Головна » Зарубіжна література |
Мета: Осягнути своєрідність китайської лірики на прикладі творчості поета Лі Бо. Дослідити наскільки тісно поезія пов’язана з філософією. Підвести до розуміння східної поезії. Розвивати навички учнів працювати з інтернетресурсами; уміння створювати інформаційні та дослідницькі проекти та презентувати їх; уміння аналізувати та інтерпретувати художній текст; розвивати акторські здібності; бачити та створювати художні образи. Виховувати всебічно розвинену особистість, естетичний смак, повагу до культури та традицій інших народів. Обладнання: Комп’ютерна підтримка уроку ( слайди ); музичний супровід, виставка книг, ілюстрацій, портрети поетів. Тип уроку за специфікою предмету - урок культурологічного аналізу ( мета: вивчення твору у контексті духовної культури окремого народу, історико-культурної доби, неповторного культурного світу письменника ) За дидактичною метою - урок засвоєння нового матеріалу й формування на їх основі знань, умінь, навичок. За особливостями взаємодії учителя і учнів – урок - експедиція Зміст діяльності - привітання - оголошення результатів експрес –тесту «Перевір знання. Знайди своє місце в епосі Середньовіччя»
Запитання: На які культурні зони поділяють історію світового мистецтва доби середньовіччя.
- оголошення теми уроку та навчальної мети - слово учителя: - «Україна і Китай» - «Загальні риси східної літератури» - Запитання до учнів.
- доведіть чи спростуйте знамените правило китайської поезії «Сенс не вичерпується написаним» - розкажіть про китайську поезію своїм батькам (цієї теми у школі вони не проходили) - напишіть вірш використовуючи художні образи та засоби зображення Лі Бо. - презентація проекту « Поетична історія Китаю» - робота з епіграфом на обкладинці буклету - Слово учителя - Повідомлення про життя та творчість китайського поета Лі Бо
- Особливості китайського віршування та читання поезій. Зустріч з музою ЕКЛюСЛ «Зелена лампа» - Робота в творчій лабораторії «Політ дракона». Аналіз поезій Лі Бо. Завдання для групи Ліс пензлів «Печаль на яшмовому ганку» Завдання: Виразно прочитайте вірш. Завдання для групи Китайська вишня. «На самоті сиджу в горах Цзінтіншань» «Запитання і відповідь у горах» Запитання: Виразно прочитайте вірші. Завдання для групи Квітуче дерево сливи. «Жартома присвячую моєму другові Ду Фу» Запитання: 1. Вираазно прочитайте. 2. Визначте тему поезії, мотив, настрій. 3. Випішіть художні образи тропи, які найбільше вразили. Завдання для групи Лотос. «Входжу в річку» Запитання: Вииразно прочитайте. Завдання для групи Грушевий сад. Завдання: 1. Виразно прочитайте. 2. Сформулюйте головну думку вірша. 3. За віршем Пісня про схід і захід сонця реконструюйте китайський міф про чергування дня і ночі.
- Висновки творчої групи «Зібрання мудрих» 1. Чому сучасники називали Лі Бо «Безсмертним, скинутим з небес» 2. Чи можна поезії Лі Бо назвати філософською? - Слово вчителя. Сучасники Лі Бо дуже високо цінували його творчість «Живі переливи його віршів нагадують нам Політ дракона», «Наче дрібні і великі перлини, що падають на нефритову тацю», «Наче нитка, що летить у повітрі, - такі легкі і в ту ж мить вагомі» Запитання: 1. Які враження у сучасного читача? 2. Чи побачили ви політ дракона?
Урок №2 Тема: Китайська лірика. Поезія Лі Бо – пейзаж душі. Мета: Осягнути своєрідність китайської лірики на прикладі творчості поета Лі Бо. Дослідити наскільки тісно поезія пов’язана з філософією. Підвести до розуміння східної поезії. Розвивати навички учнів працювати з інтернетресурсами; уміння створювати інформаційні та дослідницькі проекти та презентувати їх; уміння аналізувати та інтерпретувати художній текст; розвивати акторські здібності; бачити та створювати художні образи. Виховувати всебічно розвинену особистість, естетичний смак, повагу до культури та традицій інших народів. Обладнання: Комп’ютерна підтримка уроку ( слайди ); музичний супровід, виставка книг, ілюстрацій, портрети поетів. Тип уроку за специфікою предмету - урок культурологічного аналізу ( мета: вивчення твору у контексті духовної культури окремого народу, історико-культурної доби, неповторного культурного світу письменника ) За дидактичною метою - урок засвоєння нового матеріалу й формування на їх основі знань, умінь, навичок. За особливостями взаємодії учителя і учнів – урок - експедиція Хід уроку I – Організаційний момент Слово учителя: у нас сьогодні не звичайний урок, ми вирушаємо в експедицію а разом з нами наші гості – педагоги Кривоозерщини, старші друзі члени літературного клубу «Зелена лампа», та досить поважні персони, які поки що побажали залишитись інкогніто. В кінці минулого уроку ви виконали експрес – тест «Перевір знання, знайди своє місце в епосі середньовіччя» Результати досить гарні. Тепер отримайте свої роботи і повідомте мені про загальний бал в межах робочої групи. Отже отримайте назви своїх робочих груп на сьогоднішній урок. II – Актуалізація Запитання: - На які культурні зони поділяють історію світового мистецтва доби середньовіччя. - Які твори східної літератури ви читали? III - Підготовка до сприйняття нової теми. Мотивація навчальної діяльності. Слово учителя: Україна і Китай ( На сході від України, на відстані 3 000 км які можна приблизно подолати за одну добу знаходиться один з найбільших економічних партнерів України – Китай. Наші країни тісно співпрацюють на теренах легкої промисловості, машинобудування, медицини, культури.) Між українським і китайським народом є дуже багато спільного і головне це любов до своєї країни та працьовитість. Взаєморозуміння між народами головна умова забезпечення миру в сьому світі, а сьогоднішній урок крок до цього. Слайд №2Тема уроку: Китайська лірика. Творчість Лі Бо – пейзаж душі. Слайд№3 Мета уроку: Осягнути своєрідність китайської лірики на прикладі творчості поета Лі Бо. Дослідити наскільки тісно поезія пов’язана з філософією. Підвести до розуміння східної поезії. Постановка проблемного питання. Скажи мені «так чи ні» Чи бачили ви колись політ дракона? Отже вирушаємо в експедиція до екзотичної та колоритної країни Китай. Тільки там ми зможемо побачити як шістка драконів летить по небу запряжена в колісницю Сонця з невтомною візницею Сіхе. III – Слово вчителя: VIII – XII ст. в історії народів Сходу (Китай,Іран,Середня Азія) іноді порівнюють з добою Відродження в європейській літературі. «Золотою сторінкою» світової літератури стала східна література Середньовіччя. Найчастіше, що об’єднує східних митців – це палка зацікавленість людиною, її життям почуттям, проблемами, духовними пошуками. Проте кожній національній східній літературі притаманні оригінальні риси, пов’язані з національними особливостями народів, релігію, яку вони сповідували. Філософію за якою жили. Запитання: На основі яких філософських вчень будувались мораль, освіта, державний устрій Китаю? ( конфуціанство, даосизм, основні засади) IV – домашнє завдання ( ідеальне Дз) - доведіть чи спростуйте знамените правило китайської поезії «Сенс не вичерпується написаним» - розкажіть про китайську поезію своїм батькам (цієї теми у школі вони не проходили) - напишіть вірш використовуючи художні образи та засоби зображення Лі Бо. V - Етап засвоєння нових знань та формувань, умінь та навичок 1. Презентація проекту – публікації «Поетична історія Китаю» Вступ. Обкладинка буклету. Керівник проекту ( учень 11 класу) Сторінка перша: Загадкова країна Сторінка друга: Культурна спадщина. Сторінка третя: «Китайська грамота» Сторінка четверта: Мистецтво. Сторінка п’ята: «Золотий вік китайської поезії» Завдання для класу: В листку творча лабораторія «Політ дракона» визначте яка сторінка виявилася най цікавішою? Коротко аргументу. Оцінювання: 2.Робота з епіграфом на обкладинці буклету. Як ви розумієте зміст кожного з епіграфів? Оцінювання: Особливості китайського віршування та читання поезії. Зустріч з музею КЛУБУ «Зелена лампа» ( ми запросили чарівну музу нашого клубу допомогти нам осягнути китайську лірику) Повідомлення музи клубу ( інснізація ) Аналіз поезій Лі Бо. Завдання для групи Ліс пензлів «Печаль на яшмовому ганку» Завдання: Виразно прочитайте вірш. Завдання для групи Китайська вишня. «На самоті сиджу в горах Цзінтіншань» «Запитання і відповідь у горах» Запитання: Виразно прочитайте вірші. Завдання для групи Квітуче дерево сливи. «Жартома присвячую моєму другові Ду Фу» Запитання: 1. Вираазно прочитайте. 2. Визначте тему поезії, мотив, настрій. 3. Випішіть художні образи тропи, які найбільше вразили. Завдання для групи Лотос. «Входжу в річку» Запитання: Вииразно прочитайте. Завдання для групи Грушевий сад. Завдання: 1. Виразно прочитайте. 2. Сформулюйте головну думку вірша. 3. За віршем Пісня про схід і захід сонця реконструюйте китайський міф про чергування дня і ночі Слово учителя: кожна група отримала завдання, інструкції і настанови в папках – памятках. Нехай дивізом нашої роботи над поезією та художнім словом стануть слова К.Станіславського «Слово не просто звук, а засіб збудження образів… Слухати означає бачити те про що, говорять, а говорити означає – малювати зорові образи. 5. Превенція роботи груп. VI - Етап закріплення нових знань - Висновки творчої групи «Зібрання мудрих» 1. Чому сучасники називали Лі Бо «Безсмертним, скинутим з небес» 2. Чи можна поезії Лі Бо назвати філософською? VII – Підсумки - Слово вчителя. Сучасники Лі Бо дуже високо цінували його творчість «Живі переливи його віршів нагадують нам Політ дракона», «Наче дрібні і великі перлини, що падають на нефритову тацю», «Наче нитка, що летить у повітрі, - такі легкі і в ту ж мить вагомі» Запитання: 1. Які враження у сучасного читача? 2. Чи побачили ви політ дракона? ( дайте відповідь в уявний мікрофон)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |