Головна » Історія України |
Мета уроку: повторити та узагальнити матеріал, вивчений учнями з даної теми, підготуватися до тематичного оцінювання; розвивати в учнів уміння аналізувати, узагальнювати історичні факти, складати розповідь про історичні події, працювати з історичною картою; удосконалювати навички роботи в групах; виховувати в учнів інтерес до історії свого народу. Обладнання: підручник, історична карта, картки з текстами завдань, історичний атлас з історії України для 7-го класу, різнорівневі завдання. Тип уроку: урок узагальнення. Форма проведення: урок – гра. Організаційний момент Ми з вами пройшли довгий шлях з історії Київської держави. Сьогодні почнемо подорож у зворотний бік і підемо „ Стежинкою Київської Русі ”, на якій князі – правителі цієї держави – залишили завдання для вас, подорожуючих учнів. Назви турів Перший тур – Відгадай загадку. Другий тур – Весела абетка. Третій тур – Життєпис династії Рюриковичів. Четвертий тур – Складіть схему. П’ятий тур – Історична казка. Шостий тур – Плутослови. Сьомий тур – Історична карта. Восьмий тур – Історичний диктант. Перший тур. Відгадай загадку. Для кожної команди пропонується по дві загатки. Загадка для першої команди. Князь відомий на Русі, Хоч варяг не руський я, А помер тому, що укусила (Так гласить легенда) Хто б ви думали – змія.
А я собі смерть знайшов, Коли на древлян пішов. Вони мене до вершин дерев прив’язали, Пустили дерева й мене розідрали.
Загадки для другої команди. Чоловіче любий, чоловіче милий, Не піднять тебе з могили, На жаль не піднять, Та все ж мушу я повстанців покарать. Як сказала так і покарала, Живцем в землю закопала Старостів від князя Мала. Правда, кажуть, я їх по іншому провчила, В лазні чистих їх спалила.
Красним сонечком мене народ прозвав, У казках, легендах і билинах оспівав, Поділив усю країну я на 8 округів. На чолі яких поставив я своїх синів. А крім того, знищив я поганство, Замість нього запровадив християнство. Загадки для третьої команди. І не сміли більш киян тривожить печеніги, Припинились їх страшні, кривавії набіги. А на тому місці, де вдалося ворога здолать. Я велів собор величний збудувать.
Як сестрицю рідну звали Тих братів, що Київ заснували? Другий тур. Весела абетка. Завдання цього конкурсу – повторити основні поняття й терміни з теми. Учитель вимов- ляє будь – яку літеру алфавіту, а учні у відповідь називають з цієї літери якийсь історичний термін чи поняття, що починається з цієї літери, після чого говорять, що вони означають. Відповідає та команда, у якої швидше буде готова відповідь. За кожний правильний термін команда отримує 1 бал. Тривалість гри – 5 хв. Перша команда - літера К. Друга команда - літера С. Третя команда – літера М. Третій тур. Життєпис династії Рюриковичів. Завдання цього конкурсу – скласти історичний портрет діяча за такими пунктами плану: а) рік народження; б) місце народження; в) рік смерті; г) роки правління; д) батько; е) мати; є) шлюб; ж) діти; з) титул; и) внутрішня політика; й) зовнішня політика; к) історич – не значення діяльності; л) оцінка діяльності сучасниками та нащадками. Перша команда – Володимир Великий, друга команда – Ярослав Мудрий, третя команда – Анна, дочка Я. Мудрого. Четвертий тур. Складіть схему. Для участі в цьому конкурсі запрошуються по одному представнику від кожної команди. Вони мають скласти на дошці схему за певною темою. Перша команда - „ Політичний устрій Київської Русі ”. Друга команда - „ Соціальна структура Київської держави ”. Третя команда - „ Господарство Київської Русі ”. Завдання виконується 5 – 6 хв. Максимальна оцінка – 6 балів. П’ятий тур. Історична казка. Кожній команді пропонується ілюстрація. Завдання учнів скласти розповідь про розвиток господарства в Київській Русі. Для підготовки завдання надається 2 хв. Від команди виступає один учень, решта мають право на доповнення. Максимальна оцінка за цей конкурс – 6 балів. Репродукція для першої команди. Репродукція для другої команди.
Репродукція для третьої команди. Шостий тур. Плутослови. Розшифрувати та пояснити значення слова. Підготовка – 1 хв. Максимальна оцінка – 6 балів. Перша команда: А Н В И Р Г; В Ї И К; А Н О К І. Друга команда: І Ш О Р Г; П О К С И П Є; Е Ч І В. Третя команда: Н О К А З; И Д Р Е М С; С О Н Т Е. Сьомий тур. Історична карта. 1. Завдання для першої команди. Показати на історичній карті столицю Київської Русі. 2. Завдання для другої команди. В якому місті приймав обряд Хрещення Володимир Великий? Показати це місто на карті. 3. Завдання для третьої команди. Показати на карті водний шлях через Київську Русь „ із варяг у греки ”. Восьмий тур. Історичний диктант. В якому році було прийнято християнство? Підсумки уроку Виставлення оцінок за урок
Домашнє завдання. Підготуватися до уроку тематичного оцінювання за темою „ Київська Русь наприкінці Х – у першій половині ХІ ст. ” Повторити § 6 – 9, с.57 – 98.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |