Головна » Хімія |
Мета уроку: вивчити фізичні та хімічні властивості сульфатної кислоти; ознайомити учнів зі специфічними властивостями концентрованої сульфатної кислоти; повторити правила ТБ при роботі з кислотами; показати значення сульфатної кислоти; продовжити розвивати навички складання електронного балансу та йонних рівнянь реакцій; виховувати бажання вивчати хімію з метою використання знань у повсякденному житті Обладнання: ПСХЕ, таблиця розчинності, ряд активності металів, презентація PowerPoint Реактиви: сульфатна кислота, вода. Хід уроку І. Організація класу Слайд 1На екрані три личка-смайлика. Перше – веселе, дотепне, йому все цікаво, все зрозуміло. Настрій чудовий. Друге – серйозне, щось зрозуміло, щось ні. Настрій так собі. Третьому нічого не зрозуміло, не цікаво. Настрій поганий. Тож прислухайтесь до своїх почуттів! Як настрій? Якщо настрій чудовий – починаємо. Слайд 2 Девіз уроку: «Одягати, годувати та допомагати людям по господарству – одне з найважливіших завдань хімії» ІІ Актуалізація опорних знань Слайд 3 «Експрес – тести» 1.Укажіть ряд сполук у якому лише оксиди: А)CaO, K2SO3 б)SO2, Na2O, Fe2O3 В)CO2, HCl, NaOH г)SiO2, CaBr2, Li2O 2.Укажіть сполуку, яка не належить до оксидів: А)SO2 б)H2SO4 в)H2O г)MgO 3. Укажіть формулу кислотного оксиду: А)K2O б)CaO в)CO2 г)Al2O3 4.Укажіть ряд сполук у якому лише трьохосновні кислоти: А)H3AsO4, H3PO4, H3PO3 Б)H2S, H2SO3, HBr В)H3PO4, HCl, H2SO4 г)HF, H3AsO4, H2S 5. Укажіть класифікаційну приналежність сполуки N2O5 А)оксигеновмісна кислота б) основний оксид В)кислотний оксид г)амфотерний оксид 6.Укажіть формулу оксиду, гідрат якого є сульфатною кислотою: А)SO3 б)CO2 в)SO2 г)SiO2 7. Укажіть сполуки, які взаємодіють з водою: А)SO2 б)SiO2 в)NaCl г)CO2 8. Установіть відповідність: А)SO3 1) H2CO3 Б)CO2 2) HNO3 В)N2O5 3) H2SO3 Г)SO2 4) H2SO4 9. Формула вищого оксиду підгрупи халькогенів А)EO б)EO2 в)EO3 г)E2O5 10. Укажіть оксиди, які не взаємодіють з лугами: А)NO2 б)CO в)SO3 г)NO Слайд 4 Перевірка здійснюється через проектування правильних відповідей на екран. Прийом «взаємоперевірка» ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів Шановні друзі, щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку потрібно відгадати вміст даної скриньки, де знаходиться відома вам речовина. Слайд 5 Щорічно виробництво цієї речовини перевищує 100 млн. тонн Слайд 6 тема уроку та завдання ІV. Вивчення нового матеріалу Запишіть структурну та молекулярну формулу цієї речовини, визначте ступені окиснення елементів у ній. Про фізичні властивості сульфатної кислоти читаємо на ст..65 (напишіть на дошці процес розкладу кислоти.) Слайд 7 (відео) ДемонстраціяВиділення теплоти при розчиненні кислоти у воді Хімічні властивості кислот ми вчили у 8 та 9 класах Слайд 8 Користуючись схемою складіть рівняння реакцій, що характеризують відомі вам властивості сульфатної кислоти Дисоціація Що потрібно враховувати, щоб правильно скласти 4-5 рівняння реакції; А зараз прошу звернути увагу на екран Слайд 9 (відео) Демонстрація Взаємодія концентрованоїсульфатної кислоти з міддю Що спостерігаємо? Що свідчить про те що реакція відбувається?(виділення газу, зміна забарвлення розчину) Сульфатна концентрована кислота по особливому взаємодіє з металами При взаємодії концH2SO4з металамиутворюється три продукти реакції: Сіль, сполука сульфуру(ст.. ок. -2, 0, +4) та вода. Чим активніший метал, тим на більше одиниць зміниться ступінь окиснення Слайд 10 Мет + H2SO4(конц) =Мет2(SO4)х + SO2+Н2О S H2S H2SO4(конц)пасивує на холодіFe, Al, Cr H2SO4(конц)не реагує з Рt, Au Слайд 11 Дописати рівняння реакцій і урівняти методом електронного балансу Na+H2SO4(конц)= … +H2S +… Zn + H2SO4= … +S + … Ag + H2SO4(конц)= … + SO2+ … Ag + H2SO4(розб) = …
Слайд 12 Сульфатна кислота дуже сильний окисник і при нагріванні окиснює навіть деякі неметали Урівняти реакції методом електронного балансу 2H2SO4(конц) +С =CO2 +2SO2+ Н2О 3H2SO4(конц) +2Р = SO2 +2Н3РО4 2H2SO4(конц) + S =3SO2 +2Н2О
Презентація застосування H2SO4
VI Домашнє завдання вивчити п.9, завдання 87 ст. 71 Слайд 13 V Підбиття підсумків уроку Чим відрізняється взаємодія концентрованої і розведеної сульфатної кислоти з металами? Оголошення оцінок Слайд 14смайлики Хотілося б дізнатися з яким смайликом ви ототожнюєте свої відчуття зараз. Чому?
Опорний конспект для учнів Слайд7Користуючись схемою складіть рівняння реакцій, що характеризують відомі вам властивості сульфатної кислоти H2SO4 H2SO4+ H2SO4+ H2SO4+ H2SO4+ Слайд 8 Мет + H2SO4(конц) =Мет2(SO4)х + SO2(S,H2S)+Н2О
H2SO4(конц)пасивує на холоді Fe, Al, Cr H2SO4(конц)не реагує з Рt, Au Слайд 9Дописати рівняння реакцій і урівняти методом електронного балансу Na+H2SO4(конц)= … +H2S +… Zn + H2SO4= … +S + … Ag + H2SO4(конц)= … + SO2+ … Ag + H2SO4(розб) = … Слайд 10Сульфатна кислота дуже сильний окисник і при нагріванні окислює навіть деякі неметали Урівняти реакції методом електронного балансу H2SO4(конц) +С =CO2 +SO2+ Н2О H2SO4(конц) +Р = SO2 +Н3РО4 H2SO4(конц) + S = SO2 +Н2О VI Домашнє завдання вивчити п.9, завдання 87 ст. 71
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |