Головна » Молодші класи » Години спілкування |
Мета: пізнання колективу, виконання творчих завдань, вироблення ефективних форм взаємодії в ході виконання вправ; визначення форм поведінки, які допомагали чи заважали порозумітися; визначення найвпливовіших учнів груп; розвиток уміння доводити свою думку, слухати співбесідника; сприяння підвищенню самооцінки, розвитку творчих здібностей учнів. 1. Вправа «Я радий тобі» 2. «Подорож до Африки» Уявіть собі, що ваш клас одержав нагороду — подорож до одного з екзотичних островів Африки. Ви пливете на кораблі, і раптом — катастрофа! Допоможуть врятуватися 3 шлюпки, в яких ви опинилися. У шлюпках є тільки паперові гроші й сірники. А вам пропонується ще 15 речей. Ваше завдання: спочатку кожен сам, а потім у групах проранжувати за ступенем необхідності ці речі від 1 до 15 місця (зачитати і пояснити список). На самостійну роботу дається по 10 хвилин, а на групову — 15. У групах вибрати секретаря і спікера. Щоб досягти домовленості в групах: 1. Утримуйтеся від захисту свого судження тільки тому, що воно ваше. Підходьте до вирішення задачі логічно й об’єктивно. 2. Не поступайтеся своєю думкою тільки для того, щоб досягти домовленості, не намагайтеся будь-якими силами уникнути конфлікту. Підтримуйте тільки ті рішення, з якими ви можете погодитися хоча б частково. 3. Утримуйтеся від таких методів вирішення конфлікту, як голосування чи компроміс. 4. Розглядайте різні думки як допомогу, а не як перешкоду. Для того щоб вижити після катастрофи, треба не тільки дістатися до берега, а ще й влаштувати життя на безлюдному острові. Творча група у визначеному складі буде створювати колаж, оповідання про життя на острові і план порятунку, при цьому кожному учневі в класі необхідно дати роль. (Ведучий роздає учням і творчій групі друковані завдання, матеріали для створення колажу.) Творча група (яка складається з емоційних лідерів) працює за окремим столом. Спікери зачитують результати ранжування групами, всі уважно слухають і порівнюють зі своїми особистими роботами. На думку експертів, потерпілим в океані більше за все необхідні дві категорії предметів: ті, які слугують для привернення уваги, і ті, які допомагають вижити до прибуття рятувальників. 1. Дзеркало для гоління. Важливе для сигналізації повітряним і морським рятувальникам. 2. Каністра з соляркою. Важлива для сигналізації. Солярка може бути вилита на воду, запалена за допомогою паперових грошей і сірників, буде привертати увагу рятівників. 3. Каністра з водою. Для тамування спраги. 4. Коробка з харчовим НЗ. Забезпечує основну їжу. 5. Пластикова плівка. Використовується для збирання дощової води, забезпечує захист від стихії. 6. Дві коробки шоколаду. Забезпечують резервний запас харчування. 7. Риболовні снасті. Оцінюються нижче, ніж шоколад, тому що в цій ситуації «синиця в руках» краще, ніж «журавель у небі». 8. Нейлонова мотузка. Можна використовувати для зв’язування спорядження, щоб воно не впало за борт. 9. Надувна подушка. Якщо хтось впаде за борт, вона може слугувати рятувальним спорядженням. 10. Репелент, який відганяє акул. 11. Спирт. Може бути використаний в якості антисептика, в інших випадках малоцінний, оскільки його вживання може викликати обезводнення. 12. Радіоприймач. Має незначну цінність, оскільки немає передавача. 13. Карти Тихого океану. Без інших навігаційних пристроїв не принесуть користі. Для вас важливо знати не те, де знаходитеся ви, а де знаходяться рятувальники. 14. Протимоскітна сітка. У Тихому океані немає москітів. 15. Секстант. Без таблиць і хронометра майже не має користі. Обговорення за питаннями:
Питання до спікерів:
Ведучому треба проводити бесіду дуже уважно, відчуваючи настрої, щоб зробити висновки, а не посіяти ворожнечу в групах. 3. Презентація роботи творчої групи Творча група презентує колаж, оповідання, план порятунку та роль кожного у ньому. Обговорення презентації:
Дякуємо емоційним лідерам за їхнє бачення ролі кожного в класі (для психолога, класного керівника ця вправа є психодіагностичною). 5. Релаксація «На березі моря» 6. Рефлексія
| |
Переглядів: 427 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |