Головна » Хімія |
Мета: навчальна: закріпити й узагальнити знання учнів з теми «Початкові хімічні поняття»; розвиваюча: розвивати вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, хімічну мову, пізнавальний інтерес,розумову діяльність, практичні вміння та навички; виховна: продовжити формування елементів наукового та пізнавального світогляду; виховувати почуття відповідальності, колективізму, упевненості у своїх силах. Тип уроку: коригування та використання набутих знань. Форма уроку: змагання «Хімічні перегони». Методи навчання: словесні (бесіда), словесні-наглядні (робота з таблицями). Форми навчання: групова (розв’язування різних завдань), індивідуальна (самостійна робота). Обладнання: набір карток із завданнями, таблиця «Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва».
План уроку: І. Організаційний момент. ІІ. Мотивація навчальної діяльності, тема уроку. ІІІ. Коригування та використання знань, умінь, навичок. IV. Підсумок уроку. V. Домашнє завдання.
І. Організаційний момент. Привітання. ІІ. Мотивація навчальної діяльності тема уроку. Пройшло небагато часу з того моменту, як ви почали вивчати новий для себе предмет хімію. Після вивчення першої теми «Початкові хімічні поняття», ми проведемо урок-змагання «Хімічні перегони». Як ви знаєте, перегони – це змагання на швидкість виконання певного завдання в найкоротший час. Вам доведеться продемонструвати не лише спритність та швидкість, а й кмітливість, згуртованість, жагу до перемоги. Саме ці якості допоможуть учасникам змагань гідно виконати всі завдання й перетворити урок на свято науки та дружби. Наше багатоборство закінчиться підбиттям підсумків та нагородженням. Кожна правильна відповідь – 1 бал,часткова–0,5бала,відсутністьвідповіді–0балів. Роботу ми проводимо по командах «Формула-1» і «Фініш». Серед завдань будуть загальнокомандні та індивідуальні. Ці змагання будемо проводити в присутності ваших вболівальників, які мають плакати. Цікаво, що на них написано? Перше завдання: для читання шифрограми використовуйте український алфавіт, замінивши цифри на відповідну літеру в алфавіті. Прочитаєте хімічне твердження. На це вам відводиться 1 хв. Розкриваємо конверти по команді: «На старт, увага, марш».
Відповідь: Хімія – наука про речовини та їх перетворення. Виставляємо бали. Мета нашого уроку: виконуючи різні вправи та завдання, закріпити вміння розрізняти назви сумішей та речовин, формули простих і складних речовин, робити прості обчислення. ІІІ. Коригування та використання знань, умінь, навичок. 1. Щоб учасники не травмувалися, перед змаганнями тренер оглядає взуття та одяг гравців. Ми також проведемо огляд. Вивчення хімії починається з правил техніки безпеки. Перед вами кросворд, ваше завдання - відповісти на мої запитання. Правильна відповідь (1 бал).
Заборона на харчування в лабораторії. Відповідь: Не їж у лабораторії Оцінюємо роботу команд, виставляємо бали. 2. Перед кожним змаганням спортсмени роблять розминку. Я вам пропоную провести «Хімічну розминку». За правильну відповідь ви отримуєте 1бал. Які речовини називаються простими? 3.Нарешті ми вийшли на спортивну доріжку. Перша наша зупинка «Розподільчий цифровий диктант». Команда «Формула-1» вибирає з переліку назв суміші, а команда «Фініш» - назви чистих речовин. Відповідь записуєте під тим номером, під яким вона дана в переліку. Повітря Відповідь: - суміші: 1-4-6-11-12-16-18-20 - речовини: 2-3-5-7-8-9-10-13-14-15-17-19 Капітани міняються зошитами, звіряють із відповідями на дошці. За правильну відповідь отримуєте 1 бал. Інші гравці роблять самоперевірку. Виставляємо бали. 4.Уже частина шляху позаду. І знову команди на трасі. Вони швидкими темпами наближаються до наступної зупинки. Тут їх чекають цікаві завдання. У запропонованому переліку речовин вибрати прості та складні речовини. Беруть участь по 2 учні від кожної команди. Інші працюють в зошитах. K2O, Mg, P2O5, Fe, H2O, O2, Ca(OH)2, HNO3, CO2, C. Користуючись методом «Прес» Я вважаю, Тому що… Наприклад, Отже, довести, що вибрані вами речовини є прості та складні. Усі гравці роблять самоперевірку в зошитах. Виставляємо бали. Оцінюємо. 5. Пройшовши половину шляху, ви втомилися. Щоб набратися нових сил виконаємо допінг- завдання – допомогти хімікам. У 1870 році комісія з хімічної номенклатури Російського фізико-хімічного товариства обговорювала пропозицію одного хіміка називати сполуки за тим самим зразком, за яким утворилися імена, по батькові та прізвища людей. Наприклад, Калій Хлоридович – це KCl. Калій Хлоридович Оксигенов – це KClO3. Гідроген Хлоридович – це HCl. Після довгих суперечок комісія вирішила відкласти обговорення до січня, щоправда не зазначивши при цьому, якого року. Досі до цієї пропозиції не поверталися. Допоможемо хімікам назвати речовини. CaCO3, NaCl, H2O, CuSO4, Fe2O3, CO2. 6.Набравшись сил, ми продовжуємо перегони. Виконавши це завдання, вийдемо на фінішну пряму. Визначте валентність усіх елементів у сполуках, що мають такі формули: P2O5, HCl, BaH2, SO3, CH4. AlIIIO, ZnClI, SiIVH, NIIIO, NIIIH. По черзі від кожної команди виходить гравець до дошки, інші виконують у зошитах. Самостійна робота по цих завданнях виконується в зошитах. Опитуємо гравців команди по черзі. Вони називають сполуку, роблять самоперевірку. H2S, PH3, Cl2O7, Cu2O, CO. Виставляємо бали, оцінюємо. Оголошення команди,яка перемогла. 7.Ми з вами прямуємо до фінішу. Спортсменів на фінішній стрічці чекає індивідуальний тест-контроль на 2 варіанти, який оцінюється в 10 балів (додаток). IV. Підсумок уроку. У вас на партах лежить анкета з п’ятьма запитаннями. Ваше завдання дати відповідь на них. Моя розумова активність на уроці була (недостатня, достатня, середня, висока) V. Домашнє завдання. Прочитати параграф, відповісти на запитання, повторити вивчений матеріал і підготуватися до контрольної роботи.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |