Головна » Географія |
Мета: Сформувати поняття про фізико-географічне положення материка на прикладі Африки; сформувати знання про фізико-географічне положення Африки, закріпити вміння визначати географічні координати об’єктів. Обладнання: атласи, зошити на друкованій основі, фізична карта світу. Тип уроку: комбінований. Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть давати визначення «фізико-географічне положення материка»; визначати географічні координати крайніх точок Африки; розраховувати видовженість Африки в градусах і кілометрах за визначеними напрямками; показувати на карті програмну номенклатуру. ХІД УРОКУ І. Перевірка домашнього завдання. Географічний диктант. (розмістити порядкові номери географічних об’єктів по океанам, до яких вони належать) Острів Камчатка ІІ. Вивчення нового матеріалу Бесіда з учнями. Материк Африка знайомий і загадковий одночасно. Назва Африки походить від слова афрос – безморозний. За іншою версією раніше проживали племена афрів. ⃰ Це материк рекордів живої природи: Слон - найбільша тварина суходолу. ⃰ Україна також пов’язана з Африкою. Ми не уявляємо свого харчування без капусти, цибулі, буряків, кавунів, батьківщиною яких є Африка. Де вони і досі зустрічаються у дикорослому вигляді. ⃰ Птахи: лелеки, ластівки, журавлі, шпаки летять на зиму в північну Африку. Бесіда: Що ще вам відомо про материк? 2.Вивчення географічного положення материка ПЛАН ГЕОГРАФІЧНОГО ПОЛОЖЕННЯ Розташування відносно екватора. Робота з друкованими зошитами.(позначення географічної номенклатури на контурній карті) Океани: Атлантичний, Індійський. Моря: Середземне, Червоне. Протоки: Гібралтарська, Баб – ель – Мандебська, Мозамбіцька. Затоки: Гвінейська, Аденська. Канал: Суецький. Острови: Мадейра, Зеленого мису, Канарські, Мадагаскар. Випереджувальне завдання: доповідь учня по Канарські острови. Канарські острови. Хто не мріє відпочити на Канарських островах! Чим вони так приваблюють туристів? Канарські острови у буквальному перекладі « собачі», з латинської мови «каніс»-собака.За словами давньоримського вченого Плінія Старшого на одному з островів водились дуже великі собаки. Канари-це архіпелаг з семи островів вулканічного походження. Належать острови Іспанії і є однією з автономних областей цієї країни. Найбільший острів-Тенеріфе. До приходу європейців острови були заселені племенами Гуапачів. Вони займались скотарством і землеробством. Замість одягу використовували хутро звірів. Муміфіцировали своїх вождів. Залишили після себе піраміди Гуімар-дивний пам’ятник архітектури. Першими Канарських островів у 12 столітті досягли арабські мореплавці. Французи вперше висадилися на острови в 1334 році. Португальці також претендували на ці острови, але в1479 році таки признали їх володінням Іспанії. Клімат Канарських островів теплий, в міру вологий, переважає сонячна безхмарна погода. Природа вражає своєю красою. Це гірська місцевість, вкрита зеленими лісами. На заселених островах багато закладів для розваг, відпочинку, це-рай для туристів. 4.Робота з фізичною картою, атласами, друкованими зошитами. Визначення крайніх точок материка Крайні точки визначаються по основним сторонам горизонту: пн., пд., зх., сх.. Крайня точка-це мис, найбільше виступаюча частина суходолу у води моря чи океану. Північна крайня точка-мис Рас-Енгела (35º пн. ш., 10º сх. д.) Південна крайня точка- мис Агульяс ( 34º пд. ш., 19º сх.д.) Західна крайня точка – мис Альмаді (13º пн.ш., 16º зх.д.) Східна крайня точка – мис Рас-Гафун ( 10º пн. ш., 52 º сх. д.) *Висновок: Африка лежить у 4-х півкулях: північній, південній, західній, східній. Її перетинають географічні лінії: екватор, тропіки, нульовий меридіан. Практичне завдання. Визначити довжини Африки з півночі на південь у градусах. 35 º пн. ш.+34º пд.ш. =69 º-продовжуваність материка у градусах з півночі на південь. 15º зх. д.+51º сх. д=66º- продовжуваність материка у градусах з заходу на схід. *Висновок:Довжина і ширина материка Африка в градусах з півночі на південь і з заходу на схід приблизно однакова. Визначити довжини Африки у кілометрах по 20 º сх. д. Потрібно виміряти довжину Африки в сантиметрах та помножити на масштаб .( 20 см* 350 км=735 км) ІІІ. Підведення підсумків. Бесіда: -Про що дізналися на уроці? -Що навчилися визначати? -Що дізналися цікаве про материк Африка? V. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 11. Проблемне запитання: Поміркуйте, як змінилася б природа Африки, якщо б екватор змістився на 23 º на північ
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |