Головна » Хімія |
Мета уроку: дати знання з даної теми Завдання уроку Розширити знання про солі на прикладі властивостей сульфатів, та їх застосування; повторити правила безпеки праці при роботі з кислотами і солями; знати якісну реакцію на сульфат – йони, удосконалити уміння писати рівняння реакцій йонного обміну; сформувати уміння розв’язувати задачі за хімічними рівняннями в разі надлишку одного з реагентів; підвищити пізнавальний інтерес до вивчення хімії шляхом ознайомлення з цікавими фактами, природними мінералами та дослідами розвивати логічне мислення Сульфатна кислота утворює солі двох типів: кислі та середні сульфати СаSO4, Na2SO4 середні Солі сульфатної кислоти кислі гідрогенсульфати NaHSO4, КHSO4 Найважливіші природні сульфати , їхнє застосування СuSO4∙5Н2O – мідний купорос, використовується у с/г для боротьби зі шкідниками та хворобами рослин та як компонент розчину для побілки; FeSO4∙7Н2O – залізний купорос (у с/г, у виробництві фарб); ВаSO4 – барій сульфат (у виробництві паперу, гуми та білої мінеральної фарби, а також у рентгеноскопії); MgSO4•7H2O – англійська сіль, гірка сіль використовується у виробництві вибухових речовин, сірників і вогнестійких тканин. Насичений розчин цієї солі – у медицині як засіб проти запалення. Na2SO4∙10Н2O – глауберова сіль (у медицині); СаSO4∙2Н2O – гіпс (у медицині і будівництві); Формула натрій лауретсульфату За здатністю до піноутворення конкурентів у натрій лауретсульфату нема до цього часу. Поверхнево-активна речовина (ПАР) – натрій лауретсульфат (5-15 %). Правила безпеки праці при виконанні лабораторної роботи Працюйте в кабінеті хімії обов’язково в халаті. При виконанні дослідів будьте максимально обережними. Не пробуйте ніякі речовини на смак. Виконуйте тільки ті досліди, які погоджено з учителем, згідно інструкції. Читайте уважно етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для проведення досліду. Відкривши посудину, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте зовнішньою стороною догори. Посудину, з якої взяли реактив, одразу закрийте пробкою і поставте на місце. Не зливайте (не зсипайте) надлишок узятого реактиву назад у посудину, де він зберігався. При потраплянні кислоти на шкіру, одяг її треба негайно змити проточної водою і нейтралізувати розчином соди. Дано: Розв’язання m(Na) = 9,2 г 1. З’ясовуємо, чи повністю вступить у реакцію кожна m(Cl2) = 35,5 г тобто, яка речовина в недостачі, а яка у надлишку. m(NaCl) — ? Визначаємо кількості речовини натрію і хлору: m (Na) 9,2 г n(Na) = ————= —————= 0,4 моль; M(Na) 23 г/моль m(Cl2) 35,5 г n(Cl2) = ————= —————= 0,5 моль. M(Cl2 ) 71 г/моль Згідно з хімічним рівнянням Х моль 0,4моль 0,5моль у г 2Na + Cl2 = 2NaCl 2 моль 1моль 2моль 58,5 г/моль 117 г Х= = 0,2 моль - n(СІ2, яка потрібна для реакції з 0,4моль Na). А є 0,5 моль СІ2. Отже СІ2 – в надлишку, а Na – в недостачі. речовина, 2. Масу продукту реакції знаходимо за речовиною, яка в недостачі: у= = 23,4 г – m(NaCl). 0,4моль 0,5моль у г 2Na + Cl2 = 2NaCl 2 моль 1моль 2моль 58,5 г/моль 117 г ; ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: питання вивчити - §9; , ст. 71 №85- 87, ст. 54 №62-65 виконати у домашньому зошиті. Перевірте відповідь № задачі 1 2 3 4 5 6 Відповідь Кисла,60г 15 г 94,4г 0,896л 2,925г 60 г, недостатньо 7 8 9 10 11 12 28,7г 19,6г 1моль 3,5 г натрій гідрогенсульфіду 240 г кислої солі 6 кг натрій гідрогенсульфату Підсумки уроку. Сьогодні на уроці: Я дізналася (дізнався)… Я навчився (навчилася)… Мене здивував той факт…
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |