Головна » Фізика |
Мета уроку: ознайомити учнів з видом простого механізму - важелем, блоком, коловоротом, похилою площиною; розвивати полікультурну компетенцію при розгляданні застосування важеля у стародавньому світі; ТИП УРОКУ: комбінований ОБЛАДНАННЯ: підручник з фізики 8 клас, збірник задач з фізики, плакат: важелі першого та другого роду, прилади для демонстрацій: демонстраційний важіль, набір тягарців, штатив; картки з завданнями. ХІД УРОКУ I. ОРГ. МОМЕНТ: Привітання з учнями: „ Доброго дня. Будь ласка, сідайте ”. Перевірка присутніх на уроці. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ: Сьогоднішній наший урок розпочнемо з перевірки домашнього завдання. Усні вправи: зробити перетворення 400Дж = … кДЖ 6,7 МДж = …Дж; 256,5 гДж=… Дж; 45 кДж =…Дж Поставити у відповідність і дати визначення кожної з величин.
Усні запитання: Кінетична енергія;
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ: Слайд 1. Тема сьогоднішнього уроку „ Машини та механізми. Прості механізми ” На цьому уроці ми повинні з’ясувати: Що називають механізмом?Машиною?
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: Тисячоліття тому назад люди використовували всі роботи за допомогою сили своїх м’язів. З часом вони винайшли різні механізми, щоб полегшити свою працю. Люди переконалися в тому, що набагато легше пересувати вантажі, перекочуючи їх на котках. На основі цього вони винайшли колесо. Згодом винайшли новий механізм. Важіль — найпростіший механізм, яким людина користувалася протягом тисяч років. Зображення важеля можна знайти на скелях і в папірусах давніх народів, на стінах стародавніх храмів Китаю, Індії тощо. Сьогодні приклади застосування важеля ми бачимо всюди. Найчастіше як важіль використовують довгий стрижень із закріпленою віссю обертання. Слайд 2
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ: 1. Повідомлення учнів про механізм. 2. Повідомлення про машини. Слайд 3 Використовуючи різні пристосування, людина з незапам’ятних часів прагнула полегшити свою роботу, пов’язану з переміщенням і підйомом важких предметів. Більшість з них було винайдено ще до нашої ери. Ще давні єгиптяни використали похилу площину, щоб підняти важкі кам’яні блоки до вершини піраміди Слайд 4 «Застосування важеля у давньому Єгипті» 1. Доповідь учня «Застосування важеля у Давньому Єгипті» Кожному відомо, що важкі предмети можна зрушити з місця за допомогою досить довгого стрижня. Причому цей стрижень обертається навколо нерухомої точки опори. Це звичайно важіль. Слайд 6-7 Важіль — тверде тіло, яке може обертатися навколо нерухомої опори. Пояснення про різновидності важелів - важіль І роду Важіль першого роду якщо прикладені сили розташовані по різні сторони від точки опори та спрямовані в один бік
Важіль ІІ роду. Важіль другого роду якщо прикладені сили розташовані по один бік від точки опори та спрямовані в різні сторони
То у чому полягає відмінність між цими важелями.? Вислухаємо пояснення учнів. Властивість важеля першим сформулював Архімед (287-212 р. до н.е.) Правило важеля: Якщо на важіль діє пара сил, то він перебуває в рівновазі тоді, коли модулі сил обернено пропорційні плечам цих сил: = Для того, щоб зрівноважити більшу силу, потрібно щоб плече для меншої сили було довшим. 2. Доповідь учня « Архімед та його закони важеля» А тепер розглянемо, ще які є пристрої для зміни сил.
Слайд 9 А) Пояснення про похилу площину. Б) Гвинт – один із перших типів насосів, водопідйомна машина. Слайд 10, 11 В) Інженерний винахід Архімеда,створена небачена машина, що надовго затримала воїнів римського консула. Слайд 12 Г) Коловорот. Слайд 13 Запитання до учнів: А чи використовували ви коловорот на уроках трудового навчання? Д) Блок. Різновидності блоків. Слайд 14 Рухомий блок. Пояснення на основі демонстрації Нерухомий блок. Пояснення на основі демонстрації. Цікаві повідомлення « Цар – дзвін» Слайд 15 Підведемо підсумок того, що ми з вами розглянули: Який простий механізм застосовували у Єгипті під час спорудження пірамід? ( похилу площину, важіль) Порівняємо, в яких умовах працювали люди на будівництві. Який висновок можна зробити. Слайд 18
VI. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ: Фізичний диктант: Важіль це м’яке тіло, яке може обертатися навколо нерухомої опори, так чи ні?
Робота в групах. Назвати прості механізми, які використовує людина у своїй діяльності.
VII. ПІДСУМОК УРОКУ: Підіб’ємо підсумок: на цьому уроці ми з’ясували, що таке механізми,, які бувають механізми, з’ясували – різновидності важеля, блока, а також де можна спостерігати важелі у побуті, природі. Аналіз оцінок, що отримали учні на уроці. VIII. ІНСТРУКТАЖ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ: § 37,38 – читати, дати відповіді на запитання до параграфа Слайд 19.
Слайд 20.
Додатки. Презентація уроку.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |