Головна » Біологія |
Творча діяльність школяра – вища форма його активної самостійної навчальної діяльності. Її специфіка полягає в тому, що учні не відкривають нових законів, явищ, зв’язків між ними, а під керівництвом педагога вчаться застосовувати вже відомі людству знання. Діяльність можна вважати творчою, якщо учень виявив ініціативу, самостійність, одержав невідомий раніше результат «Творчу діяльність дітей можна організовувати за допомогою активних методів навчання: Створення проблемних запитань. Використання елементів інтерактивних технологій в процесі навчання створює продуктивне, творче середовище, атмосферу пошуку нового, що сприяє формуванню в учнів інтересу та готовності до творчої діяльності. КОРЕНЕВІ СИСТЕМИ. ВИДОЗМІНИ КОРЕНЯ Мета: вивчити типи коренів і кореневих систем, сформувати поняття про видозміни кореня та їх функції, розвивати вміння працювати з підручником і натуральними об’єктами, виховувати любов до рідної природи, розвивати здоров’язберігаючі компетенції учнів. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: таблиці, гербарні зразки, натуральні об’єкти кореневих систем, схеми, друковані зошити, коренеплоди, кореневі бульби, кольорові кружечки, клейкий папір, «капелюшки» коренеплодів. Терміни і поняття: кореневі системи, видозміни кореня, кореневі бульби, корені-присоски, повітряні корені, дихальні корені, опорні корені, коренеплоди. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми і мети уроку. ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Евристична бесіда: Який орган рослини зображений на дошці? 2. Вправа «Впізнай вид кореня». Малюнок на дошці. 3. Вправа «Об’єднай частини кореня». Учень на дошці за допомогою кольорового паперу розташовує схему «Зони кореня» у певному порядку. Напроти кожної зони пунктирами із клейкого паперу, на яких написані певні функції кореня, учень встановлює їх відповідність. 4. Конкурс «сенканів» на тему «Корінь». 5. Вправа «З’ясуй функції кореня». Функції кореня… закінчи думку (варіанти відповідей) всмоктування води та мінеральних речовин утримування рослини в ґрунті дихання запас поживних речовин вегетативне розмноження утримування у вертикальному положенні присмоктування до тіла та інше. ІV. Мотивація навчальної діяльності. Сформувати поняття про кореневі системи, видозміни кореня, вивчити їх функції та значення в житті людини нам допоможе листоноша з конвертом-посланням від богині Флори, в якому розміщені: привітання, побажання юним біологам; Демонстрація запропонованих питань: - а в рослини один корінь чи багато? - чим схожі між собою корені різних видів рослин? Чому? - де людина може використати знання про корені в своєму житті? V. Вивчення нового матеріалу. 1. Типи кореневих систем. В рослини один корінь чи їх багато? (проблемне питання). Висновок. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Малюємо цифри від 1 до 10 та від 10 до 1 рухами голови). - виберіть зайвий термін з друкованого зошита ст. 37 завдання 7. 2. Видозміни кореня. 1. Чи у всіх рослин корені мають однакову будову та функції? (проблемне питання). 2. Демонстрація натуральних об’єктів і таблиць видозмін коренів. 3. Бесіда. Чому є такі корені в деяких видів рослин? 4. Робота команди «Дослідників» з підручником: 1-й дослідник – кореневі бульби; 2-й дослідник – корені-присоски; 3-й дослідник – повітряні корені; 4-й дослідник – опорні корені; 5-й дослідник – коренеплоди. Інші учні виконують тестові завдання 5 ст. 36 друкованого зошита. - Презентація роботи. 3. Використання людиною знань про цілющі властивості коренів рослин для збереження і зміцнення здоров'я. Рольова гра «Я – цілющий корінь» - Виступ команди «допитливих». (Учні в «капелюшках» коренеплодів знайомлять присутніх із лікарськими властивостями незвичайних коренів: Морква Редька Петрушка Буряк VІ. Узагальнення і систематизація знань. 1. Евристична гра «Світлофор». Учням роздаються червоні кружечки, підняття яких сигналізує про заперечення певного твердження, і зелені, підняття яких сигналізує про згоду. Вчитель зачитує запитання, які стосуються теми уроку: У рослини є тільки один корінь? (червоний) 2. Термінологічна «дуель». Учні «стріляють» один в одного термінами, які записані на дошці. 3. Заповнення таблиці друкованого зошита ст. 37 завдання 8 «Порівняння коренів присосків та коренеплодів». VІІ. Підбиття підсумків. 1. Вручення телеграм від богині Флори із запитаннями: Чи цікавим був урок? 2. Оцінювання роботи в зошиті та усних відповідей. VІІІ. Домашнє завдання: опрацювати п.25 підручника.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |