Головна » Всесвітня історія |
Мета: закріпити знання з історії Давнього Риму, вміння користуватися історичною картою; вдосконалювати навички роботи в групі, вміння узагальнювати, порівнювати, дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї ерудиції; виховувати інтерес до історичного минулого. Обладнання: мультимедія, слайдова презентація Power Point, історичні карти «Стародавня Греція» та «Стародавній Рим», роздатковий матеріал (додатки), скриня, квітка гладіолусу, «матрьошка». Тип уроку: урок-змагання. Хід уроку: І. Організація класу Підготовка ТЗН. Оформлення дошки. Ознайомлення учнів з умовами проведення уроку. Поділ учасників на 2 групи. Визначення капітанів груп. Роздача карток балів (додаток № 7). ІІ. Мотиваційний аспект І тур – «Юні історики» Словникова робота Вчитель показує картки з термінами (додаток № 1), а учні дають визначення понять через підняту руку. Капітани фіксують 1 бал за правильну відповідь. Децимація – у римській армії – форма покарання, страта кожного десятого воїна за жеребом. Акведук – римський наземний водогін у вигляді жолоба на високих кам’яних підпорах. Вето – право заборони на рішення сенату, яке мали народні трибуни в Ст. Римі. Нобілітет – вищі кола римського суспільства. Імперія – держава, створена з країн, підкорених державою-завойовницею. РИтор – вчитель красномовства. Матрона – одружена жінка, мати сімейства. Вчитель: Виділені літери термінів складають сьогоднішню тему уроку – «Давній Рим» (слайд №1). ІІІ. Перевірка знань, умінь і навичок учнів ІІ тур – «Мандрівники» Учням роздаються картки із завданнями (слайд №2). На виконання надається 3-5 хвилин. Робота з картою: Завдання: заповніть таблицю (додаток № 2) та порівняйте природні умови Греції та Італії (слайд №3). Перевірка таблиць (слайд №4). Перегляд відео фрагменту (5 хв.): Учням пропонується перегляд відео про Ромула і Рема. Та відповісти на запитання: - Нагадайте, коли було засновано Рим? (21 квітня 753 року до н.е.) - Скільки років вже існує це місто на Капітолійському пагорбі? (2765 років) - Хто був засновником міста? - Яку релігію сповідували у Давньому Римі? ІІІ тур – «Юні теологи» Вправа «Наведіть лад» (додаток № 3) Завдання: команди повинні привести у відповідність імена богів і сферу їх діяльності. 1-а команда Відповіді:1Б; 2Г; 3Д; 4А; 5Е; 6В. 2-а команда Відповіді: 1Г; 2Д; 3В; 4Е; 5Б; 6А. (слайд 5) ІV тур «Дожени лідера» Вправа «Чиста дошка» Після відповіді учнів на запитання, вчитель прибирає його з дошки. - На які періоди за формою державного управління поділяють історію Давнього Риму?(слайд 6) (царський, республіканський та імперський) - Що означав термін республіка? (слайд 7) (форма державного управління через обраних народом урядовців) - Коли в Римі розпочався період Республіки? (слайд 8) (з 509 р. до н.е. римляни обирали верховних урядовців терміном на 1 рік) - Гай Юлій Цезар, Марк Ліциній Красс, Гней Помпей – в історії яку назву дістав цей союз? (слайд 9) (Перший тріумвірат) - Коли і де була розбита армія Помпея? (слайд 10) (У серпні 48 р. до н.е., у битві під Фарсалом (Греція), Цезар розбив армію Помпея, якому вдалося втекти до Єгипту) V тур «Ерудит» Вправа «Крилаті вислови» (додаток № 4) Завдання: поясніть, що означають крилаті вислови, та розкажіть історію їх походження. (слайд 11) 1-а команда Відповіді: «Перейти Рубікон». «Бути готовим до рішучих дій» 2-а команда Відповіді: Жереб кинуто!». «Прийняти рішення» VІ тур «Хронологи» Вправа «Виправте помилки» (додаток № 5) Завдання І команді: Правильні відповіді (слайд 12): Завдання ІІ команді: Правильні відповіді (слайд 13): Перегляд відео про Гая Юлія Цезаря (6 хв.) VІІ тур «Здогадайся що?» Вправа «Чорна скринька» В скриньці сховано матрьошку (слайд 14) та квітку гладіолусу (слайд 15). Капітанам пропонується з’ясувати, як ці речі пов’язані з історією Давнього Риму? (Гладіус – римський меч, матрона - одружена жінка, мати сімейства). ІV. Узагальнення Тестування. Рим був заснований: а) 953 р. до н.е.; в) 853 р. до н.е.; б) 753 р. до н.е.; г) 653 р. до н.е.. Під час ІІ Пунічної війни карфагенське військо очолював: а) Гамількар; б) Ганнібал; в) Сципіон; г) Помпей. Рабів, які виступали в цирку та зі зброєю в руках билися одне з одним або з дикими звірами, називали: а) колонами; б) ілотами; в) гладіаторами; г) плебеями. Держава, створена в результаті підкорення інших країн і народів, називається: а) провінція; б) колонія; в) монархія; г) імперія. Першим імператором у Римі був: а) Корнелій Сулла; б) Гай Юлій Цезар; в) Октавіан Август; г) Тіберій. Поему «Енеїда» написав: а) Гомер; б) Вергілій; в) Горацій; г) Лукіан. Італія розташована на півострові: а) Балканському; б) Апеннінському; в) Кримському; г) Скандинавському. Республіку в Римі було проголошено: а) 810 р. до н.е.; б) 710 р. до н.е.; в) 510 р. до н.е.; г) 509 р. до н.е.. Верховним органом державного управління в Римі за часів республіки був: а) ареопаг; б) герусія; в) тріумвірат; г) сенат. Нова релігія, що виникла в Римській імперії, мала назву: а) буддизм; б) іслам; в) іудаїзм; г) християнство. Взаємоперевірка робіт учнів. Відповіді: 1б, 2б, 3в, 4г, 5в, 6б, 7б, 8г, 9г, 10г. (слайд 16) VІ Оцінювання учнів: підрахунок балів, самооцінка, оцінка вчителя. V. Домашнє завдання: §47, §48.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |