Головна » Хімія |
Мета: познайомити с суттю поняття «молярна маса», одиницею молярної маси, навчити обчислювати молярну масу, встановлювати взаємозв’язок її з іншими фізичними величинами; розвивати пам'ять, річ, увагу,комунікативність, почуття товариства, формувати научний світогляд, зацікавленість до предмету; виховувати працелюбність, вміння працювати на уроці. Тип уроку: засвоєння нових знань. Форми роботи: індивідуальні, групові. Обладнання: підручник, зошит,ребус, мультимедійна дошка. Хід модулю. Організаційний момент. Добрий день. Я рада бачити вас на уроці хімії. Хімія весела штука, вона оточує нас всюди. Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду. На попередньому уроці ми з вами вивчили цікаву величину – кількість речовини, знаємо одиницю її вимірювання, навчилися визначати число атомів і молекул в певній кількості речовини. То ж давайте, перевіримо знання цієї теми. Для цього ми проведемо гру « Закінчи речення». Кількість речовини – це фізична величина, що визначається….(числом структурних частинок). Індивідуальні завдання: Скільки молекул і атомів містить азот N2 кількістю речовини 2 моль,3 моль? Оцінювання відповідей та робіт. Мотивація навчальної діяльності. Відгадайте ребус. Ь ярна ма, Оголошення теми, мети, завдань уроку. Сьогодні тема нашого уроку « Молярна маса». Де ми узнаємо про зв’язок між масою та кількістю речовин. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння). Між масою і кількістю речовин існує певний зв'язок. Щоб його виразити, скористаємося поняттям молярна маса. Молярна маса – це фізична величина, що дорівнює відношенню маси речовини до відповідної кількості речовини. (г/моль) Одиниця молярної маси – кілограм на моль або грам на моль. Виходить, що маса 1 моль речовини і є її молярною масою. Числове значення молярної маси дорівнює відносній атомній або відносній молекулярній масі речовини. Наприклад, Мr(О2) =32, то М(О2)=32г/моль Осмислення нових знань, умінь. А яка молярна маса заліза? Аr(Fe)=56 М(Fe)=56г/моль Робота в групах. Кожній групі пропонується скласти та розв’язати задачу з використанням молярної маси. I група – Яка молярна маса водня? II група – Яка молярна маса магнію? Оцінювання роботи груп. Підсумок 1 модуля. Спасибі всім, хто працював, Хто нам у всьому помогав, Молярну масу треба знати Щоб далі приклади рішати.
2 модуль: Системно – узагальнюючий. Тема: Молярна масса. Мета: закріпити, систематизувати та узагальнити поняття «молярна маса», одиницю молярної маси, навчити обчислювати молярну масу, встановлювати взаємозв’язок її з іншими фізичними величинами; - розвивати пам'ять, річ, увагу; - виховувати працелюбність, вміння працювати на уроці. Тип уроку: засвоєння нових знань. Форми роботи: індивідуальні, групові. Обладнання: підручник, зошит, таблиці, мультимедійна дошка. Хід модулю. Організаційний момент. Цариця є серед наук, Що математикою звуть, Та є не менш важлива ця, Що зветься … вона. (Учні називають хімія)
Осмислення нових знань, умінь. Ми продовжуємо вивчати молярну масу, яка стала характеристикою кожної окремої речовини. Вона виражає залежність між масою і кількістю речовини, а тому дає змогу визначати одну величину за відомою іншою, наприклад масу за кількістю речовини навпаки: (моль) m = M * V(г)
Закріплення, систематизація та узагальнення. Приклад1. Яка маса відповідає магнію оксиду MqO кількістю речовини 6 моль? Приклад2. Яка кількість речовини ортофосфорної кислоти Н3РО4 відповідає її масі 392г. Поняття «молярна маса» можна використати і для обчислення масової частки елемента в речовині за формулою: Приклад 3. Обчислити масові частки елементів у сульфур(V1) оксиді SO3. Контрольно-коригувальний етап. 1. Обчисліть молярну масу нітроген (ІV) оксиду: А. 72г/моль; Б. 64 г/моль; В. 46 г/моль; Г. 28 г/моль.
2.Обчисліть молярну масу FeSO4 x 7 H2O: А. 126 г/ моль; Б. 139 г/моль; В. 152 г/моль; Г. 278г/моль
Підбиття підсумків уроку. Що таке молярна маса? Яка одиниця молярної маси? Що ще можна знайти зная молярну масу? 3 модуль: Контрольно – рефлексивний. Тема: Молярна масса. Мета: закріпити, узагальнити поняття «молярна маса»; ознайомити з одиницею вимірювання молярної маси речовини; показати фізичний зміст молярної маси речовини; пояснити взаємозв’язок між кількістю речовини, масою, молярною массою розвивати пам'ять, річ, увагу; виховувати працелюбність, вміння працювати на уроці. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань. Форми роботи: індивідуальні, групові. Обладнання: підручник, зошит, речовини: алюміній, залізо, цукор, кухона сіль, крейда, вода, сірка, вуглець. Хід модулю
2. Відтворення і корекція опорних знань. Сьогодні на хімії ми масу молярну вивчали. Практично всю тему ми розібрали. А зараз нам треба все закріпити, Щоб потім вчителю все пояснити
3. Узагальнення і систематизація знань. Яку відносно молекулярну та молярну масу мають речовини?
4. Засвоєння провідних ідей та основних теорій на основі широкої систематизації знань. Робота з підручником. Завдання №1сторінка 22 виконує 1 група; Завдання №2 сторінка 22 виконує 2 група. Підбиття підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання. Домашнє завдання: Прочитати параграф 2 Що на вашу думку ви нового дізнались? Я дізнався... Я навчився... Я зрозумів, що можу... Мені сподобалося... Для мене стало новим... Мене здивувало... У мене вийшло...
Ми все зробили дуже гарно. Робота ця пройшла не марно. Ви молодці! Бажаю всім Добробуту у кожній дім.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |