Головна » Всесвітня історія |
Мета: Розвивати вміння і навички учнів, працюючи в групах, індивідуально, само реалізовувати себе як суб»єкта навчального процесу, як партнера, незалежно від рівня підготовленості; виховувати в школярів шанобливе ставлення до надбань античної цивілізації, прагнення їх більше пізнати. Тип уроку:урок узагальнення та систематизації знань. Обладнання. Ілюстрації найвідоміших архітектурних споруд Риму, портрети відомих діячів культури Стародавнього Риму, портрети імператорів Ранньої Римської імперії, анімаційна карта зростання території Риму від заснування міста до правління Траяна. Хід уроку Організаційна частина уроку Звернення вчителя до 6-класників, у ході якого уточнюється тема, матеріал якої пропонується для узагальнення. Завдання уроку: - Повторити основні дати,факти, імена з історії Риму від падіння республіки до Пізньої Римської імперії; встановити зв’язки між суспільно-політичними процесами, культурним та духовним розвитком. - Пригадати перлини античної мудрості того часу і доречно їх використати, вірно пояснити. - Проявити творчість, кмітливість, формулюючи висновки, висуваючи ідеї про причини та наслідки загибелі республіки та встановлення імперії. 2. Слово вчителя Римляни, як відомо, стверджували, що всі дороги ведуть до Риму, бо від міських воріт дороги тяглися до провінцій. Ми до Стародавнього Риму підемо своєю дорогою.; відвідаємо старовинні міста, поселення, храми. Кожен з вас доторкнеться до прекрасного світу римської культури. Незмінними супутниками нашої мандрівки будуть спеціальні кореспонденти газет і журналів. Але пам’ятайте про умову – рухатися ми зможемо лише в тому випадку, коли ви будете давати правильні відповіді; вірно розв’язувати завдання. Проведемо уявну траєкторію від античності до сучасності. Найвищою точкою якої повинні стати ваші знання, творчість думок і висновків. (учні займають місця в групах за бажанням. Ці групи розташовані 4-5 напрямках від центру класу півколом, так, щоб між ними були проміжки - умовні дороги. В центрі класу – вчитель. До нього від учнів дорогами сходяться всі дитячі думки) Слово вчителя. Як кожен господар, який вказує гостям дорогу до свого дому, знамениті римляни залишили нам свої підказки, поради, які можна розцінювати одночасно і як правила руху до вершини траєкторії: « Без гніву і упередженості!»- Тацит ( Об’єктивність викладу і оцінювань) ВЧИТЕЛЬ. Я гадаю, варто прислухатись до таких порад! Розпочинаємо роботу із знайомого легкого і цікавого Розминка Хто хоче швидко отримати бали? Гра «Відкрий віконечко - відгадай відповідь!» Таблиця із запитаннями висить на дошці, учні повинні назвати архітектурні пам’ятки Риму.( Колізей, терми, колона Траяна та інші) Запитання до класу: Яким чином з історією Риму пов’язано християнство, якщо воно виникло в Палестині? ВИСУНЕННЯ ІДЕЙ Приблизна відповідь Робота з картою - динаміка території Римської держави 4. Словникова робота Імперія - держава, утворена внаслідок завоювань, підкорення одним народом інших. Республіка - держава, якою керують люди, обрані народом на певний термін. - Чи була республіка в Римі дійсно справою всенародною? Відповіді огрунтуйте. 5. НЕВЕЛИЧКА ПАУЗА « Цікавинки» Слово «цукерка» в перекладі з латини означає «приготовлене зілля» Найдавнішу газету у світі заснували в Стародавньому Римі у168 р. до н. е. Правила вуличного руху виникли також вперше в Стародавньому Римі У Колізеї були перші ліфти(36), а керували ними раби Вчитель. Ми сьогодні згадуємо не лише історію Римської імперії, а й республіки. Чим схожі Греція і Рим? Метод «естафета думок»( відповіді учнів ) Творче завдання - Чи можна вважати справді «золотим віком римської літератури» правління Октавіана Августа? Метод «кодованої відповіді» Кодом є імена: Овідій, Горацій, Сенека, Вергілій, Меценат, Ювенал « Дослідивши та проаналізувавши відомі мені факти, я зробив(ла) висновки… Слово вчителя. З позиції сучасної епохи людство по-різному оцінює часи Стародавнього Риму. Але давайте спробуємо з’ясувати. Що корисного римляни залишили в подарунок сучасному світу? Презентація вивчених тем Диктатура Юлія Цезаря Попрацюємо з таблицею « Додай до титулу номінацію» - Кому з імператорів присвоєно найбільше номінацій? 8. Коротка характеристика політичних діячів ( за описом визначити ім’я історичної особи) Вставте пропущені слова. Текст. Ось і закінчується наша подорож. Дуже прикро, що покидаємо Стародавній Рим. Проте у нас є ще декілька хвилин. Навколо зібрався натовп, який з цікавістю спостерігав за нашою роботою: письменні люди, дуже шановані а Стародавньому римі. Наш спеціальний кореспондент відвідала місцеву школу. Послухаємо її розповідь. А тепер про найприємніше: нас запросили на бенкет до римського сенатора. Про прийом дорогих гостей буде розповідати наш спеціальний кореспондент. Серед вишуканих модниць Стародавнього Риму побували кілька наших мандрівників, вони і розкриють секрети вишуканих зачісок, одягу, користування косметикою. Ну ось і настав час повертатися додому, і не з пустими руками. Рефлексія - Чи працювали ми сьогодні за порадами, які є на дошці? - Чи задоволені власною участю в роботі на ньому? - Про що іще б хотіли дізнатися на уроці? 14. Висновок. Самооцінювання Критерії самооцінювання; На картках самооцінки поставте собі оцінку за урок. А в другій фігурці я оціню вашу роботу на уроці Домашнє завдання. На вибір написати твір – мініатюру «Мої враження від подорожі до Риму» Намалювати малюнок « Стародавній Рим»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |