Головна » Географія

Географічна гра «Загублений острів»

Мета: актуалізувати поняття «природний комплекс», «природна зона», «широтна зональність»; закріпити знання щодо особливостей прояву широтної зональності; розвивати інтерес  до вивчення географії, логічне мислення та  навички   прийняття рішень; сприяти формуванню світогляду та розуміння  взаємозв’язків та єдності компонентів природи; сприяти екологічному вихованню школярів.    

Хід роботи

 Гра розрахована на учнів 7-9 класів. Для участі в грі потрібно 4-5 команд по 4-5 осіб.

Учитель. Сьогодні ми  згадаємо основні географічні закономірності, кліматичні пояси та їх характеристику, природні зони, рослинний та тваринний світ різних куточків нашої планети. Під час гри ми навчимося використовувати набуті знання у практичній діяльності,  тому вам знадобляться знання з географії та навички у прийнятті рішень при  вирішенні проблем.

   Вбігає хлопчик. «Увага! Увага!  Негайно потрібна допомога! До нас дійшов сигнал SOS!    4 мандрівника, що вирушили з пункту за координатами 50°30?Пн. ш. 30°30?Сх.  д. не дають про себе знати. Мабуть, вони потрапили у  біду. Як їм врятуватись?  Як  дістатись до свого табору?»

 Учитель. Ви вже зрозуміли,що потрапили до служби порятунку Технічного ліцею, головне завдання якої рятувати людей, що потребують  нашої допомоги, і ми з вами не просто учасники гри, а члени рятувальної експедиції.

   На порятунок сьогодні відправляться 4 експедиції. Інформація про людей, що потребують допомоги,зашифрована в радіограмі. Керівники експедицій отримують цю радіограму, за якою  і мають визначити місцезнаходження наших туристів.

 Команди отримують конверт з радіограмою ( завдання №1, додаток1) для визначення місцезнаходження туристів.

Учитель. Виконавши завдання №1, ви дізнаєтесь місцезнаходження мандрівників і позначите ці місця на карті кольоровими стікерами.

Група, яка першою прийде на допомогу, отримає нагороду.

Розв’язавши географічну задачу завдання№1, учні визначать географічні координати місцезнаходження туристів.

Учитель. Нам вже відомо де знаходяться мандрівники, яких  шукаємо. Зараз представники груп отримують конверт з коротким описом місцевості, за яким повинні визначити   кліматичний пояс та  природну зону.

Представники команд отримують конверт з завданням №2 (додаток 2).

Учитель. Експедиції вже знають в якій природній зоні загубились люди. Але щоб допомога прийшла вчасно,  ми повинні  допомогти зорієнтуватись на місцевості,знати якої погоди слід очікувати, чи будуть опади, як знайти прісну воду, яким є рослинний та тваринний світ даної території.

Переходимо до виконання наступного завдання.

Команди отримують конверт з завданням №3 (додаток3)

Для виконання завдання №3 представники груп повинні самостійно відібрати малюнки, фотографії, кліматограми та описи,що характеризують природу даної місцевості. Оформити свою   роботу на ватмані так, щоб кожний малюнок відповідав одному з питань, що є в завданні №3. Кожна експедиція на столі має все необхідне для роботи: ножиці, клей, олівці тощо.   Даний матеріал вчитель готує заздалегідь.

  Учитель. На столі кожної експедиції є рюкзак з речами (додаток4). Ви повинні використати ці речі   відповідно до  природних умов, а також визначити які з них допоможуть вам          

-  зорієнтуватись на місцевості;

- дати сигнал sos;

- знайти їжу;

- укритись від небезпеки.

Для підготовки на виконання завдання відводиться 30 хвилин.

Заходить хлопчик. Увага! Увага! Центр просить подати інформацію про людей, що потребують допомоги!

Команди презентують свої роботи.  Оцінюються роботи не тільки за правильно підібрані малюнки, фотографії, правильно визначену температуру та кількість опадів за кліматограмою, а і за те, наскільки активні будуть всі члени команди,  чи правильно вони використають речі, що є в рюкзаку.

Учитель. Наша експедиція сьогодні пройшла успішно та результативно. Ми не тільки знаємо де загубились люди, а і в яких природних умовах вони зараз знаходяться, як їм знайти їжу та воду, як уберегтись від дикого звіра, сильного вітру чи зливового дощу. Ми всі працювали добре, тому заслуговуємо на винагороду.

Додаток1

Завдання№1

Група1

 Годинник мандрівника показує 16 год.15 хв., а в Києві в цей час 15 годин.  Полярну зорю він бачить під кутом 21°. Визначити географічні координати місцевості.

Група 2

Час на годиннику мандрівника відстає від Київського на 8 год. 16 хв., а Полярну зорю видно під кутом  50° до лінії горизонту.  Визначити географічні координати місцевості.

Група 3

Час на годиннику мандрівника показує 13год. 15 хв., а в Києві в цей час 15 год. 28 хв. Визначити географічні координати місцевості, якщо  Полярну зорю він бачить під кутом 2°.

Група 4

Час на годиннику мандрівників відстає від Київського на 24 хвилини, а Полярну зорю він бачить під кутом 10°. Якою буде географічна довгота та широта місцевості.

Додаток 2

Завдання №2

Група 1

Ви перебуваєте в місцині з нерівною  сухою землею та колючими кущами. Де-не-де тьмяніють кам’янисті ділянки, на яких зростають кактуси. Тут багато низьких сухих рослин і чагарників.  Ви помічаєте кілька птахів та змій, серед каміння видніються невеличкі нори. Дуже спекотно.

Група 2

Ви перебуваєте в густому лісі, де ростуть ялини, сосни та де-не-де берези. Пересуватися тут легко, адже зростання підліску стримують густо розташовані дерева, сухий ґрунт і каміння, а також опалі соснові голки, що вкривають землю.

Група 3

Вас оточує розкішна рослинність, всюди стоять розташовані ярусами дерева з високими кронами. Чути багатоголосі крики тварин. Повітря гаряче та вологе. Вам здається, що чути плескіт води, але нічого не видно крізь листя, бо дуже темно.

Група 4

Ви перебуваєте серед невеликих пагорбів, укритих сухою високою травою. Місцину оточують кілька неглибоких канав. Де-не-де зростають рідкі дерева. Повітря гаряче та сухе. На відстані видно стадо слонів.

Додаток 3

Завдання№3

Охарактеризуйте середовище за таким планом:

                   1.На яких материках можна потрапити в такі природні умови?

2. За кліматограмою визначте температуру та кількість опадів.

3. Охарактеризуйте рослинний та тваринний світ природної зони.

4. Визначте ступінь небезпеки для мандрівника ( чи легко знайти їжу та воду? яких тварин чи то рослин потрібно остерігатись?).

5. Використайте речі з рюкзака так, щоб вони допомогли зорієнтуватись на місцевості та вижити в даних умовах.

 Додаток 4

Речі для рюкзака

1. Парасолька

2. Дзеркало

3.Годинник

4. Окуляри

5. Простирадло

6. Поліетиленовий пакет

7. Цукерки

8. Голка і нитки.


Теги: Степаненко Н.В., природні комплекси, природні зони
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 523/156


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar