Головна » Біологія |
Мета. Обладнання: таблиці з теми, малюнки дітей, сигнальні картки, різнокольорові кружечки. Терміни і поняття: орнітологія, осілі, кочові, перелітні птахи, нагніздні та виводкові птахи. Тип уроку: узагальнення й систематизації знань. Девіз Горішок знань – це знає кожен – Міцний! Та нам не відступати, А розколоти допоможе Бажання всіх – все хочу знати. Хід уроку І. Організація класу Психологічна розминка Доброго дня, діти. Усміхніться сонечку, квітам, дощику, своїм товаришам – і все у вас буде добре. Учитель. Доброго ранку, люди щасливі! Доброго ранку, птахи галасливі, Доброго ранку, сонечко ясне, Доброго ранку, земле прекрасна, Доброго ранку, дерева багряні, Доброго ранку, квіти духмяні, До кого ж це ми так привіталися? До всього, що оточує нас. А разом з тим – і до наших пернатих друзів, про яких ми багато дізналися на попередніх роках. Сьогодні узагальнимо свої знання і з’ясуємо, як застосувати їх на практиці. (Клас ділиться на 2 команди, можна рядами). Після кожного конкурсу вручається командам зелені – відповідь правильна і повна, жовті – відповідь неповна, червоні – відповідь неправильна.) ІІ. Мотивація навчальної діяльності Учитель. На таці: фарбоване яйце,сире,варене. Питання. Як визначити в якому яйці житиме пташеня? Чому? Відповідь. Пташеня в яйці дихає через пори шкарлупи. Якщо яйце пофарбувати чи просто залити водою,то з нього пташеня не вилупиться. Отже,у такому яйці воно не житиме. Яйця треба покрутити. Рідкі частини яйця – білок і жовток – мають різну швидкість обертання. У білка вона більша ніж у жовтка. Внутрішнє тертя,яке виникає між білком і жовтком,визначає короткочасне обертання сирого яйця. Обертання вареного яйця як єдиного цілого – більш тривале за часом. Задача № 1 Над рекой летели птицы: голубь, щука, 2 синицы, 2 стрижа и 5 угрей. Сколько птиц? Ответь скорей Задача № 2. По тропинке вдоль кустов І. Узагальнення і застосування знань Конкурс «Назва команди» За одну хвилину учасники повинні придумати назву своїй команді, яка перегукується з вивченою темою, і обрати капітана. Капітан команди мотивує, чому саме таку назву обрали. Аукціон продажу зображень птахів. Пісенька «Хто ж такі пташки?» Конкурс «Будь уважний» Дати відповідь на запитання, що вимагають відповіді «так» чи «ні» (сигнальними картками). Запитання для першої команди Більшість птахів здатна літати.(Так.) Запитання для другої команди Орнітологія - розділ зоології, що вивчає птахи.(Так.) Конкурс «Щасливий випадок» Яких птахів більше всього на землі? (домашніх курей). Найбільший птах світу? (африканський страус). Фізкультхвилинка Усі підняли руки – раз! Став навшпиньки увесь клас. Два –присіли, руки вниз, На сусіда не дивись. Раз – і вгору. Два і вниз. Будь уважний, не крутись, Будемо дружно присідати, Щоб ногам роботу дати, Раз – піднялись. Два – присіли. Хай мужніє ваше тіло. Конкурс «Графічний» Називати птахів, а учасники (по одному від команди) оставлять позначки: Δ – нагніздні, □ – виводкові. 1. Зозуля. 2. гуси. 3. Тетерук. 4. Горобець. 5. ластівка. 6.Курка. 7. Дятел. 8. Фазан. 9. Орел. 10. Індики. 11. Качки. 12. Ворони. Відповіді: Δ– 1, 4, 4, 7, 9, 12; □ – 2, 3, 6, 8, 10, 11. Конкурс «Відгадай загадку» Для першої команди Двічі родиться, а раз помирає. (Птах.) Для другої команди Не сторож, а рано будить. (Півень.) Скоромовка для всієї команди Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню: – «Ти не вмієш так, як я – так, як ти, не вмію я». Ігри на презентаціі: Що кому до смаку? Учні закривають пусті клітинки відповідними картками зображеннями птахів. Впізнай птаха. Учні впізнають птаха за силуетом. Хто зайвий? Учні розглядають птахів і намагаються і намагаються з'ясувати, хто ж з них зайвий. Склади картинку Розрізані малюнки по пунктирним лініям,треба скласти як пазли. Чиє це житло? Уважно роздивитися гнізда і знайти відповідних птахів. Хто живе з нами в різні пори року? 10.Розгадайте кросворд: Підсумок уроку. Нагородження переможців. Домашнє завдання.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |