Головна » Фізика |
Мета уроку: освітня: ознайомити учнів з поняттям «фізичні величини», їхні одиниці та способи вимірювання, основними величинами СІ; формувати уміння виконувати вимірювання за допомогою найпростіших засобів. Виховна: розкрити значення вимірювальних приладів у науці, техніці та побуті. Розвивальна: формувати вміння планувати й проводити спостереження та досліди; вимірювати й аналізувати результати; розвивати творчі здібності учнів, прищеплювати навички інтелектуальної праці Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку Числове значення фізичної величини маси і одиниці її вимірювання (малюнок); фізичні прилади, що використовуються для вимірювання різноманітних фізичних характеристик тіл; визначення ціни поділки фізичного приладу; інструкція до лабораторної роботи № 2 Структура й основний зміст уроку I. Етап орієнтації. II. Етап визначення мети Визначення спільно з учнями цілей наступної діяльності. Визначення показників досягнення наступних цілей - які знання, уявлення свідчитимуть про це. Актуалізація опорних знань учнів, (фронтальна бесіда) 1. Які методи використовує фізика для вивчення природи? Для першого знайомства з явищем використовують метод спостереження і багаторазове повторення явища за допомогою приладів та апаратів у лабораторії - метод експерименту. Результати спостережень та експериментів - це факти. На основі накопичених фактів і зв'язків між ними відкривають закони. Після встановлення законів з'ясовують причини існуючих у фізиці зв'язків І пояснюють їх - будують гіпотези, встановлюють нові зв'язки, які знову підтверджують експериментами. Нарешті, створюють теорію. Науковий шлях пізнання природи: спостереження Þ експеримент Þ факти Þ законÞгіпотезиÞексперимент Þ теорія. 2. Що таке спостереження? Спостереження - це концентрація уваги на досліджуваних об'єктах з метою їх подальшого вивчення за допомогою органів чуттів (зору, слуху, дотику, смаку, нюху). 3. Що таке експеримент? Експеримент - це наукове відтворення будь-якого явища з метою його дослідження або випробування у певних умовах. Експеримент дозволяє підтвердити або спростувати гіпотезу, що виникла під час спостереження, й сформулювати висновок. 4. Чим відрізняються спостереження та експеримент? Під час спостереження людина не втручається в хід явища, а лише фіксує послідовність його перебігу та робить висновки з побаченого. Перед проведенням експерименту людина складає план, а також використовує різні прилади, проводить вимірювання. Після закінчення експерименту аналізуються результати та робляться висновки. 5. Що спільного є в усіх вимірювальних приладах? 6. Які вимірювальні прилади ви вже знаєте? III. Етап проектування. Пошук шляхів розв'язання проблеми щодо способів вимірювання фізичних величин. Пошук шляхів розв'язання проблеми з визначення ціни поділки та похибки вимірювань. IV. Етап організації виконання плану діяльності. 1. Фізична величина - кількісно характеризує певну властивість тіла чи явища. Тривалість - час. Стрімкість - швидкість. Ступінь нагрітості - температура. 2. Виміряти фізичну величину - порівняти з одиницею вимірювання. 3. Основні одиниці - таблиця І в зошит - історія створення еталонів
4. Приставки, які використовуються для утворення кратних і частинних одиниць. (таблиця2). 5. Фронтальне виконання лабораторної роботи № 2 «Визначення основних характеристик найпростіших вимірювальних приладів», (короткочасна) Лабораторна робота № 2 Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали вимірювального приладу Мета: визначити межі вимірювання й ціну поділки шкал різних вимірювальних приладів. Обладнання: лінійка, термометр, секундомір, мензурка, транспортир та інші вимірювальні прилади. Хід роботи 1. Перед початком виконання роботи переконайтеся, що ви знаєте відповіді на такі запитання (впишіть номери правильних відповідей у таблицю 2)
2. Яких правил техніки безпеки слід дотримуватися, працюючи з термометром? 3. Розгляньте шкали вимірювальних приладів. 4. Заповніть таблицю 5. Висновок: у даній лабораторній роботі ми ознайомилися з такими вимірювальними приладами: ___________________________________________________________________ та навчилися визначати________________________________________________ IV. Аналіз виконання завдань лабораторної роботи Домашнє завдання § 3, Опрацювати навчальний матеріал про властивості тіл та фізичні величини, особливості вимірювання фізичних величин, одиниці СІ, найпростіші вимірювальні прилади. Підготуватися до лабораторної роботи № З
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |