Головна » Географія |
Мета: Сформувати знання про господарство Франції. Поглибити та систематизувати знання про територіальну структуру господарства держави. Розвити творче мислення, уміння обґрунтовувати свої думки. Сприяти розумінню важливості знань про інші держави. Тип уроку: комбінований Обладнення: економічна карта Франції, фото, малюнки, політична карта світу, атласи, географічні довідки. Хід уроку I етап: організаційний. II етап: перевірка домашнього завдання 1.Фронтальна бесіда: Яка площа території Великобританії? 2.Тестова перевірка (тестові листи є у кожного учня) ТЕСТОВИЙ ЛИСТ Великобританія варіант 1. За адміністративно-територіальним поділом Великобританія ділиться на А) області Б) землі В)графства 2. Офіціальною головою держави Великобританії є: А) королева Б) король В) шейх 3. На шельфі північного моря знаходяться значні родовища: А) залізної руди Б) нафти В) природного газу Г) мідних руд 4. У країні домінують: А) англійці Б) уельсці В) ірланці Д) виходці з країн Співдружності 4. Рівень урбанізації в Великобританії складає: А) 70% Б) 80% В) 76% Г) 90% Д) 45% 5. найбільшою агломерацією, із перерахованих, є: А) Портсмутська Б) Манчестерська В) Ліверпульська Г) Лондонська 6. Тваринництво Великобританії має переважно … напрямок: А) молочно-м’ясний Б) молочний В) м’ясний 7. Основним видом транспорту у Великобританії є: А) авіаційний Б) залізний В) автомобільний 8. В якому із перерахованих морів зосереджена основна розробка нафто-газових родовищ: А) Адріатичне Б) Північне В) Балтійське 10. Чому, на вашу думку, машинобудування у Великобританії є галузею повсюдного розміщення? А)_________________ Б)___________________ В)_________________ Г)___________________ 11. Які проблеми народонаселення і раціонального використання трудових ресурсів є у Великобританії? А)_________________ Б)___________________ В)_________________ Г)___________________ ТЕСТОВИЙ ЛИСТ Великобританія варіант 1. Офіційна назва країни: А) Англія Б) Велікобританія В) Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії 2. Грошова одиниця Великобританії А) євро Б) фунт стерлінгів В) злотий 3. Склад території країни: А) 4 історичні області, 69 графств Б) 3 історичні області, 59 графств В) 5 історичні області, 49 графств 4. У міжнародному розподілу праці Великобританії виступає як ………. капіталу: А) експортер Б) імпортер 5. До морських портів Великобританії належать (з перерахованих)…… А) Глазко Б) Ліверпуль В) Бірмінгем Г) Лондон Д) Едінбург Є) Белфаст 6. У сільському господарстві країни головна роль належить: А) тваринництву Б) рослинництву 7. Назвіть головну технічну культуру Великобританії: А) соняшник Б) цукрові буряки В) льон-довгунець Г) конопля 8. Для сільського господарства характерна: А) мала частка зайнятих(3%) Б) велика частка зайнятих(30%) 9. Провідне місце у виробництві електроенергії Великобританії належить: А) тепловим електростанціям Б) атомним електростанціям В) гідроелектростанціям 10. Які чинники, що зумовили високий рівень розвитку хімічної промисловості Великобританії вам відомі? А)_________________ Б)___________________ В)_________________ Г)___________________ 11. Які чинники, на вашу думку, визначають привабливість Великобританії для туристів? А)_________________ Б)___________________ В)_________________ Г)___________________ III етап: ґрунтовна перевірка знань Учитель ґрунтовно перевіряє знання окремих учнів. Стимулює опитуваних і весь клас до оволодіння національними прийомами навчання і самоосвіти. Окремі питання: 1. Дайте характеристику ЕГП Великобританії. 2.Як проходило формування території держави? Завдання класу: Скласти таблицю за допомогою атласу (10 класу) і підручника ( під редакцією В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова) Атлас "Економічна і соціальна географія світу" 10 клас - стр.8,9,10,11,14,29, підручник Географія 10 клас, під редакцією В.Ю.Пестушко, Г.Ш. Уварова, виданого у 2010 р.-стр.125,126. Учні можуть складати такі таблиці за допомогою підручника і атласа. (зразок) Природні ресурси Мінеральні ІНШІ -кам’яне вугілля - Йоркшир, Пн.-Сх.ДТД.Уельс, Шотландія, Зх. Мідленд... -нафта, природний газ -Північне море -залісні руди - Сх. Мідленд (забезпеченість 1/2) -кам’яна сіль, калійні солі - Йоркшир Водні: Сена, Северн, Манчестерський Канал Гідропотенціал - річки Шотландії, Пн. Уельсу Земельні: бурі лісові, підзолисті грунти IV етап: Підготовка учнів до активного і свідомого вивчення нового матеріалу Учитель організовує й направляє до мети пізнавальну діяльність учнів. Дає оцінку важливості для учнів нового матеріалу, показує те, чого учні мають навчитися в ході уроку. V етап: Засвоєння нових знань Учитель дає учням конкретне уявлення про новий матеріал за допомогою евристичної бесіди. Він ставить перед учнями певну проблему і за допомогою послідовних запитань і додаткової інформації (яка вже відома учням) примушує їх відтворювати наявні знання і шляхом логічних міркувань самостійно підійти до розв'язання поставленої проблеми. Самостійна робота з підручником по новій темі. Завдання 1. Ознайомитись з пунктом "Народонаселення і культура" Франції стр.132-133 дайте характеристику особливостям демографічної ситуації в країні. Завдання 2. Складіть характеристику ЕГП Франції за допомогою підручника стр. 131 (Зразок) ЕГП Франції 1.Кордони з партнерами по НАТО і нейтральною Швейцарією. 2.Вихід до Середземного моря (порт Марсель) і Атлантичного океану (порт Гавр). 3.Транзитні автомобільні, залізничні, річкові (р. Рейн) шляхи сполучення. 4.Сусідство з високорозвиненими країнами Завдання 3. Два учні працювали над підготовкою відповідей за підручником на поставлені вчителем запитання. Учні читали текст і визначили провідні ідеї та здійснювали логічний взаємозв'язок між окремими положеннями. Запитання. Проаналізуйте вплив кліматичного фактору на спеціалізацію сільського господарства районів країни. Завдання 4. Знайдіть у тексті параграфа галузі промисловості та їх центри. Випишіть їх у зошити. Завдання 5. Розгляньте і проаналізуйте малюнки, що є в тексті підручника. ( мал. 69, 70, 71, 72) Завдання 6. Після самостійного опрацювання тексту підручника заповніть узагальнюючу таблицю: "Господарство Франції*" VI етап: перевірка розуміння учнями нового матеріалу. Для визначення рівня засвоєння учнями нового матеріалу учитель використовує запитання, які вимагають активної розумової діяльності учнів. Учитель звертаєть до класу з пропозицією доповнити, уточнити, виправити, знайти інше рішення. Матеріал підручника сприяє позитивній роботі учнів. VII етап: Закріплення нового матеріалу. Для закріплення нового матеріалу вчитель дає знов самостійну роботу за підручником. Це свідчить про те, що підручник містить багато цікавого матеріалу з тем. Завдання 1. Дайте відповіді на запитання ІІІ,ІV стр.136. VIII етап: Інформація про д/з, інструктаж щодо його виконання. Учитель повідомляє про д/з, пояснює методику його виконання і підбиває підсумки уроку. Д/з. Вчити параграф 27, скласти таблицю у зошитах "Економічні райони Франції", користуючись малюнок 69 стр.131. Література: В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова Географія 10 рівень стандарту, академічний рівень: Київ «Генеза» 2010
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |