Головна » Фізика |
Мета уроку:обґрунтувати існування виштовхувальної сили; формувати вміння пояснювати причини виникнення виштовхувальної сили; навчати учнів експериментально визначати цю силу та встановлювати її залежність від густини рідини, об’єму тіла; сформулювати уявлення про закон Архімеда та його застосування; розвивати науковий світогляд учнів; розвивати творчі здібності учнів, спонукаючи їх до самостійного отримування висновків при виконанні певних дослідів та розв’язанні якісних задач. Обладнання: картки-інструкції для кожного учня (рівень А,В,С), вантажки, динамометр, склянки з водою, відерце Архімеда. Хід уроку Перед початком уроку вчитель роздає учням картки-інструкції, диференційовані за трьома рівнями, відповідно до попередніх навчальних досягнень учнів. І. Перевірка домашнього завдання. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Фронтальне опитування з питань: 1). що таке сила; 2). від чого залежить результат дії сили; 3). що таке вага тіла; 4). одиниці вимірювання ваги; 5). прилад для вимірювання сили; як обчислити тиск на дно посудини; 6) як обчислити силу тиску; 7) сформулюйте закон Паскаля. ІІІ. МОТИВАЦІЯ. ЗАДАЧІ УРОКУ Сьогодні урок я почну з дуже цікавої легенди. Легенда про Архімеда… Отже, Архімед знайшов спосіб розв’язати задачу Гієрона,а також почав грунтовно досліджувати дію рідини на занурене в неї тіло. А от ми з вами вже знаємо, що дія одного тіла на інше характеризується –силою! Оголошується тема уроку. І нехай вигук Архімеда: «ЕВРІКА» буде девізом нашого уроку. Завдання уроку наступні: Дослідити дію рідини на занурене в неї тіло; Нам в роботі допоможуть картки-інструкції, які ви отримали на початку уроку. ІУ. ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ Чи доводилось вам піднімати одне й те саме тіло в повітрі і в воді? Як ви вважаєте, яка величина стає менше? Перевіримо ваші відповіді. Дослід № 1.(Картка- інструкція) ВИСНОВОК № 1: F=P-P₁ З’ясуємоприроду архімедової сили. Дослід № 2. (Картка-інструкція) плюс робота з підручником § 37, стор. 110. Силами учнів встановлюємо причину дії архімедової сили, а потім виводимо формулу для її обчислення. ВИСНОВОК № 2: F=P P= mg m=Vp Fа= Vт p рg Перевіримо цю формулу. А тепер давайте з’ясуємо, як Архімед розв’язав задачу Гієрона. Заслуховуємо відповіді дітей та разом приходимо до рішення цієї задачі. Виконуємо завданя по картках-інструкціях. Робимо висновки. V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. Заслуховуємо висновки учнів в картках-інструкціях, коректуємо, доповнюємо і записуємо в зошити. Відповідаємо на питання в картках-інструкціях. V. ПІДСУМОК УРОКУ В картках-інструкціях учні самостійно оцінюють роботу на уроці. VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: п.37, стор. 111(1, 2,11 д); творча робота – запропонувати свій спосіб для гідростатичного зважування.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |