Головна » Хімія |
Мета освітня: поглибити поняття про хімічну формулу, її використання для розрахунків. Дати поняття про відносну молекулярну масу, формувати вміння й навички обчислення за хімічними формулами, навчити визначати відносну молекулярну масу простих й складних речовин за їх формулами. Мета розвиваюча: розвивати вміння користуватися хімічною мовою, розвивати вміння застосовувати теоретичні знання, розвивати вміння працювати з навчальною книгою і довідковою літературою, вміння викладати думки усно і письмовою мовою(навички планування відповідей), розвивати вміння швидко читати й писати, поглиблювати формування вмінь і навичок самоконтролю. Тип уроку: поглиблення знань, формування вмінь і навичок Методи роботи: словесні(бесіда,евристична бесіда, побудова алгоритму, інформаційне повідомлення); наочні(демонстраційне пояснення, виконання вправи за зразком); інтерактивні вправи. Форми роботи: фронтальні, індивідуальні Обладнання: періодична система хімічних елементів, комп’ютер, мультимедійний проектор, екран Література: Буринська Н.М., Хімія 7клас, Київ Ірпинь,2007р, Тимошенко Н.М., Кузьменко О.М. «Робочий зошит з хімії»; Київ,2007р, Гладюк М. «Дидактичні матеріали з хімії»,7 клас;Тернопіль,2001р, Старовойтова І.Ю., Люсай О.В. Хімія 7клас, Харків,2010р, Зимогляд О.М. Хімія; Харків,2009р
Хід уроку
І Організація класу ІІ Аналіз проміжного оцінювання На попередньому уроці була проведена самостійна робота з теми «Початкові хімічні поняття» Робота з класом зі з’ясування типових помилок, повторення термінів і правил: атом – це… ІІІ Актуалізація пізнавальної діяльності учнів Вчитель на дошці записує рядок формул: Na2CO3, Mg, NO2, O2, HCl, Al2O3
Фронтальне опитування прочитайте формули записаних речовин і розшифруйте якісний і кількісний склад цієї речовини (біля дошки працюють три учні, дві речовини характеризує кожен учень)
Відносна молекулярна маса – це фізична величина, що дорівнює відношенню маси речовини до 1/12 маси атома Карбону
Евристична бесіда на визначення відносної молярної маси: Mr(K2O)= 2 Ar(K) + Ar(O)= 2*39+16=94
Розрахункова формула: Mr (AXBy) = xAr(A) + yAr(B)
Тренувальні вправи: Mr(NaHCO3) = Mr[Fe2(SiO3)3]= Отже, ми можемо зробити висновок: з допомогою періодичної таблиці хімічних елементів і зазначених в ній відносних атомних мас елементів можна розрахувати відносну молекулярну масу молекули будь-якої речовини. ІV Формування вмінь і навичок Знання набуті учнями протягом уроку перевіряються завданнями: Завдання №1. Складіть за валентністю формули й обчисліть відносну молекулярну масу IV NaO, SO, HS, H2CO3 Які дві речовини мають однакове число відносної молекулярної маси?(Na2O i H2CO3) Mr(Na2O)= 2Ar(Na)+ Ar(O)=23*2+16=62 Mr(SO2)=Ar(S)+2Ar(O)=32+2*16=64 Mr(H2S)=2Ar(H)+Ar(S)=2*1+32=34 Mr(H2CO3)= 2Ar(H)+Ar(C)+3Ar(O)=2*1+12+3*16=62
Запам’ятати! При визначені відносної молекулярної маси речовин слід ураховувати кількість атомів кожного елемента к молекулі.
Завдання №2. Робота учнів за індивідуальними картками І варіант ІІ варіант Mr(NaH)= Mr(K2O)= Mr(Cr2O3)= Mr(HBr)= Mr(AlPO4)= Mr(BaSiO3)=
Алгоритм розрахунку Mr учні читають у підручнику Буринської Н.М.,стор.65 Учні обчислюють відносні молекулярні маси речовин. Після виконання завдань обмінюються зошитами й перевіряють виконання завдань один у одного. На даному етапі уроку учитель консультує окремих учнів. Після виконання цього завдання один учень з кожного варіанта зачитує відповіді, усі учні порівнюють, з’ясовують розбіжності, визначаються зі своїми помилками та коригують їх.
Завдання №3. Письмова самостійна робота «Піднімись по сходинках від простої речовини до складної»
І варіант Mr[Al(SO4)3]= Mr(Na3PO4)= Mr(P2O5)= Mr(Cl2)=
ІІ варіант Mr[Ca3(PO4)2]= Mr(K2ZnO2)= Mr(Fe3O4)= Mr(O3)= Додаткове завдання: визначте валентність елементів у бінарних сполуках Самостійна робота здається учителю V Домашнє завдання:§ 9 (Буринська Н.М.) №1(ст.68) підручник Буринська Н.М. №53(а,б) ст.8 «Завдання і вправи з хімії» Ярошенко О.Г.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |