Головна » Фізика |
Мета уроку: сформувати вміння учнів використовувати закони динаміки Ньютона для опису руху тіл по горизонтальній площині, з’ясувати кінематику і динаміку руху тіла по вертикалі та по колу; формувати вміння учнів розв’язувати задачі на рух із тертям; розвивати навички складання рівняння другого закону Ньютона у векторній і скалярній формах; розвивати уяву і логічне мислення учнів ; виховувати впевненість у собі, необхідність в знаннях. Завдання: закріпити в учнів знання про сили, які діють на тіло що рухається; продовжити формувати вміння учнів розв’язувати задачі на рух із тертям; сформувати вміння учнів використовувати закони динаміки Ньютона для опису руху тіл по горизонтальній площині, з’ясувати кінематику і динаміку руху тіла по вертикалі та по колу; розвивати уяву і логічне мислення учнів ; виховувати впевненість у собі, необхідність в знаннях. Тип уроку: комбінований. Обладнання : мультимедійний проектор, роздатковий матеріал. Як роздатковий матеріал використовуються картки з умовами задач, які будуть розв’язані на уроці, довідник «Приклади розв’язування задач з динаміки» Для проведення уроку використовується презентація. Хід уроку. І. Організаційний момент. Оголошення теми і мети уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань. (використання елементів технології критичного мислення для перевірки знань учнів) Для проведення актуалізації знань учнів використовують картки двох кольорів (наприклад: зеленого і червоного). На дошці закріплено два аркуші паперу відповідного кольору з написами «Так», «Ні».
Згоден – не згоден Зміну форми або розмірів тіла називають деформацією. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Ми сьогодні повинні познайомитися з основними етапами розв’язування задач з динаміки, розглянути алгоритм розв’язування задач, розглянути приклади розв’язування деяких ключових задач. Сьогоднішня тема дуже важлива, адже з подібними задачами ви будете зустрічатися в ході вивчення всього подальшого курсу фізики. ІV. Пояснення нового матеріалу. При розв’язуванні стандартних задач з динаміки можна застосовувати певниq алгоритм.
Алгоритм розв'язування задач з динаміки Уважно прочитайте умову задачі. З'ясуйте, які сили діють на тіло та характер руху тіла (рухається тіло рівномірно чи з прискоренням; якою є траєкторія руху тіла). Розглянемо деякі випадки задач з динаміки 1. Рух тіла по горизонтальній поверхні. Автобус, маса якого з повним навантаженням становить 15 т, рушає з місця з прискоренням 0,7 м/с2. Визначте силу тяги, якщо коефіцієнт опору руху дорівнює 0,03.
За ІІ законом Ньютона В проекціях на вісь ОХ За ІІІ законом Ньютона
2. Рух тіла по опуклому мосту. Автомобіль масою 2 т проїжджає по опуклому мосту, що має радіус кривизни 40 м, з швидкістю 36 км/год. Яка вага автомобіля в середній точці мосту?
За ІІ законом Ньютона В проекціях на вісь Х За ІІІ законом Ньютона
3. Рух тіла по вертикалі з прискоренням. Космічний корабель робить м’яку посадку на Місяць, рухаючись сповільнено у вертикальному напрямі (відносно Місяця) із сталим прискоренням 8,38 м/с2. Скільки важить космонавт масою 70 кг, який перебуває у цьому кораблі? Прискорення вільного падіння на Місяці 1,6 м/с2.
За ІІ законом Ньютона В проекціях на вісь Х За ІІІ законом Ньютона
4. Рух тіла під дією сили тертя. Через який час після початку аварійного гальмування зупиниться автобус, що рухається з швидкістю 12 м/с, якщо коефіцієнт опору при аварійному гальмуванні 0,4?
За ІІ законом Ньютона В проекціях на вісь ОХ За ІІІ законом Ньютона
IV. Підсумок уроку. На сьогоднішньому уроці ми ознайомилися з алгоритмом ров’язування задач з динаміки та розглянули деякі типи задач з динаміки. Ви отримали довідник, який оформлено у вигляді опорного конспекту. В ньому описано оформлення основних типів задач з динаміки і він вам стане в нагоді на наступному уроці під час розгляду інших типів задач з динаміки. V. Домашнє завдання. Виконати вправу 24 (1, 2) використовуючи довідник «Приклади оформлення основних типів задач з динаміки»
Картки з умовами задач для учнів. 1. Рух тіла по горизонтальній поверхні. Автобус, маса якого з повним навантаженням становить 15 т, рушає з місця з прискоренням 0,7 м/с2. Визначте силу тяги, якщо коефіцієнт опору руху дорівнює 0,03. 2. Рух тіла по опуклому мосту. Автомобіль масою 2 т проїжджає по опуклому мосту, що має радіус кривизни 40 м, з швидкістю 36 км/год. Яка вага автомобіля в середній точці мосту? 3. Рух тіла по вертикалі з прискоренням. Космічний корабель робить м’яку посадку на Місяць, рухаючись сповільнено у вертикальному напрямі (відносно Місяця) із сталим прискоренням 8,38 м/с2. Скільки важить космонавт масою 70 кг, який перебуває у цьому кораблі? Прискорення вільного падіння на Місяці 1,6 м/с2. 4. Рух тіла під дією сили тертя. Через який час після початку аварійного гальмування зупиниться автобус, що рухається з швидкістю 12 м/с, якщо коефіцієнт опору при аварійному гальмуванні 0,4? ___________________________________________________________________________ 1. Рух тіла по горизонтальній поверхні. Автобус, маса якого з повним навантаженням становить 15 т, рушає з місця з прискоренням 0,7 м/с2. Визначте силу тяги, якщо коефіцієнт опору руху дорівнює 0,03. 2. Рух тіла по опуклому мосту. Автомобіль масою 2 т проїжджає по опуклому мосту, що має радіус кривизни 40 м, з швидкістю 36 км/год. Яка вага автомобіля в середній точці мосту? 3. Рух тіла по вертикалі з прискоренням. Космічний корабель робить м’яку посадку на Місяць, рухаючись сповільнено у вертикальному напрямі (відносно Місяця) із сталим прискоренням 8,38 м/с2. Скільки важить космонавт масою 70 кг, який перебуває у цьому кораблі? Прискорення вільного падіння на Місяці 1,6 м/с2. 4. Рух тіла під дією сили тертя. Через який час після початку аварійного гальмування зупиниться автобус, що рухається з швидкістю 12 м/с, якщо коефіцієнт опору при аварійному гальмуванні 0,4?
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |