Головна » Зарубіжна література |
Мета. Завершити роботу над вивченням казки – притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц», виявити в тексті систему життєвих цінностей; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати благородство, доброту, вміння дружити Тип уроку. Урок - подорож. ХІД УРОКУ I. Організація класу ІІ. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Є на світі чимало книжок, Що наповнюють душу по вінця. Та з усіх оберу я стежок Казка ця облетіла весь світ. У ній мудрості чисте озерце. Шле вам зоряний принц заповіт: «Вчіться, люди, «бачити серцем»! О. Надворна «Зоряна згадка» III. Повідомлення теми, мети уроку (Слайд 1) Гра «Дешифрувальник»(Слайд 2). Девізом нашої подорожі і епіграфом нашого уроку будуть слова Миколи Вороного, але нам їх потрібно розшифрувати, закресливши кожну 3-ю букву ІV. Актуалізація опорних знань учнів. --- Скільки планет відвідав хлопчик? Вчитель: Молодці! Карта подорожі готова (Слайд 4), нас чекає зореліт, але без квитків не можна вирушати в політ. Гроші сьогодні не потрібні, квиток отримає той, хто дасть правильну відповідь на запитання літературної вікторини. Літературна вікторина (Слайд 5) Слово вчителя. Квитки придбані, вирушаємо у мандрівку! На кожній станції, як ви вже зрозуміли, на вас будуть чекати різні завдання, виконуючи їх, ви зможете дати відповідь на проблемне питання уроку: «Що робить людину щасливою?» Інсценізація уривку. Маленький принц. Я мешканець планети- астероїда В- 612. Сталось так , що я опинився перед льотчиком- землянином, який зазнав аварії в пісках Сахари. З льотчиком ми подружились. Я допомагав льотчику як міг. Я розповідав йому про мою загублену у Всесвіті планету. І ось я потрапив на вашу планету , на Землю. Тут я зустрівся з різними людьми: добрими, мудрими, лихими, діловими. Я витримав багато випробувань на Землі, навчився мудрості у Лиса, отримав звання людини. Але я повертаюсь на свою планету , до улюбленої троянди , тому що кожен відповідає за свою планету і за тих, кого він приручив. ( Звучить пісня «Маленький принц» на сл. М. Тарівердієва ). Слово вчителя. Маленький принц пішов, але зустріч з ним допомогла нам прозріти душею. - Прокоментуйте епіграф нашого уроку. (Відповіді учнів) - Які істини відкрили ви для себе? (Можливий варіант : любити ближніх, бути щирими, як діти, дотримуватися моральної і фізичної чистоти, судити людей не за словами, а за справами, визнавати свої помилки, бути справжнім другом) - Що в житті людини найцінніше? (Можливий варіант: любов, дружба, відповідальність, праця, домівка, родина) Гра – троянда «Який я друг» . На пелюстках троянди записані початки фраз, учні мають їх закінчити (Додаток 1) VІ. Підсумок уроку. Слово вчителя. Образ Маленького принца є одним з найвеличніших образів ХХ ст., бо не розмірами планети вимірюється широта душі, а здатністю людини бути собою, жити заради інших. За рік до смерті А. де Сент - Екзюпері узяв до себе в кабіну літака 12-річного сина свого найкращого друга і подарував йому Землю з високого польоту. Так поєдналася його дитяча душа з дитинством щасливого маленького пасажира. А. де Сент-Екзюпері хотів, щоб усі люди були щасливими і часто повторював : «Звідки я родом? Я родом з дитинства, як з якої – небудь країни». Дійсно, у кожного бувають моменти, коли хочеться повернутися у світ, де все загадково, а водночас зрозуміло, де в рукавичці вміщається добірне лісове товариство, квіти розмовляють, а грізні леви всміхаються. Де все відбувається вперше… 2.Вільне письмо «Прекрасні миті мого дитинства» (Слайд 14). Дитинство – це коли жовтий колір – яскраво – жовтий, дерева – живі велетні, а до місяця можна торкнутися рукою, коли серед друзів є хлопчик – невидимка, а під ліжком точно хтось живе. Е. Хромченко Дитинство – це найкраща пора в житті кожної людини. Це безтурботне, веселе, щасливе життя. Всі тебе люблять, всі з тобою граються, все найкраще – дітям. Кожна людина згадує своє дитинство і шкодує, що воно так швидко пролетіло. Короленко Богдан Я завжди була веселою і допитливою дівчинкою. Пригадую, коли я була маленькою, то дуже хотіла стати дорослою, взувала мамині туфлі, фарбувала губи маминою помадою. Мама говорила, що коли станеш дорослою, захочеш назад в дитинство. Так і сталося. Я вже шестикласниця, але так не хочу розлучатися зі світом, який називається дитинством… Столярчук Альона VІІ. Рефлексія. -- Давайте повернемось до проблемного запитання, поставленого на початку уроку, і спробуємо дати на нього відповідь. Отже, що робить людину щасливою? (Відповіді учнів) (Слайд 15), VІІІ. Оцінювання учнів. IХ. Домашнє завдання (Слайд 16): (виконати одне із завдань) написати листа Маленькому принцові, намалювати ілюстрації до улюблених епізодів, скласти кросворд Додаток 1 1. Якщо мій друг помиляється, то... 2. Якщо у мого друга немає велосипеда, а у мене є, то ... 3. Якщо друг зрадив мене, то ... 4. Якщо друг опинився в неприємній ситуації, то ... 5. Якщо друг не виконав домашнього завдання, то ... 6. Якщо я посварився з другом, то... 7. Якщо друг не розповів мені свою таємницю, то ... 8. Якщо про друга я почув щось погане, то ... 9. Якщо друг потрапив у біду, то ... 10. Якщо друг не виконав обіцянки, то ... 11. Якщо у друга поганий настрій, а у мене гарний, то ... 12. Якщо друг отримав нагороду, то ... 13. Якщо друг виявився не зовсім добрим, то ... 14. Якщо друг зробив мені зауваження, то... 15. Якщо друга звинуватили у чомусь, то ... 16. Якщо мені надовго довелося розлучитися з другом, то... 17. Якщо мій друг не вміє чогось робити, а я вмію, то ... Література: Ніколенко О. М. Політ над собою. А. де Сент – Екзюпері та його казка «Маленький принц». Журнал «Зарубіжна література в навчальних закладах» №1 1999
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |