Головна » Географія

Зональні й азональні природні комплекси. Природні зони

МЕТА  УРОКУ:

 Освітня: Закріпити  поняття  «Природний комплекс», показати різноманітність природних зон, їх залежність від клімату.

Розвиваюча: формувати пізнавальну активність учнів; вміння самостійно здобувати знання; формування вмінь працювати з допоміжним матеріалом, атласами, підручником, аналізувати матеріал, створювати  нову інформацію.

Виховна: виховання відчуття відповідальності, формування комунікативних навичок, розвивати інтерес до географії.

УСТАТКУВАННЯ Й МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ: Підручники, атласи, настінна карта «Природні пояси та географічні зони», ватмани, фломастери, сторінки журналів,книжок з зображенням тварин та рослин, мультимедійний екран, електронна презентація.

ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА УРОКУ: Визначити основні принципи розміщення природних зон.

ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ:

1. Бліц-опитування: Назовіть всі визначення, або асоціації, які виникають у вас  при  понятті «природний комплекс»?

Всі  відповіді записуються на дошці – 3 хв.

Наприклад: компоненти, клімат, географічна оболонка, рослини, тварини, біосфера...

2.Прийом «гронування» - 3 хв.

Завдання: Встановити  зв’язки  між поняттями( використовуя вже набуті знання та досвід)

Учень біля дошки  з’єднує послідовно слова, поєднуя  їх логічно у гроно.

3.Проблемне питання: Чи можна на географічній широті побачити всі природні зони? – 2 хв. –Прийом  «Відстрочена відгадка».

На це питання  діти  зможуть відповісти наприкінці уроку.

4.Робота в групах по технології «Колаж»- створення  колажу з використанням вирізок, малюнків,описів на тему «Природні зони».

Завдання: Використовуя  Інформацію підручника, атласа за допомогою  інструктивної картки  дати характеристику однієї природної зони у формі «Колажу».Для цього використати малюнки. вирізки, описи і створити  плакат.

Розподілити  роботу в групі: пошук інформації, підбір вирізок, створення плакату,презентація  колажу.

 Кожна група отримує одну зону «Тундра, Мішані ліси, Степ.Пустеля. Висотна поясність»- 15 хвилин.

Для більш слабого класу можна використати  прийом «Мандрівка»  і діти працюючи з    підручниками та атласами  заповнюють таблицю:

5.Захист  колективної роботи- по 2 хвилини- 10 хвилин.

Завдання: презентувати свій колаж  класу              . Основну увагу приділити

взаємозв’язку між  компонентами природи  та оригінальності.

6. Рефлексія- 3 хв.

Гра: ЛОТО

Об’єднати Опис природної зони та назву:

А.Багато ягід:морошкі,голубіки,клюкви                                          1. Пустеля

Б.Поруч з ялиною, сосною ростуть береза,                                     2. Висотна

   бук, липа,дуб.                                                                                   поясність

В.Родючі грунти, багато гризунів                                                    3. Тундра                                                

Г.Рослинність  скудна,місцями відсутня                                       4.  Мішані ліси

Д.Тип рослинності залежить від висоти                                          5. Степ

Ж.Лемінг,песець біла куріпка

З. Скорпіон, черепаха, варан

І. Дрохва, байбак, лиса, жайворонок.                                                                                                                               

7. Оцінювання роботи  (самооцінка, взаємооцінка,оцінка вчителя)- 5 хв.

Проаналізувати свою активність та участь у групі та поставити  свою оцінку;

Поставити оцінки іншим  учасникам групи за учать у роботі над Колажем.

Підсумкову оцінку ви отримаєте від вчителя .

8. Підсумок  уроку:  «Смайліки»

Вискажіть свою думку  за допомогою «Смайліка»чи сподобався вам урок:

               Дуже сподобався

               Все добре!

               Сподобався,але  хочу знати більше

                 Не сподобався

9. Домашнє завдання – 2 хв.

Вивчити параграф.

Заповнити таблицю «Природні зони Саван, Екваторіальних вологіх лісів»

Створити Сенквейн на тему «Природні зони» з будь-якої обраної зони.

Навести приклади зміни природних зон під впливом господарчої діяльності людини.


Теги: Шкурідіна О.В., природні комплекси, природні зони
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 892/153


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar