить -1мілярд; Досередини ХХ ст. намітилося помітне зростання населення. Цьому сприяли заходи проти епідемій, поширення навичок гігієни і санітарії, допомога лікарів. Високі темпи зростання збережуться і в найближчі роки, оскільки традиції багатодітності і ранніх шлюбів дуже сильні. 3. Раси і народи. Завдання.Народи Африки відрізняються мовами, релігією, зовнішнім виглядом і належать до різних рас. Матеріал підручника ст.. 98 і атласу ст.15 дасть вам можливість дати відповідь на запитання: 1. Представники яких рас складають населення Африки? 2.У яких районах материка вони живуть і які вони за зовнішнім виглядом? ІНФОРМАЦІЙНА ПАНОРАМА. На дошці розташовані листочки з назвами народів які проживають на материку. Учні даючи відповіді на запитання беруть листочки і прикріплюють на карті у тому місці де проживають народи. Пігмеї, бушмени, араби, бербери, туареги, нілоти, банту, тутсі, готтентоти, африканери, малагасійці. -У таблицю внести результати роботи з підручником: V. Мови і релігії. Усього в Африці проживає кілька тисяч народів. Їхні традиції, звичаї, спосіб життя своєрідні і цікаві. Винятково різноманітні їхні мови, релігійні вірування. А) Мова Найбільш поширеною мовою жителів Пн. Африки є арабська, південніше, в екваторіальній Африці – мови банту та суахілі. На основі змішання французької, англійської, іспанської або португальської з африканськими виникли – креольські мови. На півдні Африки розвинувся –африкаанс. - результат з єднання різних місцевих наріч із нідерландською мовою. У більшості африканських країн однією з офіційних мов часто є – європейська – та якою розмовляли колонізатори. Б) Релігії За картою атласу ст. 14 встановіть, які релігії переважають на материку. Поширенні дві релігії – в Пн. Африці – іслам у решті країн – християнство, а також численні місцеві релігії. VІ. Народи Африки. Учні класу мали попереднє завдання. - Підготувати повідомлення про народи Африки. Особливу увагу звернути на умови життя, побуту, традиції народів.(на виступи-2хв.) - Уході розповіді, учні занотовують у зошиті цікаві новини,які пізніше допоможуть їм дати відповідь на запитання вікторини. Пігмеї VІІ. Закріплення вивченого матеріалу. ВІКТОРИНА 1.Який народ проживає у вологих екваторіальних лісах? 2.У якого племені чоловіче і жіноче населення поділяється на чотири вікові групи? 3Кого називають синіми привидами? 4. Мову якого племені можна чути, але неможливо записати? 5. У якого народу людей – воїнів називають моранами? 6.Який народ проживає у складних природних умовах котловини Калахарі? 7.У якого народу фінікова пальма використовується як їжа, корм, при будівництві житла? 8. Кого називають дітьми лісу? 9. Який народ проживає в Сахарі? 10. Який народ надає велике значення зачіскам? 11.У якого племені улюбленими ласощами є сарана, яйця мурашок, гусінь? 12. Кого називають «чагарникові люди»? 13. У якого племені будівництвом житла зайняті виключно жінки? 14. В кого житло поділяється на три відділи: для дітей, дорослих та худоби? 15. Хто дуже часто використовує для полювання різноманітні пастки для тварин? VІІІ. Підсумок уроку Ви познайомилися лише з деякими народами Африки. Хто хоче більше знати про племена може знайти у літературі: «Африка. Енциклопедія у двох томах.», «Прислів’я і приказки народів Африки», А. Шклярський «Чорний Фенікс» Домашнє завдання Параграф 23. Сформулюйте та запишіть до зошита проблеми, які виникають у країнах Африки у зв’язку з високими темпами приросту населення. Оцінення учнів.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |