Головна » Історія України |
Мета уроку. Перевірити рівень засвоєння учнями матеріалу даної теми; повторити основні положення теми; розвивати вміння аналізувати, працювати в групах; виховувати інтереси до минулого, почуття патріотизму, національної гідності. Тип уроку. Повторювально-узагальнюючий. Обладнання. Настінна мапа, ілюстрації підручника, уривки з художньо-історичних творів, ТЗН.
Хід уроку.
Організаційна частина уроку. Учні розділено на 4 групи. На партах картки оцінок II. Актуалізація опорних знань. Словникова робота: Історія, нумізматика, боністика, археологія, регент, дружина, полюддя, феод, язичництво, тріумвірат, реформа, Куявія, Славія. Хронологічний диктант: заснування Києва (к.Vст.) початок правління Олега (882 р.) повстання древлян, що привело до загибелі князя Ігоря (945 р.) хронологічні рамки регентства Ольги (945-964 рр..) останній рік князювання Святослава (972 р.) хрещення Русі (988 р.) князювання Ярослава Мудрого (1015 – 1054 рр..) Любецький з’їзд (1097 р.) Переможні походи Володимира Мономаха проти половців (1111 р.) запрошення киянами на князівський престол Володимира Мономаха (1113 р.) «Вгадай хто?» Хто першим з князів Київської держави прийняв християнство? Кого нащадки називають Віщим? Регент Київської Русі. Кого М.С.Грушевський, відомий історик, назвав козаком Київської Русі? Хто створив збірку законів «Руська правда»? Кого називають Великим князем? Автор «Повчання дітям». Бесіда Учитель. Здійснимо подорож у минулі часи початку та розвитку цієї держави. Згадайте, які племена стали пращурами українського народу? ІІІ. Робота у групах.
Розв’язування кросвордів. Кросворд №1
Багаті й значні русичі. Відповіді: 1. Бояри. 2. Фреска. 3. Мозаїка. 4. Софія. 5. Бібліотека. 6. Анна. 7. Правда. Ключове слово – Ярослав.
Кросворд №2
Одне зі слов’янських племен, що проживало вздовж середньої течії Дніпра. Відповіді: 1. Поляни. 2. Печеніги. 3. Борисфен. 4. Батий. 5. Ярослав. 6. Дружина. Ключове слово – Нестор
Робота біля настінної мапи. Дати характеристику географічного положення Київської Русі? Робота з криптограмами. 1) Імена яких київських князів, зашифрованих у криптограмі. 26, 22, 25 (Кий ) 32, 41, 23, 43 (Ігор) 23, 72, 64, 41, 11 (Ольга) 51, 32, 43 (Дір)
2) Товари, якими торгувала Київська Русь (експорт, імпорт). 82, 61, 51 (мед) 14, 24, 63, 43, 23 (хутро) 44, 23, 31, 62 (шовк) 33, 23, 53, 73, 51 (посуд) Перевірка знань з теми «Культура Київської Русі» (робота біля дошки). Встановити відповідність.
Завдання супергри. Археологи знайшли обгорілу записку, текст якої потрібно відновити та дати відповіді на питання. Про яке місто йде мова в записці?
ІV. Підсумок уроку. Заповніть пропуски в таблиці (с. 15 повного курсу історії України) Учні, підсумовуючи знання з вивченої теми «Київська Русь», роблять висновок, в чому історичне значення Київської Русі. Працюють біля дошки і роблять записи в зошит. Утворення Київської держави сприяло розвитку східнослов’янських племен і утворення трьох держав: України, Білорусії, Росії. V. Оцінювання учнів. I місце: 10 - 12 6. – 3 учні, 7-9 6. – 2 учні, останні — за тестами. II місце: 10-12 б. – 2 учні, 7-9 б. – 3 учні, останні – за тестами. III місце: 10-11б. – 1 учень, 7-9 б. – 4 учня, останні – за тестами. IV місце: 10 б. – 1 учень, 7 - 9 б. – 4 учня, останні – за тестами.
Х. Домашнє завдання. § 19, підготуватися до письмової роботи.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |