Головна » Хімія |
Мета: - Узагальнити і систематизувати теоретичні знання теми, - розширити знання учнів про неметали, історію їх відкриття, значення для організму та практичне застосування, - зацікавити вивченням предмету. Форми роботи: - усне опитування; - дидактична гра; -демонстрації. Обладнання: Мультимедійний проектор, Девіз уроку Не достатньо знати, необхідно також застосовувати.( Анатоль Франс)
Хід уроку Організація класу. Для проведення дидактичної гри вчитель обирає двох капітанів. Капітани набирають команду (по черзі по одному учню). Відповіді на парні запитання дає одна команда, на непарні – інша. Одна правильна відповідь оцінюється одним балом. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Учні відповідають на питання, поставлені вчителем, таким чином отримують «допуск» до гри: Де знаходяться елементи-неметали в періодичній таблиці? 8. Що таке алотропія? 9. Які алотропні видозміни Оксигену Вам відомі? 10. Алмаз, графіт, карбін, фулурен – це алотропні форми якого елементу? Який елемент найпоширеніший у Всесвіті? Гра «12 балів за знання неметалів» У грі беруть участь дві команди. Пропонуються такі запитання: - Відкритий Прістлі та Шеєле 200 р. тому. Він утворює дві алотропні видозміни: кисень і озон.
-Цей елемент алхіміки зображали у вигляді вогнедихаючого дракона. Поклади простої речовини, утвореної цим неметалом, є на Яворівщині, Львівської області. Назвіть елемент, що утворює цю речовину. (Сульфур) - 1766 року Генрі Кавендіш добув «штучне повітря» дією цинку на розбавлений розчин хлоридної кислоти. «Повітря» Кавендіша виявилось самостійною речовиною. З якого хімічного елемента складається ця проста речовина? Цей елемент найпоширеніший у Всесвіті.
- Вперше його відкрили на Сонці і назвали «сонячним газом». Легкий, але негорючий він став незамінний у повітроплаванні. Ним наповнюють дирижаблі, повітряні кулі.
- Про який елемент писав Конан Дойль? «Це був пес. З його розкритої пащі виривалось полум’я, по писку й загривку переливався мерехтливий вогонь. Я торкнувся до цієї голови, що світилась, і, відсмикнувши руку, побачив, що мої пальці засвітилися в темряві». Його разом з крейдою і клеєм наносять на бокові поверхні сірникової коробки.
- «Точнісінько так само як ртуть – єдиний метал, що є рідким за кімнатної температури, ця речовина – єдиний рідкий неметал». Медичні препарати, що містять цей елемент, застосовують як заспокійливий засіб.
- Цей елемент займає друге місце за поширеністю на Землі. Його часто застосовують для виготовлення сонячних батарей.
- Цей елемент утворює найтвердішу речовину на Землі (алмаз). Він входить до складу вуглекислого газу. (Карбон) - Китайський кодекс рекомендував для лікування зобу морські водорості. Завдяки якому елементу водорості мають лікувальні властивості? Спиртовий розчин цієї речовини має антисептичні властивості, тому використовується для обробки ран.
- У струмені цієї речовини спалахують азбест, цегла, гаряча вода згорає. В перекладі із грецької це слово означає “руйнівний”. Нестача цієї речовини у питній воді стає причиною карієсу.
- Цей елемент не дуже поширений, але дуже відомий. У 1982 році Наполеона було отруєно саме цією речовиною. У стоматології використовують для видалення нерва зуба.
- У природі у вільному стані зустрічається лише у вулканічних газах. 1774 року шведський аптекар Карл Шеєле видобув цю речовину. Він входить до складу багатьох відбілювачів.
Рефлексія. Вчитель заповнює протокол, підводить підсумки. Учням пропонується анонімно дати письмові відповіді на поставлені запитання: Чи можемо ми стверджувати, що досягли мети уроку? Домашнє завдання. Підготувати повідомлення з теми «Поширення металічних елементів у природі».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |