Головна » Хімія |
Мета: Узагальнити знання про жири, білки та вуглеводи, як класи органічних речовин, їх склад, будову Тип уроку: інтегрований урок з хімії, біології , основ здоров’я Обладнання: Проектор, екран Підготовка до уроку: індивідуальні та групові завдання учням: підготувати повідомлення про класифікацію та перетворення білків, 1 – 2 слайди в презентацію підготувати повідомлення про класифікацію та перетворення жирів, 1 – 2 слайди в презентацію підготувати повідомлення про класифікацію та перетворення вуглеводів,1 – 2 слайди в презентацію учня 11 класу підготувати матеріал про енергетику реакцій окиснення жирів, білків, вуглеводів; співставити тепловий ефект реакцій з калорійністю харчових продуктів
План уроку Організаційний момент Учні виконують завдання: «вмикни антивірус»: необхідно знайти та виправити помилки в тексті: Вуглеводи, жири, білки – це природні біополімери. До моносахаридів належать: рибоза, крохмаль, фруктоза, глюкоза. Гідроліз крохмалю відбувається важче, ніж целюлози, кінцевим продуктом гідролізу є декстрини. До складу рослинних олій входять залишки насичених карбонових кислот: пальмітинової, маргаринової, стеаринової. До складу білків входять мономери 20-ти α-амінокислот, які зв'язані між собою водневими зв'язками
Перевірка завдання: демонстрація слайдів № 4,5,6 3. Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності. демонстрація слайда № 7 Слово учителя: На нашій планеті людина з’явилася приблизно 40 тисяч років тому. В організмі людини нараховується приблизно 100 трильйонів клітин, до складу яких входить приблизно 60 хімічних елементів, але основними складовими є органічні речовини, вміст яких демонстрація слайда № 8 Організм людини – це відкрита система, яка обмінюється із навколишнім середовищем речовинами та енергією демонстрація слайда № 9. Щоденно доросла людина з їжею споживає 600г органічних речовин, за 40 днів приблизно 25 кг, що дорівнює загальній масі органічних речовин у тілі людини, за 40 років – приблизно 6 тон твердої їжі 4. Схема розгляду теми: речовини (склад, класифікація)→ властивості → роль в організмі Учні групами презентують кожний клас сполук, демонструють слайди, досліди, записують значення речовин в організмі людини на підготовленому плакаті 5.Жири. Учні, у чиїх продуктах вміст жирів найбільший, виносять їх на виставку згідно калорійності.
Учні характеризують склад жирів за вмістом жирних кислот на прикладі соняшникової олії та тваринних жирів демонстрація слайду № 10 Демонстрація: відношення жирів до води (свинячого, курячого, вершкового масла, соняшникової та оливкової олій), аналіз фізичних властивостей жирів. Аналіз перетворень, в які вступають жири в організмі людини демонстрація слайду № 11 ü Завдання: порівняти жири і з замінними та незамінними кислотами (стор.45 підручника): Замінні Незамінні Функції жирів в організмі учень пояснює та записує на плакаті. 6. Білки. Слово учителя: в організмі людини міститься близько 60-ти амінокислот і тільки двадцять з них входять до складу білків, яких налічується більше 50-ти тисяч. А зараз група учнів представлять , як вони уявляють собі властивості та роль білків. Демонстрація моделі трипептиду з поясненням його складу та утворенням пептидних зв’язків. Учні, у чиїх продуктах вміст білків найбільший, виносять їх на виставку згідно калорійності. Аналіз перетворень білків в організмі демонстрація слайду №12 Демонстрація термічної та хімічної денатурації молочного та яєчного білків Пояснення ролі білків в організмі людини на основі класифікації та властивостей білків демонстрація слайду № 13, запис ролі білків на плакаті. 7. Вуглеводи. Група учнів презентують властивості та роль вуглеводів в організмі людини. Учні, у чиїх продуктах вміст вуглеводів найбільший, виносять їх на виставку згідно калорійності. Демонстрація слайду №14 з поясненням процесу фотосинтезу та вмістом вуглеводів в продуктах харчування. Демонстрація вмісту крохмалю в деяких харчових продуктах (реакція з розчином йоду) Класифікація вуглеводів демонстрація слайду №15 Аналіз перетворень вуглеводів в організмі демонстрація слайду № 16. Функції вуглеводів в організмі учень пояснює та записує на плакаті 8. Учень аналізує вміст жирів, білків, вуглеводів у харчових продуктах та калорійність продуктів у вигляді діаграми демонстрація слайду №17,18 9. Учень презентує приблизний добовий раціон для середньостатистичного учня 11 класу демонстрація слайдів №19,20 та роздає учням. 10. Підведення підсумків уроку : учні роблять висновки методом «мікрофону» 11. Учитель робить підсумок уроку, аналізує відповіді, повідомляє оцінки. 12.Повідомлення домашнього завдання: демонстрація слайду №21 §5 (підручник «Хімія 11» О.Г.Ярошенко), доповнити конспект класної роботи, завд.2 – 4, додатково завд.7
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |