Головна » Хімія

Урок-гра „12 балів за знання неметалів”

Мета:

- Узагальнити і систематизувати теоретичні знання теми,

- розширити знання учнів про неметали, історію їх відкриття, значення для організму та  практичне застосування,

- зацікавити вивченням предмету.

Форми роботи:

- усне опитування;

- дидактична гра;

-демонстрації.

Обладнання:

Мультимедійний проектор,
Періодична таблиця Д.І.Менделєєва.

Девіз уроку

Не достатньо знати, необхідно також застосовувати.( Анатоль Франс)

 

Хід уроку

Організація класу.

Для проведення дидактичної гри вчитель обирає двох капітанів.

Капітани набирають команду (по черзі по одному учню). Відповіді на парні запитання дає одна команда, на непарні – інша. Одна правильна відповідь оцінюється одним балом.

Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Учні відповідають на питання, поставлені вчителем, таким чином отримують «допуск» до гри:

Де знаходяться елементи-неметали в періодичній таблиці?
Яка група періодичної таблиці не містить неметалів?
Скільки протонів, електронів і нейтронів містить елемент Бор?
Яка вища валентність за Оксигеном елементів VI групи?
Яка формула вищого оксиду Карбону?
Яке протонне число Сульфура?
 Які властивості виявляють оксиди неметалів?

           8.      Що таке алотропія?

           9.      Які алотропні видозміни Оксигену Вам відомі?

          10.      Алмаз, графіт, карбін, фулурен – це алотропні форми якого елементу?

Який елемент найпоширеніший у Всесвіті?
Яку загальну назву мають елементи-неметали VII групи?
Назвіть формулу хлоридної кислоти.
Який оксид найпоширеніший на Землі?
Який оксид у зрідженому вигляді містять сучасні вогнегасники?
Чим небезпечний чадний газ?
Що таке добрива?
Назвіть формулу крейди.

Гра «12 балів за знання неметалів»

У грі беруть участь дві команди.
Учасникам зачитується перший фрагмент тексту про певний хімічний елемент.
Час на обговорення – 1 хвилина.
Виграє команда,  яка першою відгадає вказаний елемент. Вона отримує 5 балів.
Якщо в учасників немає правильної відповіді – їм зачитується другий фрагмент тексту про цей же хімічний елемент.
Правильна відповідь оцінюється 3 балами.
Якщо учасники досі не знайшли правильної відповіді, то їм зачитують третій (останній) фрагмент тексту.
За відгаданий хімічний елемент команда отримує 1 бал.
Виграє команда, яка набрала більше балів.
 Роль ведучого виконує вчитель.

Пропонуються такі запитання:

- Відкритий Прістлі та Шеєле 200 р. тому.
А. Лавуазьє дав назву цьому елементу.

Він утворює дві алотропні видозміни: кисень і озон.
Найпоширеніший елемент на Землі.    (Оксиген)

 

-Цей елемент алхіміки зображали у вигляді вогнедихаючого дракона.

Поклади простої речовини, утвореної цим неметалом, є на Яворівщині, Львівської області. Назвіть елемент, що утворює цю речовину.
Це елемент шостої групи головної підгрупи періодичної системи      

                                                                       (Сульфур)

- 1766 року Генрі Кавендіш добув «штучне повітря» дією цинку на розбавлений розчин хлоридної кислоти. «Повітря» Кавендіша виявилось самостійною речовиною. З якого хімічного елемента складається ця проста речовина?

Цей елемент найпоширеніший у Всесвіті.
1787 року Антуан Лавуазьє довів, що цей елемент входить до складу води і назвав його «той, що народжує воду».     (Гідроген)

 

- Вперше його відкрили на Сонці і назвали «сонячним газом».

Легкий, але негорючий він став незамінний у повітроплаванні. Ним наповнюють дирижаблі, повітряні кулі.
В ядрі цього елемента є 2 протони.     (Гелій)

 

- Про який елемент писав Конан Дойль? «Це був пес. З його розкритої пащі виривалось полум’я, по писку й загривку переливався мерехтливий вогонь. Я торкнувся до цієї голови, що світилась, і, відсмикнувши руку, побачив, що мої пальці засвітилися в темряві».

Його разом з крейдою і клеєм наносять на бокові поверхні сірникової коробки.
Цей неметал утворює вищий оксид R2O5.  (Фосфор)

 

 - «Точнісінько так само як ртуть – єдиний метал, що є рідким за кімнатної температури, ця речовина – єдиний рідкий неметал».

Медичні препарати, що містять цей елемент, застосовують як заспокійливий засіб.
Це галоген з четвертого періоду.   (Бром)

 

- Цей елемент займає друге місце за поширеністю на Землі.

Його часто застосовують для виготовлення сонячних батарей.
В атомі цього елемента 14 електронів.  (Силіцій)

 

- Цей елемент утворює  найтвердішу речовину на Землі (алмаз).

Він входить до складу вуглекислого газу.
Атом цього елемента має 6 електронів на двох енергетичних рівнях.

                                                                  (Карбон)

- Китайський кодекс рекомендував для лікування зобу морські водорості. Завдяки якому елементу водорості мають лікувальні властивості?

Спиртовий розчин цієї речовини має антисептичні властивості, тому використовується для обробки ран.
Електрони в атомі цього елемента розташовані на п’ятьох енергетичних рівнях. На останньому рівні рухається 7 електронів.       (Іод)

                               

 - У струмені цієї речовини спалахують азбест, цегла, гаряча вода згорає. В перекладі із грецької це слово означає “руйнівний”.

Нестача цієї речовини у питній воді стає причиною карієсу.
Це найсильніший неметал.    (Флуор)

 

 - Цей елемент не дуже поширений, але дуже відомий. У 1982 році Наполеона було отруєно саме цією речовиною.

У стоматології використовують для видалення нерва зуба.
Ядро цього елемента містить 33 позитивно заряджених елементарних частинки.  (Арсен)

 

- У природі у вільному стані зустрічається лише у вулканічних газах. 1774 року шведський аптекар Карл Шеєле видобув цю речовину.

Він входить до складу багатьох відбілювачів.
Цей елемент входить до складу солі, яку ми щодня споживаємо - кухонної.  (Хлор)

 

Рефлексія.

Вчитель заповнює протокол, підводить підсумки. Учням пропонується анонімно дати письмові відповіді на поставлені запитання:

Чи можемо ми стверджувати, що досягли мети уроку?
Чи доцільно проводити такий урок після вивчення теми «Металічні елементи та їх сполуки»?
Яка інформація Вам запам’яталася найбільше?

Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення з теми «Поширення металічних елементів у природі».


Теги: неметали, Жировецька Л.Е.
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 1149/196


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar