Головна » 8 клас » Географія |
Мета: ознайомити учнів з картографічними джерелами географічної інформації, методами її отримання; дати знання про картографічні проекції, види спотворень на картах; продовжити формування навичок роботи з різними видами карт. Тип уроку: комбінований. Обладнання: карта, план місцевості, аерофотознімки, топографічні карти, атласи. Опорні поняття: карта, план місцевості, топографічна карта. Базові поняття: картографічна проекція, картографічні спотворення. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Прийом «Інтелектуальна розминка» • Що таке план місцевості? Яку інформацію можна отримати з плану місцевості? • Що таке географічна карта? Як класифікуються географічні карти? Яку інформацію можна отримати за допомогою географічної карти? IIІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності Прийом «Географічний вернісаж» Учитель пропонує учням розмістити карти, що вони підготовили до уроку, на дошці. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Прийом «Географічна розминка» • Що таке план місцевості? • Що таке аерофотознімок? • Чим відрізняється аерофотознімок від плану місцевості? • Що таке географічна карта? • Що таке глобус? • Чим відрізняється глобус від географічної карти та плану місцевості? 2. Прийом «Хвилинка підручника» Учні працюють з текстом підручника. 3. Прийом «Словничок» Після опрацювання тексту підручника учитель пропонує учням дати визначення наступних понять: узагальнення або генералізація, картографічна проекція, спотворення. 4. Прийом «Географічна лабораторія»
Учні виконують роботу в зошиті. За допомогою тексту підручника заповнюють таблицю: Після виконання роботи робиться висновок. 5. Учитель розповідає про види спотворень на географічних картах, дає визначення понять ортодромія та локсодромія. 6. Прийом «Картографічна лабораторія» Учні, працюючи в парах та групах, виконують завдання за допомогою карт та планів місцевості. Завдання. І група. Визначте за допомогою фізичної карти України напрямок, азимут та відстань від свого населеного пункту (свого обласного центру) до: а) найближчої точки на березі Азовського моря; б) м. Люблін (Польща). II група. Визначте відстань за допомогою глобуса та фізичної карти України від свого населеного пункту (свого обласного центру) до: а) м. Кишинів; б) м. Бухарест. IIІ група. Визначте за допомогою фізичної карти України напрямок, азимут та відстань від свого населеного пункту (свого обласного центру) до: а) м. Київ; б) найближчої точки на березі Чорного моря. IV група. Визначте за допомогою фізичної карти України висоту над рівнем моря свого населеного пункту (свого обласного центру) та порівняйте отримані результати з висотою над рівнем моря наступних географічних об’єктів: а) м. Вінниця; б) м. Надвірна; в) м. Сімферополь; г) м. Дніпродзержинськ. V група та VІ група. Визначення відстаней та напрямків руху (азимутів) за топографічною картою. Перевірка виконання роботи. 7. Прийом «Мозковий штурм» За допомогою тексту підручника дайте відповідь на запитання: І варіант. Як розрізняються карти за масштабом? II варіант. Як розрізняють види умовних знаків? IIІ варіант. На які групи розподіляються карти за змістом? 8. Учитель розповідає (за наявності в класі мультимедійного обладнання — демонструє) про електронні карти та атласи. V. Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Бліцопитування» • Що таке карта? • Навіщо класифікують карти? • Що таке генералізація? • Що таке локсодромія та ортодромія? • Яку роль відіграють карти в нашому житті? • Фахівці яких професій використовують у своїй професійній діяльності карти? VI. Підсумки уроку Учні разом з учителем роблять висновки відповідно до теми та мети уроку, з’ясовують домашнє завдання. Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці. VII. Домашнє завдання • Опрацюйте текст підручника. • Підготуйте повідомлення на теми: 1) Географічні відомості про територію України античних географів. 2) «Повісті минулих літ» та географічні спогади. 3) Перші карти України. 4) Дослідження природних умов і природних ресурсів України в ХVIII–ХІХ ст. 5) Географічні дослідження України в ХХ ст.
| |||||||||
Переглядів: 1259 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |