Головна » Географія |
Мета: узагальнити знання учнів про Велику Британію та Францію, вдосконалювати навички самостійної роботи з різноманітними джерелами знань, картами атласу, картосхемами, вміння презентаційні, аналізу та конкретизації інформації, розвивати пізнавальний інтерес до вивчення предмету, розширювати кругозір учнів. Обладнання: картосхеми «Велика Британія», «Франція» (10 кл.), політична карта світу, атласи, підручники, мультимедійні презентації, проектор, ноутбук. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. Учитель перевіряє готовність учнів до уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Прийом «Географічна розминка» ( двоє учнів по черзі показують європейські держави, називають їх столиці, в тому числі Великобританію і Францію. Використовується настінна політична карта світу). 2. Прийом «Мікрофон» (учні по черзі пригадують типовий план економіко-географічної характеристики держави). - Які держави Європи вже вивчили? До якої групи держав за рівнем економічного розвитку вони відносяться? (Країни «великої сімки»). ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. 1. Прийом «Приваблива мета». Вчитель. Про які держави йдеться: «Це острівна держава, яка складається з трьох історико-географічних областей. До кінця XІX століття держава посідала панівне становище. Це сприяло розвитку її судноплавства, торгівлі, завоюванню титулу «володарки морів». (Велика Британія) «Ця держава сполучається з Великою Британією протокою Ла-Манш. На АЕС виробляється найбільша кількість електроенергії, порівняно з іншими європейськими державами. Візиткою цієї держави є такі провідні фірми, як «Мішлен», «Крістіан Діор», «Рено», «Шанель». (Франція) 2. Запис теми уроку, ознайомлення із завданнями. Тема уроку «Велика Британія та Франція. Порівняльна характеристика». (слайд 1) На сьогоднішньому уроці ви узагальните свої знання про дві європейські держави – Велику Британію та Францію, спробуєте їм дати порівняльну характеристику. Допомогою в цьому стануть картосхеми на дошці та мультимедійні презентації, які готували ваші однокласники. Під час презентацій вам слід заповнити таблицю, увагу звернути на спільні і відмінні риси. А також дати обґрунтовану відповідь на запитання: у якої держави – Великої Британії чи Франції – є більші перспективи економічного процвітання? Чому? Запишіть проблемне питання у зошити і накресліть таблицю. (слайди 2,3) Слайд 1: тема уроку, основні завдання на урок. Слайд 2: проблемне питання «У якої держави – Великої Британії чи Франції – є більші перспективи економічного процвітання? Чому?». Слайд 3: таблиця, яку заповнюють учні, переглядаючи презентації обох держав. ІV. Вивчення нового матеріалу. 1. Мультимедійна презентація та коментар Великої Британії. Двоє учнів попередньо готують мультимедійну презентацію Великої Британії за типовим планом економіко-географічної характеристики держави. На уроці коротко коментують слайди. Решта учнів заповнюють таблицю. Доповнення вчителя. У чорній металургії обсяги виробництва за останні 40 років скоротилися вдвічі й зараз становлять близько 15 млн тонн сталі на рік. Серед галузей кольорової металургії провідними є виплавка свинцю, цинку (третє місце в світі) та алюмінію. У легкій промисловості провідними є галузі, які виробляють дорогу продукцію – шерстяні (Йокшир) та лляні (Північна Ірландія) тканини. Харчова промисловість орієнтується переважно на внутрішнього споживача. Виділяються м’ясна, рибна, цукрова промисловість. 2. Мультимедійна презентація та коментар Франції. Двоє учнів попередньо готують мультимедійну презентацію Франції за типовим планом економіко-географічної характеристики держави. На уроці коротко коментують слайди. Решта учнів заповнюють таблицю. Доповнення вчителя. Рівень розвитку новітніх галузей машинобудування – авіакосмічної, військової техніки, електронної промисловості – є найвищим у Європі. Франція самостійно виробляє обладнання для АЕС. Дві її автомобільні фірми – державна «Рено» та акціонерна «Пежо-Сітроен» – випускають за рік понад 4 млн автомобілів (5 місце у світі). Саме французька компанія «Алстом» створила перші швидкісні пасажирські поїзди ТЖВ. Потужне сільське господарство сприяло розвитку харчової промисловості. Її провідними галузями є виноробна (друге місце у світі, марки: «Шампанське», «Коньяк», «Кагор», «Божоле», «Кальвадос»), молочна, м’ясна (найбільший виробник сиру «Рокфорд», масла та м’ясопродуктів), цукрова (1 місце у світі), кондитерська. Населення багатьох районів узбережжя Атлантичного океану займається рибальством. Загальний вилов становить близько 800 тис. тонн, переважають оселедець і тріска. У Бретані традиційно займаються вирощуванням устриць. Франція є найбільш відвідуваною країною світу, у той же час не належить до безперечних лідерів за прибутками від цієї галузі (за цим показником попереду США, Італія та Іспанія). Пов’язано це з дуже коротким терміном перебування туристів у країні, у першу чергу в Парижі. Вчитель. - Чи дотримались учні типового плану економіко-географічної характеристики держави, готуючи презентацію? - Виділіть спільні та відмінні риси в економіко-географічній характеристиці Великої Британії та Франції. 3. Порівняльна характеристика. Учні разом з учителем виділяють спільні та відмінні риси обох держав. Спільні риси: 1. Це держави «великої сімки» - високо розвинуті в економічному відношенні. Вигідне ЕГП обох держав: клімат – помірний, рівнинна територія, вихід до морів та Атлантичного океану, недостатні запаси корисних копалин, що визначає енергоресурсів, сталі, деяких кольорових металів. 2. Переважає корінне населення – французи, англійці. Сповідують католицизм і протестантство. Низький природний приріст. Держави високо урбанізовані зі значним переважанням міського населення. 3. В обох державах добре розвинуті галузі «авангардної трійки»: енергетика, машинобудування, хімічна промисловість. 4. Широко розробляються та застосовуються у виробництві новітні технології та розробки. 5. У с/г провідну роль посідає високотехнологічне тваринництво м’ясо-молочного напрямку. Поширене рибальство. У рослинництві – вирощування зернових, цукрового буряка, овочів, фруктів. 6. Добре розвинуті усі види транспорту. 7. ¾ становить експорт, ¼ - імпорт. Відмінні риси: 1. Велика Британія – конституційна монархія, Франція – республіка. 2. У Франції добре розвинений туризм. 3. Франція славиться виноградниками та виноробством. 4. Зовнішня економічна діяльність Франція орієнтована на експорт нафтопродуктів, автомобілів, зброї, вин, то Великої Британії – на ринок капіталу та інвестицій, також залежить від капіталу США. 4. Обґрунтовані відповіді учнів на проблемне питання уроку. V. Закріплення вивчено матеріалу. Прийом «Уявна мандрівка». Робота у групах (за економічною картою Європи та іншими картами атласу заповнюють маршрутні листи). VІ. Підсумок уроку. Прийом «Роблю висновок». Чим визначається високий рівень економічного розвитку обох країн? VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати текст відповідних параграфів у підручнику. Готувати мультимедійні презентації та коментар наступних європейських держав.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |