Головна » Історія України |
МЕТА: схарактеризувати особливості Української революції в умовах війни з радянською Росією; Навчально-методичне забезпечення. 1.Я.Грицак. Нарис історії України. 2.І.Нагаєвський. Історія Української держави ХХ століття. 3.ІУ Універсал Центральної Ради. 4.Карта. Атласи. 5.М.Щербак. Герої Крут. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Вид заняття: дослідження історичних документів. Епіграф. Хто вмирає в боротьбі – в серцях живе повіки! В.Симоненко План. 1.Наступ радянських військ в Україну. 2.ІУ Універсал Центральної Ради. 3.Бій під Крутами. І. Мотивація навчальної діяльності учнів. Вчитель. Тема "Українська революція" охоплює значний період, бо державотворчий процес в Україні проходив складно і поетапно. Сьогодні на уроці ми познайомимось із знаменним і водночас, трагічним етапом боротьби українського народу. Знаменним тому, що ,нарешті, було проголошено незалежність України, а трагічним, бо на алтар цієї незалежності і самостійності було покладено найдорожче – сотні юних полум’яних життів героїв Крут. Ви спробуєте дати свою оцінку подіям, висловити свою точку зору, відстояти свою позицію. Працювати будете в групах, кожна з яких мала випереджувальне завдання. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів. Історична розминка на основі технологій "мікрофон " та "закінчи речення". Вчитель дає запитання учням: Коли було проголошено І Універсал? 10) Суть його полягала в тому… 11) Коли більшовики захопили Харків? 12) 9 грудня в Харкові відбувся…, який проголосив… ІІІ . Вивчення нового матеріалу. 1.Завдання для учнів І-ї групи: 1) Опрацювати матеріал у відповідному параграфі підручника по питанню: Наступ більшовицьких військ в Україну. 2) Встановити причини і привід війни. 3) Порівняти сили сторін: більшовиків і Центральної Ради. 4) На карті прослідкувати рух більшовицьких військ .Виконати завдання на контурній карті. ( Учні дають відповіді, розкриваючи питання: Наступ більшовицьких військ в Україну.) 2.Учні ІІ-ї групи досліджували історичний документ – ІV Універсал Центральної Ради. Завдання для цих учнів: На основі роботи з документом скласти Тези ІV-го Універсалу, оформити письмово. а) чи не було помилкових положень в цьому документі? б) чи не запізно прийняте рішення про проголошення незалежності? в) в чому полягає історичне значення ІV-го Універсалу? ( Учні дають відповіді на поставлені запитання ) 3. Учні ІІІ-ї групи працювали над питанням: "Бій під Крутами» Завдання для учнів: Прочитати про цей бій з додаткової історичної літератури. (Учні виступають з рефератами, повідомленнями, читають поезії про героїв Крут) Робота в парі. Учні-експерти (2 чол.) дають оцінку подіям, відповідаючи на питання: Що сталося, чому загинули сотні юних героїв? Чи не марною була їхня смерть? В чому полягає історичне значення битви? ІV. Підсумок уроку. Вчитель звертається до учнів з такими запитаннями: Що ви взяли для себе з уроку? Оцінювання роботи учнів. V. Домашнє завдання. Скласти твір-мініатюру «Герої-крутяни в наших серцях»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |