Головна » Географія |
Мета. 1. Сформувати в учнів загальні уявлення про особливості ЕГП, природно-ресурсного потенціалу, господарства країни; виявити географічну та економічну специфіку Польщі та Білорусі. 2. Розвивати вміння учнів складати порівняльну економіко – географічну характеристику країн за планом. Вдосконалювати практичні навички роботи з картами атласу, матеріалами підручника, додатковою літературою. 3. Виховувати гуманістичне відношення до національних надбань інших народів. Тип уроку. Вивчення нового матеріалу. Форма проведення. Урок-дослідження. Обладнання. Політична карта Європи, підручник, атлас, словник-довідник. Структура уроку Організаційний момент. а) робота в парах; б) заповнення таблиці; в) виступ представника групи. V. Закріплення нових знань та вмінь учнів. VI. Підсумок уроку. VII. Домашнє завдання. Хід уроку Організаційний момент Учитель перевіряє наявність в учнів на партах необхідного для уроку обладнання. Визначає разом з учнями мету і завдання уроку. Актуалізація опорних знань Прийом «Блицопитування» На які історико - географічні регіони поділяється Європа? Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом «Відстрочена відгадка» Йозеф Крозе «Зараз у практиці реформування постсоціалістичних країн існують дві альтернативні стратегії економічних реформ – «шокова терапія», і поступовий еволюційний перехід». Ті країни, про які ми будемо говорити сьогодні на уроці, досить яскраво представляють ці моделі реформ. Польща з 1990 року приступила до реалізації програми «шокова терапія» - швидких радикальних реформувань. В Білорусі уряд Олександра Лукашенко проводить політику часткового переходу до ринкових методів регулювання економіки, визначаючи в деякій мірі приватне підприємництво і зберігаючи адміністративно – командні способи управління, тобто поступовий еволюційний перехід. (Повідомлення теми уроку.) Мета уроку: вивчити особливості ЕГП та господарства двох країн за типовим планом, визначаючи спільні та відмінні риси. Завдання уроку: визначити, як різні напрямки економічних реформ вплинули на розвиток країн, на показники економічного потенціалу. Зробити висновок про ефективність моделей реформування. Вивчення нового матеріалу Бесіда За яким планом вивчається порівняльна економіко – географічна характеристика країн? Прийом «Творча лабораторія» Клас об'єднаний в малі групи. Кожна група знаходить відповідь на проблемні запитання і розробляє план представлення відповіді. I група: Особливості ЕГП Польщі та Білорусі. В якій частині Європи розташовані країни? II група: Природно – ресурсний потенціал. Кліматичні умови країн. III група: Характеристика населення країн. Показники кількості та густоти населення. IV група: Галузева та територіальна структура промисловості Польщі та Білорусі. Галузі спеціалізації країн. V група: Розвиток сільського господарства. Галузі спеціалізації рослинництва. VI група: Транспортна система Польщі та Білорусі. Розвиток різних видів транспорту. VII група: Зовнішньоекономічна діяльність. Експорт Польщі та Білорусі. Складання таблиці. Порівняльна характеристика Польщі та Білорусі. Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Географічний крос» Підсумок уроку Прийом «Мікрофон» Яка модель реформування економіки польська чи білоруська здається вам більш ефективною? Чому? Побудувати діаграму «ВВП країн» Домашнє завдання Опрацювати §35, §38. Скласти кросворд з ключовими словами «Польща», «Білорусь».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |