Головна » Хімія |
Цілі уроку: 1 освітня: узагальнити й систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні рівняння; активізувати пізнавальну активність, зацікавленість учнів у вивченні предмета шляхом упровадження інноваційних технологій; 2 розвиваюча: продовжити розвивати вміння розв'язувати задачі на закон збереження маси речовини та обчислення відносної молекулярної маси речовини; формувати вміння раціонально використовувати час, швидко й зосереджено працювати над завданнями; 3 виховна: виховувати культуру спілкування, з повагою ставитися до думки однокласника, сприяти формуванню активної життєвої позиції. Тип уроку: узагальнення і систематизації та поглиблення знань, умінь і навичок. Форма уроку: урок –змагання з елементами гри. Методи навчання: інтерактивні, частково-пошукові, пояснювально-ілюстративні, практичні, розв’язування вправ, репродуктивні. Форми роботи: групова робота, фронтальна, дидактична гра «Слідство ведуть юні хіміки», хімічні загадки; кросворди, вправи «Хто швидше», «Лабіринт», робота біля дошки. Обладнання: Періодична таблиця хімічних елементів, картки у вигляді презентації, завдання на дошці, ноутбук. План уроку 1. Організаційний момент (1 хв) 2. Мотивація навчальної діяльності (3 хв) 3. Актуалізація опорних знань (8 хв) 4. Основна частина уроку-гри (30 хв) 5. Підбиття підсумків уроку (2 хв) 6. Домашнє завдання (1 хв)
Девіз уроку: Все знают и все понимают только дураки и шарлатаны. Чехов Антон Павлович І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Слово вчителя: Ми з вами закінчуємо вивчати першу тему Ця тема дуже важлива для вас, оскільки є основою для подальшого вивчення предмета. Ті знання, які ви отримали, наскільки добре навчились їх застосовувати, від цього залежить те, як ви оволодієте системою сучасних хімічних знань. Я пропоную поділитися на дві команди «Елементи» і «Сполуки» та протягом уроку визначити значення тих і інших для хімічної науки. ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Для того щоб почати наш урок, а саме попасти до країни в якій живуть два народи «Елементи» і «Сполуки» нам потрібно знайти ключ, який зашифровано у вигляді тестів. Обравши правильну відповідь на кожне запитання ми отримаємо ключове слово: ВПЕРЕД.
Знайдіть просту речовину: а). Вода; б). Сіль; в). Алмаз. У якому випадку мова йде про хімічне явище: д). Утворення інею; п). Гниття дерева; ж). Кування металу. Який запис позначає найбільше число молекул кисню: е). 2O2; з). 3O; і). O; к). O2. Визначте валентність Фосфору у сполуці РН3: л) I; м) II; р) III; н) IV. Чиста речовина складається з атомів: е). Одного й того ж хімічного елемента; о).різних хімічних елементів; с).або одного й того ж хімічного елемента, або з різних елементів. Визначте правильне твердження щодо молекули води: т) містить два атоми Гідрогену і два атоми Оксигену; у) складається з одного атома Гідрогену і двох атомів Оксигену; д) складається з двох атомів Гідрогену та одного атома Оксигену; ф) складається з двох атомів одного хімічного елемента. Клас поділимо на дві команди. Кожна команда обирає учня-консультанта, який виконує роль капітана. Відповідь гравців оцінює журі. За кожну правильну відповідь 1 бал. Кожна команда готує маршрутний лист, у який заносяться бали її учасників. ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ А. По черзі кожна команда дає визначення тиким поняттям:
Б. 3а допомогою періодичної системи хімічних елементів визначте відносну атомну та молекулярну масу кожної сполуки та розмістити їх у порядку зростання: Са, СO2, Н2, Nа20, Н2SO4,CaCO3.
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ Учасники нашого уроку опинилися в царстві «Хімічних речовин».Загальна кількість жителів хімічних елементів у царстві – 110, вони розташовані у періодичній системі Д.І. Менделеєва та більш чисельна група жителів хімічні сполуки, їх в неорганічній хімії близько одного мільйона. Як на вашу думку пов’язані хімічні елементи та сполуки? Розрізняти прості та складні речовини нам допоможе завдання «Лабіринт», увійшовши з одного кінця треба вийти з іншого, по діоганалі ходити не можна, треба використовувати клітинки простіх речовин.
Через країну протікає річка,яка розділяє сполуки та елементи. Подолати ії важко, адже вона населена ненажерливими піраньями. Перейти ії можна по валунам правильно обравши їх, тобто склавши хімічну формулу за валентністю та навпаки правильно визначивши валентність за формулою. Одна невірна відповідь і вас з’ідять піраньї. Бажаю успіхів. Команда Елементи
команда Сполуки Далі на своєму шляху ми зустрічаємо великі скелі, а серед них велику, глибоку печеру. Допитливість перемогла обережність, ми спустились у печеру – це виявилась лабораторія алхіміка. Алхіміки в царстві за десятиріччя роботи встигли отримати багато нових, корисних речовин, але через неуважність переплутали усі свої розрахунки і не знають тепер, як обраховувати масову частку елемента. Селянам необхідно вносити добрива які містять найбільше йонів К+. Допоможіть обрати серед наявних добрив: К3PO4, К2SO4, КNO3, використавши формулу обчислення масової частки елемента у сполуці. , де п — число атомів елемента в молекулі; Ar — відносна атомна маса елемента; Мr -— відносна молекулярна маса сполуки. Правильна відповідь: К3PO4.
Ми підійшли до глибокої ущелини, населеної отруйними зміями. Через неї перекинутий місток, який опускається системою противагів. Як тільки мандрівник ступає на місток, він повинен розставити коефіцієнти в рівнянні, щоб зберегти рівновагу, згідно закону збереження маси речовин.
Завдання команди Елементи Завдання команди Сполуки
K + O2 = K2O; 1. Na2O + H2O = NaOH;
Пройшовши глибоку ущелину піднімаємось на галявину і побачили там будівельників, які розшифровували креслення. Раніше будівельники не зустрічалися з хімічною мовою, тому не змогли розшифрувати, що було там написано. Допоможіть будівельникам і пригадайте хто написав ці строки. Для того щоб прочитати зашифрований вірш, треба із назви хімічного елемента взяти букву, порядковий номер якої вказан в лапках поряд зі знаком цього елемента.
¦Na(4)Be(2)V(1) Be(2) ¦¦li(4)C(2)¦ ¦Si(1)Na(3)B(2)O(5)N(1)He(2)¦ ¦Cd(3)N(1)Li(2)Cu(3)Rb(1)¦ ¦Es(4)O(4)Cu(4)O(1)C(1)Si(2)I(1)¦. Відповідь: Реве та стогне Дніпр широкий. Т.Г. Шевченко
От ми і підходить до закінчення наша подорож. Сьогодні на уроці ви розкрили багато таємниць країни хімічних сполук і елементів, розв’язували задачі, відповідали на запитання і вам отримані знання у майбутньому знадобляться при подальшому вивченні хімії. Хай щастить вам, друзі, на цьому шляху!
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Підводячі підсумки слід відповісти на проблемне питання уроку Як на вашу думку пов’язані хімічні елементи та сполуки? Вчитель підраховує бали в маршрутних листах і визначає команду яка перемогла.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1 Повторити вивчений матеріал з теми. 2 Підготуватися до тематичного оцінювання. 3 Скласти кросворд з використанням хімічних понять. Використана література: 1. Курганский С.М. Интеллектуальные игры по химии.- М.:5 за знания, 2006.-208с.- (Методическая библиотека). 2. Попель П„ Ерикля Л. Хімія: Підручник для 7 класу. — К.: Видавничий центр «Академія», 2007. — С. 98. 3. І. Ю. Старовойтова, О.В. Люсай Усі уроки хімії. 7 клас. – Харків. Основа. 2007.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |