Головна » Хімія |
Мета: дати відомості про властивості сульфатної кислоти,дати відомості про склад сульфатів,ознайомити учнів із природними сульфатами, галузями їх застосування, якісною реакцію на сульфат – іон, удосконалювати вміння писати рівняння хімічних реакцій та проводити експерименти; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та давати пропозиції щодо охорони середовища від забруднення сульфуровмісними сполуками; виховувати творчий підхід до навчання. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Форми проведення: усне опитування «Що знаємо? Що хочемо дізнатися? Що дізналися? », робота з опорними схемами, групова робота, практичний експеримент, демонстраційний експеримент,самостійна робота з підручником, науковий консиліум. Обладнання та реактиви: розчини (сульфатної кислоти, сульфатів, лугу, барій хлориду), алюміній, лакмусовий папір, штатив із пробірками. Очікуванний результат: Учень: Розпізнає сульфатну кислоту серед інших речовин; Хід уроку І.Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання Групова творча робота учнів ІІІ.Мотивація навчальної діяльності Вивчення складніших за будовою та властивостями речовин, утворенних неметалічними елементами, зокрема кислот та їхніх солей, ми розпочинаємо із сульфатної кислоти та сульфатів. ІV. Актуалізація опорних знань Усне опитування «Що знаємо? Що хочемо дізнатися? » V. Вивчення нового матеріалу 1. Фізичні властивості сульфатної кислоти 1) Заповнення схеми 1 2) Демонстраційний дослід № 6 «Виділення теплоти під час розчинення у воді концентрованої сульфатної кислоти» 2. Хімічні властивості сульфатної кислоти 1) Робота зі схемою 2. 2) Правила техніки безпеки при роботі з кислотою. 3) Демонстраційний дослід №7 «Водовідбірні властивості концентрованої сульфатної кислоти» 4) Зміна кольору індикатора. 5) Електролітична дисоціація. 6) Взаємодія з основами. 7) Взвємодія з оксидами металів. 8) Взвємодія із солями. 8) Взаємодія з металами. 3. Лабораторний дослід №4 «Ознайомлення зі зразками природних сполук Сульфуру» 4. Лабораторний дослід №5 «Виявлення сульфат-іонів у розчині» 5. Галузі застосування сульфатної кислоти Робота з підручником 4. Поширення сульфатів у природі Лабораторний дослід №4 5. Галузі застосування сульфатів Робота з підручником 6.Проблема забруднення навколишнього середовища Науковий консиліум VІ. Підсумки уроку Усне опитування: «Що дізналися?» VІІ. Домашне завдання Вивчити п. 6 стор. 35.
Додаток Вийшовши зі школи, учень може чогось і не знати, але він повинен бути розумним. В.А. Сухомлинський
У процесі практичної діяльності та пізнання навколишньої дійсності людині постійно доводиться спостерігати різноманітні предмети і явища. У природі панує різноманітність взаємостосунків і залежностей явищ, що часто переплітаються між собою. І на шляху пізнання об’єктивного світу людина використовує два основні джерела знань: спостереження і експеримент. Спостереження - це метод пізнання, дійсності на основі безпосереднього сприйняття. Експеримент – це другий метод пізнання, коли спостерігач змінює умови спостереження, використовуючи при цьому різні прилади, інструменти з метою встановлення причинних зв’язків між умовами і змінами, які з’являються в ході даного явища. Якісне навчання хімії в школі неможливе без застосування хімічного експерименту. Очевидно, що він впливає безпосереднього як на формування хімічних знань, так і підвищує пізнавальний інтерес і зацікавленість учнів предметом. Але реактиви витрачаються, посуд б’ється і сьогоднішня ситуація в школі за нестачі обладнання і реактивів унеможливлює повноцінне проведення лабораторних і практичних робіт. Однак, певною мірою можна скористатися домашнім експериментом і дещо компенсувати необхідну кількість практичних занять з курсу хімії в школі, тим самим підвищивши інтерес до вивчення предмета. Перш за все необхідно вивчити основні правила з техніки безпеки при виконанні практичних операції: насипання, наливання, перемішування, розчинення твердих речовин у воді, нагрівання, відстоювання, фільтрування.
Для учнів усіх класів розроблено правила виконання домашнього експерименту: Робочий стіл необхідно застелити вогнетривким матеріалом. 10.Досліди проводити тільки з дозволу батьків і в їх присутності.
Виготовлення желе різних кольорів Домашній експеримент №1 Вам необхідно: желатин, кілька склянок, Ложка столова, харчові барвники червоного, жовтого, зеленого та синього кольорів. У великий склянці чи порцеляновій кружці змішайте желатин з охолодженою перекип’яченою водою. Дайте желатину набухнути впродовж години. Потім підігрійте желатин на слабкому вогні, старанно перемішуючи, до повного розчинення. Розлийте желатин в чотири склянки чи формочки, перемішавши з різними барвниками і поставте в холодильник. Ви отримаєте желе різних кольорів.
Загальні відомості про метали Домашній експеримент №2 Вам необхідно: алюмінієва дротина, дерев’яна прищепка(нагрівання проводьте в полум’ї газової плити). Будьте обережні при роботі з вогнем. Алюмінієву дротину, закріпивши в дерев’яній прищепці, нагрівайте в полум’ї кілька хвилин до початку плавлення металу. Чим пояснюється те, що розплавлений метал не тече, а збирається в тонкому «чохлі»?
Домашній експеримент №3 Вам необхідно: кілька цвяхів, склянки, оцет, мийний засіб, алюмінієва дротина. 1.Для порівняння залишіть в сухому приміщені 1 цвях. 2.У три склянки покладіть по одному цвяху і добавте: а)воду; б)оцет; в)мийний засіб з водою. У якому випадку цвях іржавіє швидше, а в якому – зовсім не заіржавів? Чому? Спостереження опишіть.
Органічна хімія Алкани Домашній експеримент №4 Вам необхідно: парафінова свічка, порцелянове блюдце, склянка. Спостерігайте за кольором полум’я при горінні природного газу в газовій плиті, коли на нього падають прямі сонячні промені і в сутінках. Свої висновки обґрунтуйте. Алкени Домашній експеримент №5 Доведіть, що поліетилен: а) легший за воду; б) не пропускає воду; в) пропускає жир. 2. Запаліть поліетиленову плівку чи корок над вогнетривкою поверхнею. Про який тип хімічного зв’язку свідчить синій колір полум’я? Відповідь обґрунтуйте
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |