Головна » Зарубіжна література |
МЕТА: навчати учнів розмірковувати над змістом прочитаного, простежити за розвитком сюжетної лінії Фауст – Маргарита; розвивати і вдосконалювати навички характеристики літературних персонажів, зв’язного мовлення учнів, творчі і логічні здібності учнів; виховувати повагу до людських почуттів, повагу до жінки. Обладнання: тексти трагедії «Фауст», підручники, мультимедійна презентація, різнокольорові сердечка, таблички для динамічних груп(психологи, моралісти, соціологи, літературознавці), заготовки для прийому «Кола Вена», заготовки для оцінювання учнів (піраміда), вислови про кохання. Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу, урок-дослідження. Епіграф: Ой тяжко-важко ходить попідтинням, А ще до того ж з нечистим сумлінням. Ой тяжко-важко в чужині блукати І щогодини ждати розплати. Гете «Фауст».
Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності. Вступне слово учителя. Вічна тема кохання, щирого й вірного, облудливого і зрадливого, знайшла своє втілення у багатьох творах світової літератури. Твір Гете – типовий класичний твір, багатотемний і багатоідейний. Феномен «Фауста» розглядали з естетичних і з філософських, і з містичних засад. Сьогодні ми обговоримо тему кохання, висвітлену письменником, бо сюжетна лінія «Фауст-Маргарита» охоплює майже всю першу частину трагедії. II. Оголошення теми і мети уроку. 1-й слайд 1. Вся наша увага буде звернена до земного кохання Фауста і Маргарити. 2. Запитання –інтрига. Що означає земне і неземне кохання?
3. Робота з кольорами (на столі розкладені сердечка різних кольорів) Серце – це символ кохання. З якими кольорами у вас асоціюються вислови земне і неземне кохання? (учні наклеюють сердечка певних кольорів напроти записаного вислову) 4. Складання асоціативного куща до теми «Кохання».
троянда краса вірність
почуття КОХАННЯ молодість
добро майбутнє рай щастя 2-й слайд. Вислови про кохання Петрарки та Вольтера.
3-й слайд. Обери пару. Встановлення відповідності між парами закоханих літературних персонажів.
5. «Поетичне налаштування». Учитель читає вірш Тамари Коломієць Бажаю вам бути людиною, Отою одною – єдиною. Отою, безмежно рідною, Навіки комусь потрібною. Бажаю вам бути богинею, Отою одною – єдиною, Отою,- ні з ким незрівнянною, Бажаю вам бути коханою. Маргарита теж хотіла бути коханою. А що із цього вийшло? Гріховне кохання. 6. Проблемне питання. 4-й слайд Гріховне кохання. Яке воно? Чи є кохання Фауста і Маргарити гріховним?
III. Осмислення нового матеріалу. 1. Словникова робота. Яке походження має вираз «гріховне кохання»? (Біблійне) Яких героїв ви можете назвати із Біблії? (Адам і Єва) Який колір ви б обрали для цього виразу?
2. Дослідницька робота динамічних груп. ( 4 групи – психологи, моралісти, соціологи, літературознавці) В кожній групі є учень –консультант, який в кінці уроку буде оцінювати учнів своєї групи.
I група –психологи. 5-й слайд Якими були спочатку наміри Фауста до Маргарити? Домашнє завдання, підготовлене цією групою Розповідь Фауста про себе.
II група – моралісти. 6-й слайд Хто із двох закоханих бореться зі своїм почуттям та з самим собою? Домашнє завдання, підготовлене цією групою: Розповідь Маргарити про себе.
III група – соціологи. 7-й слайд Яким було ставлення в суспільстві до жінки, яка порушила норми моралі в Німеччині за часів Гете? В інших народів? Домашнє завдання: Есе «Як почувалася б Маргарита в сучасному суспільстві?»
IV група – літературознавці. 8-й слайд Хто з письменників і в яких творах досліджував тему позашлюбного кохання? Домашнє завдання: Реклама твору для майбутніх 9-тикласників.
Групи роблять свої висновки.
3. Прийом «Кола Вена». Порівняння Фауста і Маргарити.
4. Міні-диспут. 9-й слайд Як ви оцінюєте вчинки Фауста і Маргарити? (різні точки зору)
5. Життя без кохання схоже на засохле дерево, що росте на кам’янистому грунті, - стверджує народна мудрість. «Дерево рішень». На символічних листочках учні пишуть, який вихід із цієї ситуації вони бачать і прикріплюють на такому ж символічному дереві.
6. Складання сенкану. 1-2 групи - Маргарита 3-4 групи –Фауст.
V. Підсумок уроку. 1. То що ж принесло кохання Фаусту і Маргариті? страждання К обман О розлука Х страх А осуд Н гріх Н злочин Я смерть
Зрівнюємо із асоціативним кущем, який малювали на початку уроку. Чи відрізняються обидві картини? Від кого залежить, щоб кохання не перетворилося на такий жах, як у Фауста і Маргарити? Отож, я вам бажаю, щоб ваше кохання було обов’язково щирим, чистим, земним, взаємним. 2.. Прийом «Незакінчені речення…» Інформація, отримана на сьогоднішньому уроці спонукає мене до висновку…
3. Оцінювання «Піраміда» (оцінювання і учнем самого себе і учнем-консультантом)
VI. Домашнє завдання. 10-й слайд. Написати твори-порівняння: I група - «Фауст» Гете і «Гамлет» Шекспіра. Проблема пошуку істини. II група - Фауст і Прометей. Життя заради людей. III група – Фауст і Мефістофель. Філософський закон єдності і боротьби протилежностей. IV група - «Фауст» Гете і «Катерина» Шевченка. Доля жінки в цих творах.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |