Головна » Фізика

Фізика як природнича наука

Мета. Навчальна: з'ясувати основні завдання вивчення фізики, ознайомитись із ос­новними методами вивчення фізики, із основними вченими - творцями фізич­ної науки, ознайомитись із основними положеннями МКТ, пояснити основні відмінності у будові речовини з погляду молекулярно-кінетичного вчення;

Виховна: ознайомити учнів з фактом існування екологічних проблем, підвести до розуміння наукового обґрунтування явищ у природі, показати можливість пе­редбачення причин негативного впливу людини на природу, підвести до розу­міння взаємозв'язків у природі, сприяти виробленню вміння пояснювати яви­ща з наукових засад;

Розвивалъна: розвивати світогляд учнів, логічне мислення, довготривалу пам'ять, уяву, самостійні пошукові дії. Формувати в учнів наступні групи компетентностей:

а) комунікативні ( вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);

б) полікультурні ( використання інформації з історії);

в) соціальні ( бути готовим до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу і підкріпляти її фактами);

г) самоосвітні та саморозвивальні ( заохочення до самоосвіти).

 

Методологічна основа вивчення теми «Починаємо вивчати фізику»

 Операційні навички:

Знати про існування експериментального методу в науці;

Ø правила роботи з вимірювальними приладами (визначення ціни поді­лки, межі виміру, похибки виміру);

Ø фізичні величини та одиниці їх виміру, приставки СІ для утворення

Ø кратних і частинних одиниць фізичних величин;

Ø імена видатних вітчизняних і зарубіжних фізиків;

Ø приклади фізичних явищ і процесів, руху і взаємодії, перетворення енергії;

Ø правила безпеки у кабінеті;

Ø застосування фізичних явищ у житті людини.

Уміти обґрунтовувати історичний характер розвитку фізичного знання;

Ø визначати ціну поділки фізичного приладу;

Ø вимірювати довжину, площу поверхні, час, об'єми тіл;

Ø користуватись вимірювальними приладами;

Ø самостійно проводити фізичні досліди, спостереження, виміри, наво­дити приклади фізичних явищ, тіл, речовин;

Ø застосовувати фізичні знання на практиці.

Організація навчальної діяльності:

1.   Загальні методи навчання:

-    демонстративний,

-    діалогічний,

-    частково-пошуковий.

2.   Методи викладання:

-    інформаційно-повідомляючий,

-    стимулюючий,

-    інструктивний.

3.   Методи виявлення знань учнів:

-    усний,

-    письмовий,

-    тестовий.

4.   Форми організації навчального процесу:

-    фронтальна,

-    групова.

5.   Методи роботи учнів:

-    виконавський,

-    частково-пошуковий.

 

Урок 1/1       Тема: Фізика як природнича наука.

Тип уроку: Урок вивчення нового навчального матеріалу

Мета уроку:  Освітня: сформувати в учнів початкові уявлення про фізику, фізичні тіла та явища, методи дослідження фізичних явищ. Виховна: формування знань учнів про форми існування та руху матерії, методи наукового пізнання. Розвивальна: формувати вміння планувати й проводити спостереження і досліди, аналізувати  результати, розвивати творчі здібності учнів, прищеплювати навички інтелектуальної праці

Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку

Виставка. Фізика в майбутній професії:

A) лікаря - шприц, термометр, банки, окуляри.

Б) шофера - модель двигуна внутрішнього згоряння, іграшковий автомобіль, спідометр.

B) спорті - ковзани, малюнок лиж.

Г) біології - схема мікроскопа.

Д) побуті - схема водопроводу.

Структура й основний зміст уроку

І Етап орієнтації. Орієнтація учнів у місці даного заняття - словесна установка.

Ø  Вступний інструктаж з БЖД.

Ø  Кількість зошитів.

Ø  Кількість КР і ТО, порядок їх проведення.

Ø  Знайомство з підручником (Генденштейн Л.Е.)

II. Етап визначення мети.

Разом з учнями визначаємо необхідність вивчення фізики для майбутнього життя, постановка проблеми про необхідність вивчення фізики,

III. Етап проектування. Обговорення плану наступної роботи.

1.   Фізика — наука про природу.

2.   Фізичні тіла та фізичні явища.

3.   Роль фізики в житті людини, у розвитку науки і техніки. Досягнення сучасної фізичної нау­ки.

IV. Етап організації виконання плану діяльності. (Подорож у казку)

1.   Королева на ім'я Молекула.

2.   Фізика - Арістотель (грецьке слово "фюзис" - природа.) Астрономія - грец сл. "асторон" -зірка, "номос" -закон). Матерія - усе, що є у Всесвіті.

3.  Фізика – наука про природу

4.  Фізичне - предмет - має форму і об'єм. Речовина - те, з чого складається тіло. Фізичне явище - будь-яка зміна в природі, за якої речовини не змінюються.

5.   Що вивчає фізика? - явища природи і закономірності їх протікання.

Явища

Демонстрації

Механічні

Метроном, скочування кульки, маятник

Теплові

Нагрівання води, лампи, долоні від лінзи.

Електричні

Електроскоп, лампа, електродвигун.

Світлові

Сонячний зайчик, тінь, лампа.

Звукові

Голос, камертон.

Магнітні

Стрілка і компас, іграшка "риболовля".

6. Зв'язок фізики з іншими науками. Указ королеви Молекули.

Указ королеви

Я, королева Молекула, підсумовуючи все раніше сказане, наказую:

1) Закони Фізики виконувати завжди

2) всім учням школи вивчати ці закони, щоб вміти їх використовувати

3) всі, хто не захочуть вивчити закони фізики будуть покарані –  її закони перестануть працювати у  непідходящий час.

Під цим підписуюсь.

  Я, королева Молекула.

V. Етап контрольно-оціночний, (взаємоконтроль) Первинне закріплення й узагаль­нення знань учнів:

Ø  Наведіть приклади явищ природи

Ø  Наведіть приклади фізичних тіл.

Ø  Що розуміють під фізичним явищем?

Ø  Чому фізику вважають основою техніки?

Ø  Які сучасні досягнення науки та техніки стали можливими завдяки успіхам фізики?

Ø  Виберіть з перерахованих прикладів тіла і речовини:

Вода, граніт, крапля води, повітря в камері м'яча, молоко, гранітна плита, ручка.

Ø  Виберіть з перерахованих прикладів фізичні явища:

Кисень, годинник, кипіння води, бетон, падіння сірника, грім, горіння сірника.

Домашнє завдання § 1, § 6 (п.І) Опрацювати навчальний матеріал про досягнення фізики як одні­єї з провідних наук про природу, її значення в житті людини, у розвитку науки та техніки


Теги: Гопко З.Г., фізика
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 1546/220


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar