Головна » Зарубіжна література |
Мета уроку: проаналізувати образ Анни, дослідити причини суперечливості цього характеру; розвивати критичне мислення шляхом формування вміння працювати з текстом,розвивати навички критичного аналізу дій персонажів, зв’язне мовлення, логічне і асоціативне мислення, творчі здібності; виховувати справжні моральні цінності, любов до життя, родини. Обладнання: тексти роману, мультимедійна презентація, ілюстрації до роману, фрагмент фільму, аудіозапис романсу «Любовь – волшебная страна», роздатковий матеріал для роботи в групах, заготовки « сердечок» для роботи із схемою «Чого прагнула Анна?» Тип уроку: урок формування навичок і вмінь
Епіграф до уроку У кожного кохання своя доля. Т.Драйзер
ХІД УРОКУ
I.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Вступне слово учителя. Слайд 1. Писати про жінку завжди було складно і цікаво. Складно збагнути найтонші порухи та нюанси жіночої душі. Тому що жіноче серце – це таїна за сімома замками. В ньому сходяться і постійно борються втіха і біль, радість і смуток, кохання і ненависть. Пригадаймо легенду про те, як Бог створив жінку. Він довго міркував над тим, з якого матеріалу її варто зробити, і зрештою змішав усе разом. Вдихнувши життя в жіночу постать, Бог передав її до рук чоловіка, сказавши, що вона покликана принести йому як щастя, так і сум, і в цьому є доля істини, бо жінка – це суцільне протиріччя. У добу реалізму митці приділяли особливу увагу життєподібності своїх образів, змальовували всі тонкощі людського характеру та внутрішнього світу, особливо тоді, коли йшлося про жінку. Чи не найскладнішою особистістю в літературі реалізму є Анна Кареніна з однойменного роману Л.М. Толстого. Є дуже гарні слова – «А жінка в світ приходить для любові». Головна героїня твору також прийшла в цей світ, щоб кохати і бути коханою, любити своїх дітей і насолоджуватися життям. Сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися в неоднозначності та суперечливості образу Анни.
II.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЕПІГРАФУ ДО УРОКУ. Слайд 2 Слайд 3 Слайд 4
На уроці ми будемо працювати в 3-х групах: літературознавці, моралісти-соціологи, психологи.
III.ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ НА УРОЦІ.
1.Постановка проблемного питання. Слайд 5. АННА КАРЕНІНА – ПРОПАЩА ЖІНКА ЧИ ШУКАЧКА ЩАСТЯ?
В романі Анну Кареніну буде супроводжувати образ свічі, яка є символом життя. Тож давайте і ми запалимо ось таку уявну свічу. Слайд 6.
2.Актуалізація знань учнів. -Як задумувався спочатку образ героїні Толстого? - Хто був прототипом цієї героїні?
3. Бесіда за запитаннями. Слайд 7. Хто така Анна Кареніна? Як змальовує її Толстой?
4. Цитатна доріжка + психологічний портрет Анни Слайд 10. (учні зачитують цитату із твору, визначають основну рису героїні, записують в схемі)
5. Бесіда за запитаннями. - Який вибір повинна була здійснити Анна? - Як ставилася Анна до сина?
6. Перегляд фрагменту з фільму «Зустріч з сином» Слайд 11.
- Як вона ставилась до доньки? Чому? -Чи була героїня щаслива з Вронським? Коли? Чому сім’ю Анни і Вронського називали “неправильною»? Як сприймає їх світ? Слайд 12. -Сцена в театрі – це є кульмінація оцінки суспільством поведінки Анни (суспільство не пробачило Анні, що в боротьбі між почуттям і обов’язком перемогло кохання до Вронського) -Анна загнана в глухий кут. До якого висновку вона приходить?
7. Презентація домашнього завдання групами: 1) Моралісти – есе «Каміння, що летить в грішницю Анну» 2)Психологи - мали дати поради Анні, щоб врятувати її. -Скажіть, а чи були в літературі твори, персонажі, долі яких досить схожі. 3) Літературознавці – діаграма Вена (порівняння образів Анни Кареніної та Анни Задорожної)
8.Робота зі схемою «Чого прагнула Анна Кареніна?» Слайд 13.
На чому базується жіноче щастя? -кохання; -сімейний затишок; -щасливе материнство; -взаєморозуміння; -підтримка друзів. Коли ці всі складові щастя руйнуються, жінка втрачає опору. Що вона отримує? БЕЗВИХІДЬ. Слайд 14. Так сталася і з Кареніною. Тому вона опинилася на межі життя.
Слайд 15. «Чому ж не погасити свічку, коли більше нема на що дивитися, коли дивитися гидко на це все...»
9. Робота в групах. Слайд 16. I група (літературознавці) – скласти сенкан «Анна» II група(моралісти-соціологи) – асоціативний кущ «Якою має бути ідеальна жінка з погляду суспільства» III група(психологи) – “Незавершене речення» Толстой не засуджує Анну, тому що...
10. Звучить романс «Любовь – волшебная страна» в той час, коли учні працююють в групах.
11.Відповідь на проблемне питання: Анна –пропаща жінка чи шукачка щастя?
12.Робота із заключною сценою – самогубство Анни Слайд 17. Слайд 18. Як ви оцінюєте вчинок Анни – це її душевна сила чи слабкість?
13.Оцінка такого вчинку сучасним суспільством. -Як церква ставиться до самогубства? - Що означають слова Толстого в епіграфі до роману «Мне отмщение и Аз воздам»? Слайд 19.
IV.ЕТАП РЕФЛЕКСІЇ. 1.Заключне слово учителя. Продовжуючи свою думку, висловлену на початку уроку, хочу сказати, що про жінок писали, пишуть і писатимуть завжди. Таємничі, чарівні, сповнені протиріч – вони не перестають бути предметом захоплення. І закінчуючи цей урок, давайте послухаємо прекрасний вірш Ганни Чубач, який присвячений жінці. Хай це буде присвята Анні Кареніній.
2. Читання ученицею вірша Г.Чубач «Жінка»
V.Підсумки уроку. Оцінювання. VI.Домашнє завдання. Написати листа 1група –Анні Кареніній 2 група – Вронському 3 група – Кареніну
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |