Головна » Геометрія |
Мета уроку: систематизувати знання учнів про правильні многокутники; удосконалювати навички застосування теоретичних знань на практиці, розуміти роль математики у практичному житті. Обладнання: мультимедійний проектор, моделі правильних многогранників, різноманітні гвинти і шурупи, вишиванки, дитяча мозаїка. Хід уроку 1.Перевірка домашнього завдання. 2. Вступне слово вчителя. - Діти, зверніть увагу, у мене на столі лежать різні предмети: гвинти, правильні многогранники, дитяча мозаїка, склянка меду. Що поєднує їх між собою? - Поверхня гвинта, мозаїка, бджолині стільники мають форму правильних многокутників. - Так, це правильно. Ви помітили, що правильні многокутники увійшли у різні сфери нашого життя. Тому урок ми присвячуємо саме цим фігурам. І назвемо його « Зоряний час правильних многокутників» А щоб ви були успішними на уроці, дотримуйтесь правила: Будьте У ВАЖНИМИ Д ИСЦИПЛІНОВАНИМИ А КТИВНИМИ Ч ЕСНИМИ А ЗАРТНИМИ .
3.Теоретична розминка - Дайте визначення правильного многокутника. - Яке найменше число можна поставити замість «много»? (Три). - Види правильних многокутників. - Властивості правильних многокутників. - Формули радіусів вписаного і описаного кола для правильного многокутника. « Впізнай мене» Встановіть вид даного правильного многокутника, якщо відомо величину його кута: а) 90°; ( квадрат); б) 60°; ( правильний трикутник); в) 135°; ( правильний восьмикутник); г)150° ( правильний дванадцятикутник). « Вірю – не вірю» - Чи вірите ви, що 1. Будь-який правильний многокутник є випуклим? (Так). 2.Будь-який випуклий многокутник є правильним? (Ні) 3.Многокутник є правильним, якщо він випуклий і всі його сторони рівні. ( Ні). 4.Трикутник є правильним, якщо всі його кути рівні. ( Так). 5.Будь-який рівносторонній трикутник є правильним. (Так). 6.Будь-який чотирикутник з рівними сторонами є правильним. (Ні). 7. Будь-який правильний чотирикутник є квадратом.(Так). ( Форма перевірки – самоконтроль)
Відновіть записи у таблиці.
Форма контролю – взаємоконтроль. Практична робота ( розв’язування прикладних задач) Клас ділиться на три групи,і кожна група отримує задачу. Задача №1. Квітник Навесні біля школи ми будемо робити квітник квадратної форми. Посадимо квіти. Спочатку висадимо нарциси по колу, яке можна вписати у квадратний квітник. Далі – тюльпани у формі квадрата, вписаного у коло. Скільки саджанців нарцисів і тюльпанів треба висадити, якщо розміри квітника 6 х 6 квадратних метрів. Вважати значення π≈3, √2≈ 1,4, Висаджувати квіти треба через кожні 20 см. Відповідь. 90 шт.,84 шт. Задача №2.Торт У кондитерському цеху спекли круглий торт, ра- діусом 18см. Для упаковки є два типи коробок: квадратної форми зі стороною 36 см, та форми правильного шестикутника зі стороною 20 см. У яку коробку треба помістити торт? Чи може це бути «шахтарський» торт? Відповідь. У квадратну. Ні. ( Шахтарський, як правило, у шестикутній коробці)
Задача №3. Стіл Кути квадратного листа фанери, довжиною 122 см зрізані так, щоб утворилась заготовка кришки стола, що має форму правильного восьмикутника. Знайти довжину сторони кришки стола. Відповідь. ≈ 50 см. Захист мультимедійних мініпроектів Геометрія бджолиних стільників. Підсумок уроку Учні перераховують усі галузі застосування правильних многокутників, про які згадувалось на уроці, роблять висновки.
Правильні многокутники З часів Піфагора відомі вони. У них рівні сторони, рівні кути. Зустрінемо в орнаментах і на паркетах, І у віршах відомих поетів. І навіть бджоли з ними працюють, І мед для здоров’я нам пропонують!
Домашнє завдання. № 203;№222,стор. 61, А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський «Геометрія-9».
Використана література В.В. Варданян «Задачи по планиметрии с практическим содержанием»,Москва «Просвещение». А.П. Ершова, В.В. Голобородько… «Геометрия-9» А.С. Зоря, С.М. Кіро «Про математику і математиків». Київ «Радянська школа», 1981 А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонский, М.С. Якир «Геометрия -9» О.В. Панишева «Математика в стихах», Волгоград 2009 Матеріали з Вікіпедії – вільної енциклопедії.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |