Головна » Географія |
Мета уроку: формування в учнів географічного образу Білорусі, знань про її територію, населення, ресурси І можливості їх використання; визначити актуальні проблеми її соціально-економічного розвитку; розвивати вміння робити відповідні висновки; виховувати толерантне ставлення учнів до культури інших народів, взаємоповагу. Обладнання: підручник, атласи, комп»ютер, ІНАК «Економічна і соціальна географія світу», політична карта Європи, презентація. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Форма проведення: урок – телерепортаж Хід уроку Організаційний момент. Прийом «Географічний калейдоскоп»-в гадати країну за названими ознаками: • «Мати городів руських», перше місце в Європі за видобутком залізної руди, Кобзар.(У) •Іоанн Павло 11, полонез, Краків.(Польща) •«Країна садів і виноградників», сусідка, Бессарабія.(Молдова) •Постійний член Ради Безпеки, колись «старший брат», найбільша діаспора в Україні.(Р) •Нащадки римлян, «Дачія», Дракула.(Румунія) •«Слава брату», «католицький хрест», Татри.(Словаччина) Балатон, «Ікарус», Буда.(Угорщина) Білорусь… Зелені масиви, річки… На пагорбах поряд з мовчазними темними ялинами біліють берізки. В долинах розкинулися поля і луки. Такі неповторні ландшафти Білої Русі і такі знайомі… Земля моя, чудесна ти, Десь обрій віддаляється… З очима ти небесними… Красою хто зрівняється? Так писав про свою країну національний поет Білорусі Янка Купала. Сьогодні я запрошую вас відвідати країну - близького сусіда, такого знайомого і не знайомого. Тривалий час наші долі переплітались і ми були у складі однієї країни – СРСР. Тепер ми молоді незалежні держави. Щоб мати уявлення про країну, створимо візитну картку країни за допомогою наших кореспондентів, які досліджували країну. Історична довідка. -Звідки ж з»явилася така назва – «Біла Русь»? (повідомлення учнів) Непростий історичний шлях пройшов білоруський народ, двічі знедолені вони з честю пройшли випробування. -Білорусь у роки ВВв. -Аварія на Чорнобильській АЕС.(повідомлення учнів) Як же сьогодні живе білоруський народ? Оцінка ЕГП країни. Завдання. За допомогою карт атласу дайте оцінку ЕГП Білорусі. Характерні риси: -Компактність території; -Межує з Росією, Україною, Польщею, Литвою та Латвією; -Відсутність виходу до моря; -Розвинута транспортна система. (Відео сюжет) Природно-ресурсний потенціал. Рельєф – рівнинна країна. Із заходу на схід та північний схід – Білоруське пасмо, найвища точка над рівнем моря – 345 м. Південь країни – Поліська низовина. Клімат – помірний, м»який і вологий. Середня річна температура повітря +5С. Опадів випадає 550 – 700 мм на рік. Водні ресурси – багато озер і річок. Головні річки – Дніпро, Прип»ять, Західна Двіна, Німан. Лісові ресурси – країна лісів, 1/3 площі Білорусі. Корисні копалини – кухонна і калійна сіль, фосфорити, торф, скляні і формувальні піски, вапняки, глина. Відкриті родовища природного газу, кам»яного і бурого вугілля. Природоохоронні території - заповідник Біловезька Пуща, Налибоцька Пуща, Березинський. Населення. (Відео сюжет) -Які процеси характеризують демографічну ситуацію в Білорусі? 4. Характеристика господарства.(Відео сюжет) Завдання: Прочитати відповідний текст параграфа «Промисловість» і заповнити таблицю. Промисловість Білорусі (робота в групах) Галузі спеціалізації: Центри: Чинники, що зумовили їх розвиток: Машинобудування Лісова Хімічна Буд. матеріалів Легка Харчова Сільське господарство: сприятливі умови для розвитку АПК.(Відеосюжет) •Назвіть процеси притаманні сільському господарству. Транспорт. Провідна роль у розвитку транспорту належить залізницям. Зовнішньоекономічна діяльність: Білорусь підтримує тісні відносини з Росією, торгівля з якою забезпечує близько 3/5 всього імпорту і майже половину експорту. Закріплення. Прийом «Інтелектуальний лабіринт» Столиця країни.(Мінськ) •Місто – вартовий кордону Білорусі.(Брест) •На півдні Білорусь межує з…(Україною) •За національним складом Білорусь…(одно національна) •Найвідоміший меморіальний комплекс у країні.(Хатинь) Найвідоміший поет Білорусі.(Купала) •Трактор випущений у країні.(«Білорусь») •Найпоширеніша сільськогосподарська культура Білорусі.(Картопля-бульба) •У природно-ресурсному потенціалі Білорусь найкраще забезпечена ресурсами…(ліс) •Заповідник, де збереглась єдина в Європі ділянка пралісу незаймана людиною.(«Б.п») Перегляд презентації «Біловезька Пуща». Підсумок уроку. Аналіз візитної картки Білорусь. Д.з. текст параграфа «Білорусь», міні-твір на тему «Екскурсія до Білорусі». Рефлексія. Моніторинг уроку. Чи дізнався ти те, що хотів - Що сподобалось - Труднощі - Оцінка за урок.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |