Головна » Біологія |
МЕТА: встановити біологічне значення травлення, зробивши загальний огляд травної системи; переконатися в відповідності її функцій; уточнити поняття харчові продукти і поживні речовини; сприяти формуванню інформаційної, здоров’язберігаючої, самоосвітньої компетенції. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: поживні речовини, травлення, травна система, механічна та хімічна обробка їжі, травні ферменти, регуляція травлення. ОБЛАДНАННЯ: таблиця «Органи травлення», опорний конспект, слайди. ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань. Не вредите себе перееданием, Переедание убьет вас до срока. Поль Брэгг ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОЦІ І. Організаційний момент ІІ. Мотивація навчальної діяльності Бесіда: а) з яких речовин добувається енергія? б) яка система органів забезпечує надходження і переробку поживних речовин? в) на що витрачаються поживні речовини? 2.Систематизуюча бесіда, робота з таблицями: а) типи живлення в природі; б) еволюція травної системи у тварин; в) які функції виконує травна система? ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ УРОКУ: наскільки будова травної системи і її органів відповідає цим функціям? ІІІ. Вивчення нових знань Харчові продукти та поживні речовини (розповідь учителя з елементами бесіди). а) які продукти входять до складу харчового раціону людини? Як вони поділяються за походженням? Харчові продукти п о х о д ж е н н я рослинне тваринне б) поясніть значення «поживні речовини» Поживні речовини Органічні Неорганічні - білки - мінеральні солі - жири - вітаміни - вуглеводи - вода ‼ Арабський лікар Авіценна Ібн-сіна перший розробив правила раціонального харчування, згідно з якими в раціоні людини повинна бути їжа як рослинного, так і тваринного походження. Фізіологічна сутність травлення (розповідь учителя з одночасним записом ОК у зошит) 3. Загальна будова травної системи (розповідь з елементами бесіди) Травна система Шлунково-кишковий тракт: Травні залози: - ротова порожнина - слинні - глотка - підшлункова - стравохід - печінка - шлунок - кишечник - анальний отвір Регуляція процесів травлення (розповідь учителя з одночасним викреслюванням схеми) Регуляція процесів травлення Нервова регуляція Гуморальна регуляція Здійснює харчовий центр у відбувається за допомогою довгастому мозку на основі місцевих гормонів травного безумовних рефлексів: шляху, які виробляють - центр голоду та насичення слизові оболонки шлунка, - центр спраги та насичення дванадцятипалої кишки водою. та підшлункової залози. Будова стінок травного каналу (розповідь учителя): Чотири основні оболонки: а) внутрішня слизова оболонка –утворює слиз, що зволожує стінки каналу. б) підслизова оболонка – утворює складки, які збільшують поверхню травного каналу і в яких проходять кровоносні й лімфатичні судини, нервові сплетіння. в) м’язова оболонка –утворена з двох шарів непосмугованих м’язів, поздовжніх та кільцевих. г) зовнішня оболонка – сполучнотканинна, у ній містяться судини і нервові волокна. У людини травний канал має довжину 8-10 метрів. ІV. Закріплення та узагальнення знань Закінчити фрази: Основні поживні речовини - білки, жири, вуглеводи 2. Творче завдання: А) Ще у Давньому Вавилоні вважали, що печінка є органом злості, злоби. Це уявлення зберігалось протягом багатьох століть. Як, виходячи із сучасних наукових позицій, можна пояснити цю помилку? Б) Довжина кишечнику в людини у 4 рази перевищує довжину тулуба, у собаки – у 4,5 разів, у вівці – у 24 рази. Чим можна це пояснити? В)Один слон важить стільки, скільки 200000 мишей. Однак, відомо, что миші набагато більше їдять. 200000 гризунів з’їдають продуктів тієї ж калорійності стільки, скільки 10 слонів. Як можна пояснити цей факт? V. Підведення підсумків VІ. Домашнє завдання: § 34вивчити, підготувати повідомлення «Методи дослідження діяльності шлунково-кишкового тракту», «Хвороби зубів та їх профілактика»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |