Головна » Історія України |
Мета: повторити поняття « культура», галузі культури, з*ясувати основні досягнення в таких галузях, як архітектура, образотворче мистецтво, музика, виховувати повагу до діячів та пам*яток культури, розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою, картою, в групах, заповнювати таблиці, вибирати головне, застосовувати набуті знання, розвивати творчі здібності. Тип уроку: комбінований ХІД УРОКУ І. Організаційна частина: Аутотренінг( створення робочого настрою та позитивних емоцій) ІІ. Актуалізація опорних знань. Гра « Як Попелюшка» Із списку слів вибрати ті слова, що відносяться до теми «Культура». Пояснити. Слова: релігія, повстання, панщина, козак, вертеп, культура, фільварок, освіта, Петро Могила, інтермедії, Берестейська унія, Києво- Могилянська академія. 2. Гра « Впізнай героя» Впізнати героя по портрету, вказати біографічні данні(.П.Могила) Зачитати сенкан. 3. Експрес-контроль: «так»- «ні». Взаємоперевірка Учні відповідають на питання у зошитах. Після закінчення роботи сусіди по парті обмінюються зошитами, перевіряють правильність виконання роботи і виставляють бали ( 1 пит.- 0,5б). Королівський документ «Пункти для заспокоєння руського народу» повертав українцям та білорусам втрачені після Берестейської унії права Отримані бали записати в листок оцінювання. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. ВІДЕО Учні переглядають відеофрагмент (3 хвилини) і мають визначити, про які галузі культури в ньому йде мова.Такі галузі культури ми будемо вивчати на цьому уроці. ІУ. Представлення теми та навчальних цілей У. Вивчення нового матеріалу. Проблемне питання: « Період другої половини ХУІ – першої половини ХУІІ століть називають періодом національно – культурного відродження в Україні». Свою позицію обгрунтувати.
Аналітичне дослідження тексту підручника. Робота у групах. Заповнення таблиці з пропусками «Розвиток містобудування, архітектури, образотворчого та музичного мистецтва» Учні об’єднуються у 3 групи, кожна з яких отримує завдання:
1-а група - «Архітектура та містобудування» 2-а група – «Образотворче мистецтво» 3-я група – «Музичне мистецтво»
Виступи груп. По ходу презентації географічні назви показувати на карті. Нові поняття записувати на дошці. Зробити висновки методом прес.
1-а група - «Архітектура та містобудування» 2-а група – «Образотворче мистецтво» 3-я група – «Музичне мистецтво»
Заповнена таблиця матиме такий вигляд: Характерні особливості та досягнення Зміна архітектурного образу старих міст Львова, Дрогобича, Кам’янця, Острога Перлиною українського образотворчого мистецтва є іконостас П’ятницької церкви, створений львівськими митцями у першій половині ХУІІ ст. З’явилися нові своєрідні жанри народної пісні – історичні думи, які виконували кобзарі у супроводі бандури, ліри, кобзи
УІ. Узагальнення та систематизація нових знань і умінь. Метод « Займи позицію» Проблемне питання: « Період другої половини ХУІ – першої половини ХУІІ століть називають періодом національно – культурного відродження в Україні». Свою позицію обгрунтувати.
Отримані бали записати в листок оцінювання. УІІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія. Метод «Рюкзак» УІІІ. Інструктаж із виконання домашнього завдання - опрацювати текст § 9-14,підготуватися до контрольної роботи.
1.Зміна архітектурного образу старих міст...................................... ....................................................... 2.Нові міста:……………………............................... 3.Будівництво міст поблизу замків, валів та оборонних споруд для......... ........................ 4.Основу оборонної архітектури складають…………………………. 5.Поєднання рис оборонної та палацової архітектури у замках ……………………. 6.Найбільш відомими замковими архітекторами того періоду були ……………………………………………. 7.Широке використання дерева в………………………. 8.Використання каменю в …………………………………………………. 9.Збільшення кількості костьолів на................................................ 10.Набуття культовими спорудами рис........................................ 1.Перлиною українського образотворчого мистецтва є................................. ..............................................., створений львівськими митцями у першій половині ХУІ ст. 2.До шедеврів українського мистецтва належить......................……………., ікони для якого малювали ................……………….. та Микола Петрахнович. 3...........................……. була ікона Святого Миколая з церкви Святого Миколая Набережного 4.Активно розвивався...................................................................... 5.Видатними пам’ятками портретного живопису доби стали портрети «Невідомий у червоній шубі»,...та…………………….......................... 6.Композиції «Рокош під Сандомиром» та «Бій під Клушино» є зразками ..................................................................................... 7.«Анфологіон» (1619) - ………………………………………. 8.Гравюри, присвячені світським сюжетам, вперше було використано для ілюстрування ................................................................................................................... 9.Найвідомішим гравером періоду називають майстра....................... 10.Найкращими його роботами були ................................................... ……………………………… 1.З’явилися нові своєрідні жанри народної пісні –...................................., які виконували кобзарі у супроводі.......................................................... 2.Музичну освіту можна було здобути................................................. ………………………………….. 3.Багатоголосий спів без супроводу, поширений у другій половині ХУІ ст. був затверджений ………………………................................ 4.Виникнення нових жанрів світської музики -……………….. …………………………………………………………………. 5.Удосконалюється................................................................................ 6.Військова музика – різновид ………………………, який особливо шанували……………………….. 7.Військові музики грали .............................................................. …………………………………… 8.Для виконання військової музики використовувалися......................................……………………..
Експрес-контроль: «так»- «ні». Взаємоперевірка ( 1 пит.- 0,5б). 1.Королівський документ «Пункти для заспокоєння руського народу» повертав українцям та білорусам втрачені після Берестейської унії права 2.Навчання у Києво-Могилянській академії тривало 10 років. 3.Митрополит Петро Могила походив з польського шляхетського роду 4.У 1632 році він був обраний київським митрополитом 5.Своїм духовним вчителем Петро Могила вважав константинопольського патріарха 6. Київська братська школа була утворена у 1627 році 7.Її першим ректором став Йов Борецький 8.Києво-Могилянською академією стала називатися з 1647 року Лаврська школа 9.Основним осередком книговидання на Україні кінця ХУІ – першої половини ХУІІ ст. стала друкарня Києво-Печерської лаври 10.Перша книжка, видана Лаврською друкарнею у 1616 році, носила назву «Часопис» 11.Найвизначнішою працею з мови того періоду вважалася «Граматика» Івана Федоровича 12.Вертеп – це мандрівний ляльковий театр, що набув поширення у першій половині ХУІІ ст.
Експрес-контроль: «так»- «ні». Взаємоперевірка ( 1 пит.- 0,5б). 1.Королівський документ «Пункти для заспокоєння руського народу» повертав українцям та білорусам втрачені після Берестейської унії права 2.Навчання у Києво-Могилянській академії тривало 10 років. 3.Митрополит Петро Могила походив з польського шляхетського роду 4.У 1632 році він був обраний київським митрополитом 5.Своїм духовним вчителем Петро Могила вважав константинопольського патріарха 6. Київська братська школа була утворена у 1627 році 7.Її першим ректором став Йов Борецький 8.Києво-Могилянською академією стала називатися з 1647 року Лаврська школа 9.Основним осередком книговидання на Україні кінця ХУІ – першої половини ХУІІ ст. стала друкарня Києво-Печерської лаври 10.Перша книжка, видана Лаврською друкарнею у 1616 році, носила назву «Часопис» 11.Найвизначнішою працею з мови того періоду вважалася «Граматика» Івана Федоровича 12.Вертеп – це мандрівний ляльковий театр, що набув поширення у першій половині ХУІІ ст.
Експрес-контроль: «так»- «ні». Взаємоперевірка ( 1 пит.- 0,5б). 1.Королівський документ «Пункти для заспокоєння руського народу» повертав українцям та білорусам втрачені після Берестейської унії права 2.Навчання у Києво-Могилянській академії тривало 10 років. 3.Митрополит Петро Могила походив з польського шляхетського роду 4.У 1632 році він був обраний київським митрополитом 5.Своїм духовним вчителем Петро Могила вважав константинопольського патріарха 6. Київська братська школа була утворена у 1627 році 7.Її першим ректором став Йов Борецький 8.Києво-Могилянською академією стала називатися з 1647 року Лаврська школа 9.Основним осередком книговидання на Україні кінця ХУІ – першої половини ХУІІ ст. стала друкарня Києво-Печерської лаври 10.Перша книжка, видана Лаврською друкарнею у 1616 році, носила назву «Часопис» 11.Найвизначнішою працею з мови того періоду вважалася «Граматика» Івана Федоровича 12.Вертеп – це мандрівний ляльковий театр, що набув поширення у першій половині ХУІІ ст.
Експрес-контроль: «так»- «ні». Взаємоперевірка ( 1 пит.- 0,5б). 1.Королівський документ «Пункти для заспокоєння руського народу» повертав українцям та білорусам втрачені після Берестейської унії права 2.Навчання у Києво-Могилянській академії тривало 10 років. 3.Митрополит Петро Могила походив з польського шляхетського роду 4.У 1632 році він був обраний київським митрополитом 5.Своїм духовним вчителем Петро Могила вважав константинопольського патріарха 6. Київська братська школа була утворена у 1627 році 7.Її першим ректором став Йов Борецький 8.Києво-Могилянською академією стала називатися з 1647 року Лаврська школа 9.Основним осередком книговидання на Україні кінця ХУІ – першої половини ХУІІ ст. стала друкарня Києво-Печерської лаври 10.Перша книжка, видана Лаврською друкарнею у 1616 році, носила назву «Часопис» 11.Найвизначнішою працею з мови того періоду вважалася «Граматика» Івана Федоровича 12.Вертеп – це мандрівний ляльковий театр, що набув поширення у першій половині ХУІІ ст.
Експрес-контроль: «так»- «ні». Взаємоперевірка ( 1 пит.- 0,5б). 1.Королівський документ «Пункти для заспокоєння руського народу» повертав українцям та білорусам втрачені після Берестейської унії права 2.Навчання у Києво-Могилянській академії тривало 10 років. 3.Митрополит Петро Могила походив з польського шляхетського роду 4.У 1632 році він був обраний київським митрополитом 5.Своїм духовним вчителем Петро Могила вважав константинопольського патріарха 6. Київська братська школа була утворена у 1627 році 7.Її першим ректором став Йов Борецький 8.Києво-Могилянською академією стала називатися з 1647 року Лаврська школа 9.Основним осередком книговидання на Україні кінця ХУІ – першої половини ХУІІ ст. стала друкарня Києво-Печерської лаври 10.Перша книжка, видана Лаврською друкарнею у 1616 році, носила назву «Часопис» 11.Найвизначнішою працею з мови того періоду вважалася «Граматика» Івана Федоровича 12.Вертеп – це мандрівний ляльковий театр, що набув поширення у першій половині ХУІІ ст.
Експрес-контроль: «так»- «ні». Взаємоперевірка ( 1 пит.- 0,5б). 1.Королівський документ «Пункти для заспокоєння руського народу» повертав українцям та білорусам втрачені після Берестейської унії права 2.Навчання у Києво-Могилянській академії тривало 10 років. 3.Митрополит Петро Могила походив з польського шляхетського роду 4.У 1632 році він був обраний київським митрополитом 5.Своїм духовним вчителем Петро Могила вважав константинопольського патріарха 6. Київська братська школа була утворена у 1627 році 7.Її першим ректором став Йов Борецький 8.Києво-Могилянською академією стала називатися з 1647 року Лаврська школа 9.Основним осередком книговидання на Україні кінця ХУІ – першої половини ХУІІ ст. стала друкарня Києво-Печерської лаври 10.Перша книжка, видана Лаврською друкарнею у 1616 році, носила назву «Часопис» 11.Найвизначнішою працею з мови того періоду вважалася «Граматика» Івана Федоровича 12.Вертеп – це мандрівний ляльковий театр, що набув поширення у першій половині ХУІІ ст.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |