Головна » Географія |
Мета: розширювати і поглиблювати знання учнів про країни Європи, познайомити їх з особливостями ЕГП, населення, містами, провідними галузями господарства Франції. Розвивати логічне мислення, мовлення учнів. Удосконалювати вміння аналізувати, доказувати, переконувати за допомогою фактичного матеріалу. Підводити учнів до усвідомлення ідеї інтегрованої Європи. Продовжити формувати у школярів почуття доброзичливості, практичності, організованості, самостійності. Виховувати бажання пізнавати навколишній світ. Обладнання: карта Франції, прапор Франції, атласи, ілюстрації визначних місць, мультимедіа. Знати: особливості ЕГП Франції; населення; природно-ресурсного потенціалу, основні чинники розвитку господарства, особливості галузевої та територіальної структури господарства країни. Вміти: правильно визначати на картах найбільші міста і агломерації; основні промислові центри і райони; сільськогосподарські райони і транспортні магістралі, морські порти. Хід уроку І. Організаційний момент Добрий день! Зичу вам успіхів, доброго настрою, і сподіваюсь на нашу плідну співпрацю, яка занурить нас в безмежний світ знань. ІІ. Мотивація учбової діяльності ♫ Слова на французькій: La f?te, qui est toujours avec toi «Свято, яке завжди з тобою» (Е. Хемінгуей) Відео з піснею: ( Edith Piaf) Останній кадр: Прапор Франції Синій, білий, червоний кольори - прапору цієї держави. Девіз республіки – «Свобода, рівність, братерство» la libert? et l'?galit? et la fraternit? Гімн – «Марсельєза» Міста – Фужер, Коньяк, Баккара, Пломб’єр. Місцевості – Шампань, Бордо, Гасконь, Бургундія, Божоле, Прованс, Савойя Ви не один раз зустрічаєте ці слова у світовій лексиці. Про яку ж країну Європи ми сьогодні будемо говорити з вами?
Так звичайно, це Франція (Показати на карті). Це країна кохання, моди, парфумів. Батьківщина мушкетерів, Наполеона, графа Монте Крісто. То ж вирушаймо в подорож. Розпочинаймо тур де Франс! в результаті ви дізнаєтесь… (знати, вміти) ІІІ. Вивчення нового матеріалу Зверніть увагу на план характеристики країни ( на дошці) Франція для нас не пізнана, лише телебачення і Всесвітня мережа Інтернет, допомагають нам більше пізнати країну. Але сьогодні ми маємо можливість побачити Францію в Онлайні за допомогою космічного супутника Онлайн карта з мелодією! Візитка: (презентація слайд) Французька республіка Площа - 544 тис. кв.км. Населення – ( перепис 2009 р.) – 65, 07 млн. чоловік Столиця - Париж Офіційна мова - французька Державний лад – президентська республіка Президент - Франсуа Олланд ядерна держава Релігія – християнство (католики) Грошова одиниця – євро ЕГП Відкрийте атлас на ст. 30 Бесіда: Робота з картою В якій частині Європи знаходиться країна (на заході Європи)? На півдні та південному заході – з Іспанією та Андоррою На південному сході з Італією, Монако. На сході з Швейцарією, Німеччиною, Люксембург та Бельгією Протокою Ла-Манш відокремлена від Великобританії Межує з високорозвиненими країнами світу! Чи має вихід до морів чи океанів? (має широкий вихід до Атлантичного океану та Середземного моря на півдні) Частиною території Франції є о. Корсіка в Середземному морі, а також Франція має і інші володіння (о.Реюньйон – телепроект – ігри патріотів) Територією проходять важливі транзитні автомобільні, залізничні та річкові шляхи сполучення. Так скажіть мені, будь-ласка. «Вигідне чи ні ЕГП?» Чому? (Згадати про рельєф та природні умови, що є сприятливими для життя і господарської діяльності) Франція має порівняно багаті природні ресурси. (слайд карта з корисними копалинами) Мінеральні ресурси представлені залізними рудами – що займають провідне місце, є боксити, уранові руди,( на Центральному масиві) кам’яне вугілля (в Лотарингії ), калійні солі та будівельна сировина. Виключить слайд! Водні: (показати на карті ) річки Сена, Рона, Гаронна та Луара, що з’єднані системою судноплавних каналів, !!! Рекреаційні – морське узбережжя(Лазурний берег) Історико-культурні пам’ятки Франція займає І місто за кількістю туристів, кожного року її відвідує понад 60 млн. чоловік! Населення, міста За останнім переписом населення в країні проживає 65 млн. чоловік. Демографічні показники однотипні з іншими розвинутими країнами. Природний приріст низький. З цим пов’язана трудова міграція. Густота населення ≈ 109 чол/км2 (вона є менша ніж в сусідніх державах) 85 % населення – французи, а 15 % корсіканці, ельзасці, бретонці та іноземці) 90% населення - римо-католики. Велика тривалість життя – чоловіки - ≈75р., жінки - 83р., що говорить про високий рівень життя в країні. Високий рівень урбанізації, 80% населення проживає в містах. Найбільші міста ( слайд по щелчку!!!): Париж! - більше 2 млн. осіб; Марсель, Ліон, Тулуза, Ніцца, Нант, Лілль, Тулон, а Страсбург – місто на сході, на кордоні з Німеччиною – є геополітичним центром усієї Європи – 16 міжнародних європейських організацій знаходяться в цьому місті. Серед них: Рада Європи, Європарламент,Європейський суд з прав людини. Франція забезпечена трудовими ресурсами,має висококваліфіковані кадри, що сприяють розвитку різних галузей господарства. СЛАЙД - Розглянемо структуру зайнятості населення: 70% зайнятого населення працює в сфера послуг; 25%- промисловість, І тільки 5% в сільському господарстві. Завдяки цим показникам ми можемо сказати, що Франція належить до високорозвинених постіндустріальних країн світу. За обсягом промислового виробництва і розміром ВНП Франція посідає 4 місце у світі після США, Японії і Німеччини. Характерною особливістю промисловості є високі темпи розвитку галузей,що визначають НТП - аерокосмічна,воєнна, загальне машинобудування,автомобілебудування. Наступний етап уроку – це робота в групах. Ви маєте дослідити господарство Франції, виділяючи провідні галузі та особливості їх розміщення. Працюєте ви з підручниками – це стр.162, параграф 32, атласами економічна карта Франції стр.30. та додатковою інформацією, яка вже є на ваших столах. Клас поділено на три групи. Перша група досліджує промисловість Франції, звертаючи увагу на провідні галузі та їх розміщення. Друга – сільське господарство Третя – транспорт та зовнішньоекономічні зв’язки країни. Ви маєте 8 хвилин, тож працюйте… (8 хв. – музика) Надаємо слово першій групі. Увага групи 2 і 3! ви в цей час заповнюєте картку промисловість… Наступна група - особливості сільського господарства. Групи 1 і 3 працюють з картками – сільське господарство … Слово має третя група – 1 та 2 групи працюють над картками транспорт та зовнішньоекономічна діяльність. Дякую. Картки заповнені і вони вам допоможуть підготувати домашнє завдання на наступний урок… ІV.Закріплення Який же висновок ми можемо зробити щодо ЕГП, населення та господарства Франції? ФРАНЦІЯ (Слайд) 1.Має високий рівень розвитку, займає 4 місто за обсягом промислового виробництва 2. Постіндустріальна держава, з розвинутою сферою послуг 3. Країна «великої сімки» 4. Країна член ЄС і НАТО та інших організацій 5.Має високий рівень урбанізації 6. Також високий рівень науково технічного прогресу 7. І високий рівень життя і добробуту V. Підсумок уроку Слайд з виноградом ( по щелчку) Метод « гронування » (музика) А ще Франція – це заповідник пам’яток історії та культури, а Париж - центр світової культури. 8. Єлисейські поля – головний проспект столиці, 9. що закінчується Тріумфальною аркою 10. А Ейфелева вежа - це символ всієї Франції! Ось наша подорож і закінчилась. Дякую Вам за роботу на уроці. Ви активні, доброзичливі, енергійні сердечні діти. VІ. Домашнє завдання Параграф 32, допрацювати картки. Завдання для задоволення: повідомлення про історико-культурні пам’ятки Франції. На згадку про нашу мандрівку дарую вам сувенір … із Франції…. До зустрічі в ПАРИЖІ…………..
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |