Головна » Правознавство |
Тема Цивільно - правові договори Очікувані результати: Пояснювати зміст понять договір. План уроку. Що таке договір та їх класифікація? Обладнання: дошка, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, планшети для роботи дітей в групах, ТЗН. Орієнтований план і методи проведення уроку Вступна частина. Обговорення запитань у загальному колі Основна частина. Інформація вчителя. Заключна частина Правовий аналіз ситуацій під час гри «Вірю – не вірю». Організація діяльності учнів Вступна частина. Організаційний момент Випадок з життя. Подібне трапляється щодня, і ви звичайно заключаєте різноманітні договори. Які угоди вам доводилось заключати? Які права та обов’язки виникають? Основна частина. Отже, ви зрозуміли, що мова на сьогоднішньому уроці піде про договори Оголошення теми, плану, очікуваних результатів, форми оцінювання та епіграфу до уроку Обговоріть в групі і дайте визначення договору Інформація вчителя. Договір – погоджене волевиявлення двох і більше сторін, спрямоване на встановлення, зміну чи скасування цивільних прав та обов’язків (ілюструється на дошці). При характеристиці договорів їх класифікують за різними ознаками: (ілюструється на дошці) За формою: усні, письмові (нотаріальні, державна реєстрація). За строком: строкові, безстрокові. За платністю: оплатні, безоплатні. За кількістю сторін: односторонні, двосторонні,багатосторонні За моментом укладання: консесуальні, реальні. Вам пропонуються фрагменти мультфільмів. «Троє з Простоквашино (оренда корови), «Вінні Пух і його друзі» (договір дарування), «Втеча з курника» (договір надання послуг), «Ну, постривай!» (договір купівлі – продажу) «Маша і Ведмідь» (договір міни). На партах є готові планшети, в які ви повинні вставити класифікацію договору за п’ятьма ознаками (кожна правильна відповідь дає один бал для кожного учасника в групі). Умови дійсності правочину (ілюструється на дошці): Вільне волевиявлення. Якщо умови недодержані (хоча б одна), правочин буде недійсний і сторони повинні повернутися до попереднього стану. Реституція – повернення до попереднього стану у разі визнання угоди недійсною (ілюструється на дошці) Спробуємо розглянути та проаналізувати ситуації. (метод «Прес») В дитячому садочку хлопчик подарував дівчинці дорогоцінну каблучку в знак вірності і кохання, але мама хлопчика наступного дня вимагала визнання договору дарування недійсним. Під час шлюбної церемонії жінка для сміливості випила келих напою. Прийшовши до тями, вона вимагала недійсності шлюбного контракту, який підписала. Перед смертю дідусь вирішив змінити права спадкоємців,і написав розписку з підписом і датою, де все майно передає державі. Це обурило спадкоємців. Поблизу кордонів з Молдовою було виявлено групу підприємців, які в письмовій формі підписали договір продажу зброї. Досить часто спірними питаннями є заключення договорів неповнолітніми. Тому зараз,використовуючи метод «навчаючи – вчуся» (ланкастерська школа), ознайомимось з основними правами неповнолітніх. Роздається матеріал, учні об’єднуються у трійки, де вивчають матеріал, який перевіряється за допомогою правових ситуацій. Пам’ятка Договори, які мають право укладати неповнолітні з 14 до 18 років. дрібні побутові договори (купівля хліба, цукерок, дарунки іграшок; Пам’ятка Правові наслідки вчинення договору за межами її дієздатності: якщо договір укладений без згоди батьків, він може бути пізніше схвалений ними; Завдання для перевірки - 13-річна Олена отримала від родичів у дарунок комп’ютер. - 14-річний Іван без згоди батьків обміняв велосипед. - 16-річний Степан за гонорар, отриманий від збірки віршів, придбав велику енциклопедію - 15-річна Світлана на батьківські гроші, виділені на купівлю словника придбала папугу, але батьки були не проти придбаної живої пташки. - 16-річному Олегу родичі поклали на рахунок 2 тис. гривень, які він швидко використав на власні потреби. 3. Заключна частина Вправа «Вірю – не вірю» На закріплення кожній групі роздаються ситуації, де група повинна обговорити її, визначити правдива чи неправдива, а також прокоментувати, чому вони так вважають (опираючись на отриману інформацію на уроці та життєвий досвід) Ситуації: Якщо придбати неякісний товар і в гарантійний термін поміняти на аналогічний, але дешевший, то вам доплатять різницю цін. (Не вірю) В одному рівненському магазині сантехніки продають в одному відділі ванни, а в іншому ніжки до неї. (Не вірю) Якщо краватку від Гуччі упакують в пакет від Дольче Габане, то ви маєте право вимагати обміну товару, який є неналежної якості. (Вірю) Якщо батько пообіцяв сину купити комп’ютер і не купив, – то син вправі вимагати відшкодування його вартості. (Не вірю) Під час одруження сина, даруючи йому машину, потрібно укласти нотаріальну угоду дарування.(Вірю) Після того, як було здано на зберігання київський торт, поклажодавець, забираючи застав лише половину торта, а задоволений зберігач вказав що продав, і віддав частину грошей.(Вірю) Підсумовуючи вивчений матеріал продовжіть речення: Після цього уроку я знаю, що… (Уявний мікрофон) Перевіримо досягнуті очікувальні результати. Оцінювання роботи груп. Отримання сертифікатів з балами. Дякую за увагу.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |