Головна » Біологія |
Мета: Освітня: систематизувати і узагальнити знання про будову та особливості процесів життєдіяльності молюсків; закріпити поняття: мантія,мантійна порожнина; повторити,як утворюється черепашка та перлини; закріпити вміння визначати види молюсків за виглядом їх черепашок; Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні об’єкти між собою, уміння аналізувати і робити відповідні висновки; розвивати спостережливість, пам’ять, мову, логічне мислення Виховна: продовжувати виховувати любов та бережливе ставлення до природи рідного краю. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Основні поняття та терміни: двостулкові, черевоногі, головоногі, лопатоногі, борозенчасточереві, панцирні. І.Мотивація навчальної діяльності учнів: Вчитель: Як по морю глибокому,океану широкому,плив білий – білий кораблик. Не віз він товари в країни заморські,не перевозив людей в міста чужеземні. Був той кораблик науковий,випитував таємниці у моря – океану. Летів по хвилям чайкою білокрилою,але раптом начебто на підводну скелю налетів – і ні з місця. Машини ревуть, гвинти піну женуть, а кораблику ходу немає. Вибіг на палубу капітан: що трапилось?! Дивиться а із пучини морської вилізає чудовисько: космате, волосате, в бороді водорості заплутали, очиська що ті миски, а на маківці – корона з морських зірок і черепашок – перлівниць. Вчепилось чудовисько лапищами за корабельний ніс і не відпускає. Я пучины повелитель, Грозный цар солених вод. И хотите не хотите ль, Только дальше,извините, Ваш кораблик не пойдет. Вот! Як це вас зрозуміти,ваша морська величність? За що така немилість? – крикнув в рупор капітан. А чудовисько відповідає: Та сумно мені сьогодні. У вас людей, і телевізор, і кіно, а у мене – які розваги? Ось пограюсь з вашим корабликом, та й втоплю, і на душі повеселішає. В моїй підводній колекції такого кораблика немає. Клас працюватиме групами по 6 – 8 учнів, тому заплановану вікторину можна провести грою «Брей-ринг». Вікторина «Чи знаєте ви?» У країнах Центральної Європи цих молюсків цінують, як делікатес. У Південній та Західній Європі вони звичайна їжа населення й використовуються у великій кількості. Як вони називаються? ІІ. Конкурс кросвордів, підготовлених напередодні самими учнівським командами (Можна обмінятись між командами й вирішити їх). ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Далі нас чекає робота за схемою: «Загальна характеристика типу Молюски». Виконайте її. Тепер наступне завдання: виконайте тести: (І і ІІ варіант. Тип Молюски). Роботи перевіряються самими учнями. Див.додаток №1. ІІІ. Виконання лабораторної роботи №9 «Порівняння та визначення черепашок молюсків». Мета: визначити 2- 3види прісноводних молюсків своєї місцевості за виглядом їхніх черепашок,намалювати їх в зошиті та підписати. ІV. Закріплення,узагальнення знань учнів. Рішення задач: а) Двостулкові молюски перлівниці пересуваються дуже повільно: 20 – 30см/год. Визначне, скільки часу потрібно перлівниці, щоб подолати шлях у 5 км? б)Мідії активні фільтратори. Вони очищують воду від одноклітинних водоростей, бактерій, одноклітинних тварин, живлячись ними. При температурі 20˚С одна мідія може профільтрувати 3,5 л води за годину. Підраховано, що мідії, які мешкають на 1 на дні,очищують 280 води за годину. Визначте: а) скільки води може очистити одна мідія протягом місяця; б) скільки мідій мешкає на 1 на дні моря. 2. Завдання «Зайвий малюнок». Із запропонованих малюнків знайдіть одне зайве. Знайдіть його. Як він називається? 3.Завдання: «Зниклий малюнок». Із запропонованих зображень молюсків з нижньої частини малюнків виберіть молюска відповідного до верхньої частини малюнків замість знаку запитання. ? 4.Відгадайте загадки: А)Год из года, год из года, Ты со мною не знаком? Я в пути и ем, и сплю – Я живу на дне морском, Все на днищах пароходов Голова и восемь ног - Путешествовать люблю (мидия). Угадай, кто б это мог? (осьминог). Весь день ползу я по дорожке В глубинах вод ношусь я дивно То выпущу, то спрячу рожки. И борозжу морской простор. К себе домой я не спешу, И вроде как бы реактивный Свой дом я при себе ношу (улитка). У меня в груди мотор (кальмар). V. Підведення підсумків: Вчитель:Вийшов капітан втомлений на палубу та й запитує: - Як ви гадаєте,морська величність,вдало ми попрацювали, розвеселили вас? Чи можна нам продовжити мандрівку по морю – океану? Чи дасте нам попутного вітру в вітрила? І відповіла морська величність: (проводиться короткий підсумок уроку з виставленням оцінок учням). Ось ми разом з вами сьогодні і написали урок – казочку,в якому за допомогою гри вивчили різноманітність молюсків. VІ. Домашнє завдання: §28, відповісти на запитання,приготувати доповіді та презентації на тему: «Роль молюсків у екосистемах,їх значення для людини».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |