Головна » Географія |
Мета: проаналізувати взаємозв’язок між основними формами рельєфу і тектонічними структурами, визначити розташування в межах України основних орографічних одиниць України: низовин, височин, гірських пасом, найвищих точок рівнинної частини, Українських Карпат і Кримських гір; визначити особливості поширення основних типів і форм рельєфу України та своєї області; виховувати любов до рідного краю. Тип уроку: комбінований. Обладнання: фізична карта України, шаблон території України (окремо заготовлені тектонічні споруди України які учні прикріплять на шаблон та форми рельєфу), фотографії різних форм рельєфу (за умови наявності мультимедійного обладнання – презентація або слайд-шоу з краєвидами України, що ілюструють різні форми рельєфу), контурні карти, атласи, підручники. Колова діаграма форм рельєфу. Різнокольорові смайлики (зелений, жовтий, червоний у кожного учня) Географічна номенклатура: г. Могила-Мечетна, г. Камула, г. Берда, г. Бельмак -Могила, г. Говерла, г. Роман – Кош; Поліська, Придніпровська, Полтавська, Причорноморська, Північнокримська, Закарпатська низовини; Придніпровська, Приазовська, Волинська, Подільська, Хотинська, Передкарпатська, Донецька, Середньоросійська височини. Хід уроку. І. Організаційний момент. ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів. Мультимедійна презентація різних форм рельєфу України. Під час слайд-шоу вчитель читає вірш. Чудовий край, очей відрада! Все там живе: сади, ліси, Янтар і яхонт винограду, Долини, сповнені краси, Де оновитись серце раде; Все кличе мандрівця спочить, Коли між горами стрімкими, Над моря водами дзвінкими, Навиклий кінь його біжить, І в серці спокій та відвага, І хвиля зеленню кипить Навкруг бескидів Аюдага… (О. Пушкін) (Використано між предметний зв'язок: автор вірша? В кабінеті можна повісити портрет О. Пушкіна. Вчитель пропонує учням самостійно визначити тему уроку.) ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. На дошці – шаблон території України. Бесіда за опорними знаннями: а) Що називають рельєфом? б) Які форми рельєфу і як позначаються на карті? в) Які ви знаєте рельєфоутворюючі сили? г) Назвіть найбільші тектонічні структури на території України? Завдання для учнів: Прикріпіть тектонічні структури на шаблон України. ІV. Вивчення нового матеріалу. Розповідь вчителя. Геоморфологія – наука про рельєф Землі, його походження, просторові, генетичні та історичні закономірності будови та розвитку. Питання до учнів: які форми рельєфу переважають на території України? Форми рельєфу України «Географічний практикум» а) робота з контурною картою (нанесення форм рельєфу на контурну карту); б) вчитель – учень: вчитель на фізичній карті показує найвищі точки форм рельєфу, учні позначають їх на контурній карті. (Говерла, Роман – Кош, Берда). Завдання для учнів: прикріпіть на шаблоні України форми рельєфу, що відповідають певним тектонічним структурам та зробіть висновок про взаємозв’язок тектонічної будови та рельєфу. 4. Характеристика форм рельєфу (Прийом «Мандрівка») І варіант роботи – робота з підручником по рядам (Прийом «5 речень») 1 ряд – низовини; 2 ряд – височини; 3 ряд – гори. ІІ варіант роботи – повідомлення мандрівників (випереджальне завдання, 2 учні): легенди, цікаве про рельєф. 5.Характеристика рельєфу Дніпропетровської області. Завдання: Користуючись фізичною картою атласу, визначте, в межах яких великих форм рельєфу розташована Дніпропетровська область та м. Кривий Ріг. V. Узагальнення вивченого матеріалу. Дидактична гра за фізичною картою. За бажанням учень (для класів з середнім рівнем знань – вчитель) показує форми рельєфу, учні називають) Рельєфом називають…. Вірш про Україну Ненька моя Україна! Щира, лагідна, єдина. Де лани й степи широкі, Та дівчата світлоокі. Де ті зорі до світання, Шепіт моря та кохання. Гори Криму та Карпати. Як всього у нас багато! Люблю тебе, Україна! Щира, лагідна, єдина! Я твоя мала дитина. Я – майбутнє, Україна! (В. Бережна) VІ. Підведення підсумків уроку, оцінювання. Питання до учнів ( прийом «Мікрофон»): Для мене цікавим на уроці було…. Слово вчителя, виставлення оцінок. VІІ. Д/з: §10 (автор підручника Л.М. Булава), читать, переказувать; вивчить означення теми і номенклатуру. На контурній карті розфарбувать форми рельєфу. За бажанням – скласти кросвод або тести за темою.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |