Головна » Правознавство |
Мета: дати уявлення про договори, види цивільно-правових договорів; розвивати вміння пояснювати, що таке договір, називати види цивільно-правових договорів; аналізувати зразок типового договору щодо його предмета, сторін та змісту; формувати свідоме ставлення щодо необхідності дотримання умов цивільно-правових договорів. Тип уроку: комбінований. Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, схеми, витяги з ЦКУ, КУ, картки з завданнями. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація знань Фронтальне опитування щодо опанування понять. Дайте визначення поняттю цивільне право. Які правовідносини називають майновими, а які особистими (немайновими)? Історичні події, у центрі яких стояло питання власності. (обговорення) ІІІ. Вивчення нового матеріалу Прегляд фрагменту мультф. «Троє з Простоквашино»(покупка) Чи доводилось вам особисто щось купувати? Що саме? Опишіть, як зазвичай відбувається купівля-продаж. Наведені вами приклади є договорами і саме про них піде мова на нашому уроці. Тема уроку: Цивільно-правові договори.(слайд 1) Інтерактивна лекція Цивільно-правові відносини — це врегульовані нормами цивільного права майнові та особисті немайнові відносини.(слайд 2) У відношеннях, які регулюються адміністративним або кримінальним правом, учасники перебувають у нерівному становищі. Одні мають повноваження, інші їм підкоряються. У цивільних правовідносинах всі учасники рівні. Рівність учасників — це головна відмінність цього виду правовідносин. (слайд 3) Підписано договір, і закон вимагає, щоб обидві сторони виконали його умови. Всі ці відносини регулюються Конституцією та законами України, Цивільним кодексом. Основою цивільних правовідносин є цивільно-правовий договір.(слайд 4) Договір — це угода двох або більше сторін, що базується на рівності сторін.(слайд 5) За формою: усний, письмовий (слайд 6) За кількістю сторін(суб’єктів): односторонній, багатосторонній Завдання 1. Як на ваш розсуд, що таке цивільно-правовий договір? 2. Чим відрізняються договори такого типу: а) людина придбала товар у магазині; б) позичила гроші; в) бабуся подарувала онуку будинок; г) ви позичили однокласнику певну суму грошей? Згідно з Цивільним Кодексом існують такі види цивільно-правових договорів:(слайд 7) • купівлі-продажу; • майнового найму (оренди); • позики (займу); • дарування. (записати визначення с.80) Робота в парах • Наведіть приклади цивільно-правових договорів з вашого життя визначивши: а) сторони договору (ті, хто укладав договір); б) предмет договору (те, щодо чого укладено договір); в) зміст договору(права та обов’язки сторін договору). Пари пропонують зразки цивільно-правових договорів. Запитання • Якими майновими правами наділені неповнолітні власники? Згідно зі ст. 31. Цивільного кодексу особа, яка не досягла 14 років (малолітня особа), має часткову цивільну дієздатність. Вона може: 1) самостійно здійснювати дрібні побутові правочини. Правочин вважається дрібною побутовою, якщо вона служить задоволенню побутових потреб особи, відповідає її фізичному, духовному або соціальному розвитку та стосується речі, що має невелику вартість; 2) здійснювати особисті немайнові права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються законом. (ст.202 ЦК Правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків) Робота з правовим документом (ЦКУ) За ст. 32 Цивільного Кодексу неповна цивільна дієздатність фізичної особи у віці від 14 до 18 років передбачає Окрім угод, встановлених ст. 31 даного Кодексу, фізична особа у віці з чотирнадцяти до вісімнадцяти років (неповнолітня особа) має право: 1) самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією або іншими доходами; 2) самостійно здійснювати права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняється законом; 3) самостійно укладати договір банківського вкладу (рахунка) і розпоряджатися внеском, внесеним на своє ім’я (грошовими коштами на рахунку). Неповнолітня особа здійснює інші угоди за згодою батьків. Завдання Поміркуйте. 1. Чи може 5-річний Андрій: а) придбати фотоапарат на зароблені ним гроші; б) позичити зароблені влітку гроші приятелю в) покласти зароблені влітку гроші на депозит? 2. Чи може 6-річна Марія самостійно: а) позичити однокласниці п’ять гривень; б) придбати потрібний для навчання відеодиск; в) придбати квартиру? 3. Чи може 3-річний Сергій: а) дати другові відеодиск для перегляду; б) відкрити рахунок у банку; в) подарувати подрузі коштовну прикрасу? ІV. Підсумки уроку Бесіда 1. Які відносини регулює цивільне право? 2. Що таке цивільно-правовий договір? 3. Назвіть та наведіть приклади основних цивільно-правових договорів. 4. Перегляд мулт. «Троє з Простквашино» (квитанція). Хто є сторонами? Зміст договору. Як вигадаєте чи порушено договір? V. Домашнє завдання Опрацювати §13, скласти і пояснити схему будь-якого цивільно-правового договору.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |